הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בדירה בת שלוש!

    (דוד)

    שלום ,

    התגלתה אצלי רטיבות מעל הפנל בחדר שינה ,ובקיר המקביל לחדר נוסף וקצת מסדרון! לטענת הקבלן, דובר על איטום של רובה בקרמיקה, וחיבור של האגנית לקרמיקה. החדר על כל הקיפו פס מים .

    הם חרצו קצת את הרובה ושמו חדשה ושמו סיכה בחיבור , וביקשו שלא אשתמש במקלחון לשבוע לראות האם זה מתייבש...

    "גילחו" את כל הקיר מעל לפס של הרטיבות ושמו פוליפילה. לאחר שהתעקשתי שברו מרצפת בשביל לראות כמה רטוב החול ..והיה רטוב כמו חול ים !

    24 שעות לאחר מכן יש חלקים שהתייבשו ויש חלק שכשהעברתי עליו יד ממש רטוב..

    האם פוליפילה סופחת מים ? אם נשארו שאריות של מים בקירות ?בנוסף נראה גם שיש חלק עם קצת שחור כזה מתחת לאיפה ששמו פוליפילה.. איך מתקדמים מכאן ...

    • · רטיבות בדירה חדשה

      (גבי)

      שלום דוד,

      לצערי אין בפי חדשות טובות: הקבלן אינו אומר לך את האמת ובמקום לטפל בבעיה באופן יסודי הוא מנסה להתנער ממנה באמצעות תיקון זול שלא יחזיק מעמד. כמו כן יתכןשכבר כעת קיים נזק נוסף עקב רטיבות רבה מתחת לריצוף, אשר מחייב את החלפת הריצוף כולו באזורים שנפגעו.

      שים לב שעל פי התקן חובה לבצע איטום מלא מתחת לריצוף של חדרי רחצה ("תקן איטום חדרים רטובים"). האיטום נועד למנוע בדיוק את המצב שהתרחש בדירתך.כאשר הוא מתבצע על פי התקן לא יכול להיווצר מצב בו המים שחודרים אל מתחת לריצוףשל חדר הרחצה- מצליחים לעבור אל מתחת לריצוף של חדרים אחרים בדירה. האיטום אמור למנוע זאת. במילים פשוטות: אם הקבלן היה עושה את עבודתו כמו שצריך המים כלל לא היו יכולים לעבור ולהציף חלקים אחרים בדירה.

      מכיוון שהרטיבות שמאזור המקלחון עברה אל אזורים אחרים בדירה- אין כל ספק שהאיטום שבוצע בחדר המקלחת היה לקוי (או שאינו קיים כלל). לצערי תופעה זו שכיחה מדי בענף עקב אי התייחסות מספקת לאיטום חדרי הרחצה.

      (ראה מפרט כלליבמאמר על איטום מקלחות או חדרים רטובים בחומרי איטום ביטומנים משחתיים).

      במצב הנוכחי מומלץ להביא שמאי או יועץ אשר יבדוק את מצב הרטיבות שקיימת כעת תחת הריצוף באזורים שונים בדירה. רטיבות רבה לא תוכל להתנדף מעצמה ועלולה להסב נזקים נוספים. (למשל: נזקים למשקופי עץ או נזקים בלתי הפיכים לאריחים מסוג טרצו).

      ללא איטום הרמטי מתחת לריצוף של חדר הרחצה הרטיבות צפויה להופיע גם בהמשך השנים. איטום הפוגות בריצוף עצמו או איטום סביב המקלחון לא יחזיק מעמד לצמיתות ואינו בא להחליף את הצורך באיטום על פי התקן, מתחת לריצוף.

      לשאלתך בענין שיטת התיקון של הקירות מעל הפנלים: יש להשתמש בפוליפילה שמיועדת לחדרים רטובים או לשימוש חיצוני. שפכטל / פוליפילה רגילה לא יחזיקו מעמד בתנאי לחות. אך ממילא- אין כל טעם להתחיל ולתקן את הקירות לפני שכל הרטיבות נעלמת ושכבת האיטום מתוקנת. ראה גם מאמר על תיקון קירות לאחר חדירת רטיבות.

      שיהיה בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן