הוספת הודעה חדשה
  • · שליכט אקרילי מול רב גמיש

    (אלון)

    הבית שלי בן 14 שנים (בית פרטי, 3 מפלסים - בצדאחד הגובה מגיע ל-6.10 מ`)ודורש חידוש של הצבע מבחוץ. אני מתלבט בין שליכט אקרילי לבין רב גמיש. קבלתי הצעות משני קבלנים רציניים שממליצים ההפך זה מזה.

    הטיח החיצוני במצב סביר. יש קצת סדקים, לא משהו חריג.

    קבלן אחד ממליץ בחום על שליכט אקרילי בטענה שהוא יפה יותר. רב גמיש לדבריו ידרוש פיגומים בצד הגבוה, וגם מחייב גירוד של הטיח הצבעוני הישן כיוון שהוא אינו חזק (כשמשפשפים עם היד את הקיר נושרים קצת פירורים). הפיגומים דרושים משום שאת הרב גמיש יש לבצע בשני שלבים - מריחה, ואז החלקה לקבלת מרקם.

    הקבלן השני טוען שרב גמיש ייתן תוצאה טובה יותר מבחינת איטום וגמישות, שממרחק של כמה מטרים בלאו הכי לא רואים את המירקם, והכי משמעותי - שאין צורך בפיגומים כי ניתן לבצע הכל עם רולר וסולמות (ולכן גם המחיר יהיה זול יותר).

    הפרש העלויות בין שתי ההצעות עומד על כ-3000 ש"ח (השליכט יקר יותר). אני רוצה שבכל מקרה יהיה מרקם ולא משהו שנראה חלק. הקבלן השני הציע את האפשרות של רב גמיש 30 בעלות נוספת של 3000 ש"ח.

    מה דעתכם? גם לגבי האיכות (איטום, חריצים), אסתטיקה, גימור, צורך בפיגומים, וכד`.

    תודה רבה!! וחג שמח.

    • · שיפוץ קירות בית חיצוניים עם שליכט או צבע גמיש

      (גבי)

      שלום אלון,

      חוות דעת נכונה ניתן לתת רק לאחר בדיקת הקירות בשטח אך על כל פנים,ניתן לאמר מספר דברים "החלטיים":

      1. רב גמיש טוב יותר לקירות בעלי סדיקה נימית. אם ישנםעל קירות הבית סדקים שחוצים את עוביה של שכבת הטיח מומלץ ליישם צבע גמיש ולא שליכט צבעוני.

      2. כאשר מיישמים צבע גמיש על חלקי קירות או אזורים סדוקים במיוחד,יש להקפיד על עובי שכבת הצבע ורצוי לבצע 3 שכבות במקום 2 (בנוסף לשכבת היסוד כמובן).

      3. מבחינת הפיגומים- צבע גמיש דוקא אינו דורש פיגומים בעוד שהשליכט דוקא כן. ניתן ליישם צבע גמישבמספר שכבות גם באמצעות סולמות ו/או רולר עם מוט מאריך.

      דעתי האישית היא שבאופן עקרוני שיפוץ חיצוני של בית אמור להחזיק מעמד שנים ארוכות מאוד.מסיבה זו לא הייתי שם את השיקול הכספי במקום הראשון אלא דוקא את האיכות של הבצוע. אם דרושים פיגומים- יש לשים פיגומים ולדאוג לעבודות הכנה טובות. חסכון מיותר עלול להוביל לביזבוז כסף גדול הרבה יותר במקרה שיהיה עליך למשל לבצע את כל השיפוץ מחדש בעוד 3-4 או 5 שנים (במקום בעוד 15 שנה).

      מבחינת המראה האסטתי, שליכט צבעוני יפה יותר אך זהו ענין של טעם אישי. בשני הציפויים ניתן לקבל מראה שאינו של צבע חלק, אך השליכט הצבעוני נותן מראה יותר גס, בהתאם לגודל האגרגט שבו תבחר.

      הצעתי: לך על הטוב ביותר והנכון ביותר לביצוע ועל "תעשה חשבון" לאיכות. זה פשוט לא משתלם.

      בהצלחה וחג שמח,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן