הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בקיר. חדירה מקיר חיצוני בקומת קרקע. איטום קיר חיצוני רטוב

    (יוני)

    שלום.יש לי בעית רטיבות שחוזרת על עצמה, זאת לאחר שבשנה שעברה באביב טיפלנו רק קוסמטית מבפנים אבל לא ביצענו פעולת מניעה על הקיר החיצוני :(הדירה נמצאת בקומת קרקע ואתמול לאחר השבוע הגשום שעבר הופיע כתם רטיבות שרוחבו מטר וגובהו כחצי מטר והוא משתרע בין פינת החדר לדופן החלון הימנית.הקיר החיצוני כרגע רטוב. הוא נמצא על מצע של אדמה בחלק שאינו חשוף לשמש וכנראה ייקח זמן רב עד שייתיבש.האם ישנה פעולת איטום כלשהי שיכולה להתבצע על קיר לח או רטוב?שכן אני חושש שלא אזכה לראות את הקיר מתייבש לחלוטין עד הקיץ..האם יש דרך יעילה ולא יקרה מידי לייבש את הקיר- הן מבחוץ והן מבפנים?תודה רבה 🙂

    • · איטום קיר רטוב בדירת קרקע

      (גבי)

      שלום יוני,

      ניתן לבצע את עבודות האיטום בקיר החיצוני גם בחורף, כך שאין כל צורך להמתין לעונת הקיץ. במידת החורף מבצעים את העבודות עם חומרי אטימה שמתאימים ליישום מעל תשתית לחה, וכאשר העבודות מתבצעות עם חומרי אטימה צימנטים, ממילא יש צורך להרטיב את הקיר תחילה.

      את התיקון בקיר הפנימייש לבצע רק לאחר הייבוש, אשר יכול להמשך כשבוע ימים לערך, לאחר תיקון הקיר מבחוץ. את ייבוש הקיר הפנימי ניתן גם לזרז באמצעות מפזר חום למשל, אך בדרך כלל פשוט אין בכך כל צורך ולאחר תיקון מקור חדירת הרטיבות פשוט ממתינים לייבוש של החלק הפנימי.

      ראה גם את המאמר על איטום רטיבות בקירות בקומות קרקע.

      בברכה,

      גבי

      • · תהליך עבודה- איטום קיר חיצוני רטוב

        (יוני)

        גבי שלום ותודה רבה על התגובה המהירה.באופן מוזר הרטיבות אינה בחלק התחתון של הקיר הקרוב אל הקרקע אלא ממש באמצע בגובה של כמטר וחצי פחות או יותר.1. יכול להיות שהרטיבות מהקרקע "מטפסת" ומופיעה דווקא למעלה או שהמים פשוט חודרים דרך סדקים בקיר או דרך דפנות החלון ולא מהקרקע?2. על איזה חומר צימנטי אתה ממליץ שניתן שאפשר לעבוד על משטח רטובומה הפרוצדורה?3.האם זה לא ימנע מהקיר (גם הפנימי) להתייבש כאשר נעשית עבודת איטום על קיר רטוב?תודה רבה, מצפה מאוד לתשובתך המקצועית :)יוני

        • · קיר חיצוני רטוב

          (גבי)

          שלום יוני,

          אם הרטיבות נמצאת גבוה יותר היא כנראה מגיעה ממקום אחר. החשוד המיידי הנו אזור החלון.בדוק אם ישנם סדקים נימיים או סדק אלכסוני ליד הפינה התחתונה של החלון. כמו כן תיתכן בעיה בחלון עצמו, בניקוז של המסילה התחתונה למשל, אך לא רק.

          לא ציינת מהו הציפוי החיצוני של אותו קיר (שפריץ, שפריץ צבוע, טיח חשוף, שליכט וכדומה).

          תחילה יש לאתר את מקור הרטיבות ורק לאחר מכן ניתן לייעץ הלאה. באשר לחומרים המתאימים.

          לשאלתך: ניתן ורצוי לאטום את הקיר החיצוני גם כעת. הרטיבות כבר תתייבש / תתנדף פנימה. אם לא תאטום את הקיר הרטיבות תחריף הרבה במהלך החורף הקרוב ופשוט אין כל טעם או צורך להמתין לקייץ.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן