הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות-דחוף-

    (אסתי)

    שלום רב

    יש לי שאלה די דחופה אשמח אם תוכלו לענות לי בהקדם.

    אני גרה בבנין חדש(2 שנים)בנין של 6 קומות מצופה באבן ירושלמית ולאורך הקירות ישנה כניסה של מי גשמים בזמני הגשם,מנהל האתר אמר שזה בגלל מרזבים סתומים,אציין שהחדירה היא לאורך כל אותן הפינות הן החיצוניות והן הפנמיות לאורך צינורות,והמים חודרים לשם בשטף ונכנסות לבתים-ניקנו את המרזבים אך לא הואיל.

    שאלתי:האם יכול להיות שזו באמת בעיה של "סתחמה מרזבים"?

    ואם כן איך יכול להיות כזו כמות מים שנכנסת לתוך הבנין?

    2.מה ניתן לעשות בנידון?

    3.איך ניתן לאטום ובאילו חומרים?

    אודה על תשובתכם בהקדם

    בתודה

    אסתי.מ

    • · רטיבות בקירות

      (גבי)

      שלום אסתי,

      מכיוון שמדובר בבניה חדשה הרי שזו אחריותו של הקבלן לתקן את הליקויים וגם את הנזקים הפנימיים. "מרזבים סתומים" נשמע כמו תרוץ עלוב למדי ולא רציני. הרי לא יתכן שכל המרזבים נסתמו, מה גם שסתימת מרזב היא דבר נדיר כשלעצמו. וכבר ציינת שהרטיבות ממשיכה להופיע.

      על פי תאורך נשמע כאילו מקור הבעיה מגיע משני מקומות אפשריים:

      1- התקנה לקויה של המרזבים: נזילות בחיבורים בין הצינורות- בתוך הקירות. במקרה כזה אין לבצע תיקונים או להסכים לכאלו והדרך הנכונה היא להחליף את המרזבים הקימים במרזבים חיצונים. לחילופין אפשר להכניס צינור חדש בתוך זה הנוכחי, אך פתרון זה מקטין את קוטר המרזב ואיננו פתרון לכל החיים, מה גם שלא תמיד ניתן לבצע אותו.

      2- סדק לאורך הקירות החיצונים בחיבורים בין הקירות. יתכן שהעבודה לא בוצעה היטב או שחלו תזוזות במבנה ושקיימים סדקים בחיבורים בין הקירות. התופעה נפוצה במיוחד בפינות משום שזוהי נקודת מפגש בין שני אלמנטים שונים. ניתן לתקנה עם חומרים גמישים שמוחדרים אל תווך הסדקים - מאחורי האבן. בבנינים ישנים מקובל לאטום סדקים כאלה בחיפוי האבן עצמה. אך מכיוון שמדובר בבנין חדש כדאי ורצוי לאטום סדקים כאלה בקיר עצמו- מאחורי האבן. עבודה כזו יקרה הרבה יותר כך שהקבלן ודאי שינסה להמנע ממנה.

      כמובן שלא ניתן לקבוע מכאן את הגורם לרטיבותויתכנו גורמים נוספים, כגון אלמנטים חודרים (ברגים וכדומה) שנמצאים בסמוך למיקום חדירת הרטיבות , ועוד.

      מומלץ לפנות למהנדס אוחברות בודקות (כגון חברת "בם") שיגישו דוח משלהם וימליצו על מפרט טכני לתיקון הליקויים. רצוי להגיש תביעה מסודרת דרך בית המשפט. שאחרת אתם כנראה תאלצו להתמודד עם הרטיבות במשך שנים ארוכות בזמן שהקבלן ינסה להתגבר על התופעה באמצעות תיקונים זולים ולא יעילים לטווח הארוך.

      שיהיה בהצלחה.

      • · המשך---

        (אסתי.מ.)

        תודה רבה רבה על התשובה

        אך אם כמו שאתה אומר יש להגיש תוכנית לבית המשפט ע"מ לאכוף את אחריות הקבלן ז"א שהקבלן לא יקיים את ההסכם על פי תוכנית של חברה לביקורת מבנים

        ז"א שנכנס לסאגה מתמשכת של עוגמת נפש....ובכלל זה הסיכוי לתיקון הולם הוא כמעט אפסי,הקבלן לא יתחיל לפרק את הבניין זה לא משתלם לו..האם שווה לתבוע קבלן כזה ואם כן מה הסיכוי שתיקון כזה יסודי ומשביע את הדעת באמת יתקיים??

        • · דוח ליקויים

          (גבי)

          שלום אסתי,

          מנסיוני לא יהיה מנוס מקבלת דוח ליקויים ממהנדס או מחברה לביקורת מבנים. אם הדוח יציין את הדרך שבה יש לטפל בליקוי לא תהיה ברירה בידי הקבלן אלא לציית לה.

          לגבי הסיכוי שתיקון כזה אכן יתקיים - פשוט אינני יודע. בכל מקרה הייתי מגיש דוח ליקויים לקבלן ורצוי שהתיקונים יתבצעו ע"י חברת איטום חיצונית ולא באמצעות עובדי הקבלן עצמו.

          הכל בגדר ניחושים ומוקדם מדי לקבוע משום שעדיין לא ראינו את מקור חדירת הרטיבות. הייתי מתחיל ללחוץ על הקבלןבאמצעות דוח והמלצות ביצוע מדוייקות , כולל איזכורהליקויים הפנימיים בדירות (תיקוני צבע וכדומה). אם לא יעמוד בתיקון הליקויים על פי המפרט תוכלו לפנות לבית המשפטואינני צופה בעיה עם זה. זה עדיף על פני מריחת הענין למשך שנים, בכל חורף תיקון אחר וכולי...

          בהצלחה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן