הוספת הודעה חדשה
  • · איטום בפולימר לפני חיפוי אבן טובזה

    (אבי)

    שלום!

    ביצענו בבנין תוספת בניה לשלוש קומות (ב2 חזיתות),התכנית המקורית היתה לחיפוי באבן טובזה לבנה (אנחנו ירושלמים). לפני החיפוי הודענו לקבלן שאנו מביאים אבן טובזה אדומה מצד עצמנו.

    הקבלן ביצע את החיפוי (עם בורטז`ים שקפות ואטבות בחלונות) ובאיזולציה עשינו הקצפה 2 ס"מ.

    בחורף האחרון בכל פעם שהיה גשם חזק הגשם חדר לתוך הקירות הפנימיים. מומחה שהבאנו טען שאבן טובזה אדומה זוהי אבן סופגת מאוד והקבלן פשע בעבודה כשלא מרח פולימר לפני החיפוי, הקבלן טוען שבאבן טובזה לבנה לא מורחים פולימר ובגלל שאנחנו הבאנו את האבן האדומה זוהי אשמתנו ואנחנו צריכים להתמודד לבד.

    השאלות שלי:

    1. האם הקבלן צודק ובאמת לפי התקן בבניה רגילה לא מורחים פולימר לפני החיפוי?

    2. מה ניתן לעשות עכשיו, האם מריחת סילר על האבן תפתור לנו את הבעיה?

    בתודה מראש וסליחה על האריכות.

    • · איטום קירות עם חיפוי אבן טובזה

      (גבי)

      שלום אבי,

      הקבלן טועה ומטעה.

      1. תמיד יש לבצע איטום של קירות חוץ לפני שמבצעים חיפוי (ובידוד). אין כל קשר לסוג האבן אך כמובן שככל שהאבן יותר סופגת כך גם הנזקים יהיו חמורים יותר.

      2. האיטום יכול להיות באמצעות חומר ביטומני או צימנטי ("פולימרי") בהתאם לשיטת החיפוי (בהדבקה יבשה, רטובה, בתלייה- וכדומה).

      3. לאיטום הקיר לצמיתות יש כמובן להסיר את כל החיפוי. אך מכיוון שלא סביר שיתבצע פרוק שכזה, תוכלו לבצע איטום מעל האבן עם חומר איטום שקוף כאשר יש לאטום גם את הפוגות שבין האבנים. ראה מאמר על איטום קירות חיצוניים בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן. אפשר גם להשתמש בסילרים או בחומרים פוליאוריטנים שקופים, אך הספגת סילוקסן לעומק האבן תהיה עדיפה יותר ו"שקופה" יותר.

      יש להדגיש כי עבודת איטום מסוג זה אינהיכולה בשום פנים ואופן להוות תחליף לאיטום המקורי שהיה אמור להתבצע על הקיר על פי התקן, לפני החיפוי (!). העובדה שישנה על הקירות אבן טובזה, אף מחריפה כאמור את הבעיה.

      מכיוון שכך, עלולות / צפויות להיות בעיות בהמשך. עליך לקחת בחשבון שאיטום שכזה אינו חד-פעמי וגם אם יצליח לגמרי סביר להניח שיהיה עליך לשוב ולבצע אותו בהמשך השנים.

      בברכה ושב"ש,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן