הוספת הודעה חדשה
  • · שיקום ואטימה של קיר אבן

    (מיכאל מכרמיאל)

    שלום רב

    בתור בעל בית פרטי אני מזדמן לא מעט לפורום המחכים הזה וכעת גם לי ישנו נושא שהייתי שמח לקבל את עצתכם.

    לפני מספר שנים חיפיתי את אחת מחזיתות הבית באריחים של אבן טבעית אפורה שאיני יודע את שמה. האבן בעובי של 5 ס`מ ושטח הפנים שלה פראי, כלומר לא מעובד אלא עם הטקסטורה הטבעית של האבן . האבן פריכה ואם נותנים מכה קלה עם פטיש מצד הדופן, אזי היא מתקלפת בשכבות.

    האבן יושמה בשעתו על קיר שהיה עם צבע גמיש והקבלן דפק על כל שטח הקיר עם גרזן בכדי לפצוע את הצבע ולהגיע לטיח למטה, כך שמתחת לאבן הקיר מנומר עדיין עם שאריות צבע גמיש. האריחים הודבקו עם טיט שחור שבטקסטורה שלו בולטים עדיין גרגירים קטנים בגודל של אורז בערך. הטיט שימש גם להדבקה וגם למילוי בפוגות שהן ברוחב של 10 מ`מ לערך.לא בוצע כל איטום על גבי האבן ולא נראה לי שיש חדירת רטיבות אל תוך הבית. בכל מקום שיש חלון או שהאבן לא מגיעה עד הרצפה, יש זויות ברזל מגוולן שמעוגנות לקיר ועליהן יושבת האבן התחתונה.

    הטיט מחזיק מעמד היטב, אך לאחרונה התחלתי לנקות את פני האבן משאריות טיט בכדי לבצע איטום נוזליופה ושם נסחפתי עם כלי העבודה ובמקומות בהן היה הטיט פריך אז נוצר חור קטן. בכל מקום כזה שהיה רופף הרחבתי את הסדק שבין האריחים עד שהגעתי לחלק יציב.כמו כן, הבחנתי כי אריח אחד אפילו נראה כאילו קצת ניתק מהקיר. עם זאת, עברתי על כל האריחים ונראה כי הם יציבים ביותר וכי האריח ההוא כנראה חריג.

    אני מעוניין טרם הגשמים לתקן את הפוגות בהן התפורר הטיט ולאחר מכן לאטום הכל עם סילר. ראיתי פה שאתה ממליץ על בסיס סילוקסן וזה מה שאעשה.

    האם עליי למלא את החורים עם טיט או שניתן עם חומר אחר בכדי שתהיה הצמדה טובה לדפנות האריחים? אם כן, איך להכין את הטיט הזה וכיצד ליישמו?

    האם ניתן ליישם סילוקסן באופן עצמאי או שצריך חברה מתמחה? הקיר מגיע עד גובה של 8 מטרים ומשולבים בו חלונות לא קטנים עם אדני שיש.

    העדפתי להרחיב בהתחלה ואולי לחסוך שאלות הבהרה בהמשך.

    תודה ויום נעים

    מיכאל-כרמיאל

    • · איטום ושיקום קיר אבן

      (גבי)

      שלום מיכאל,

      סילוקסן תוכל ליישם בעצמך. ראה את כל ההמלצותבמאמר על איטום קירות חיצונים בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן. התזת סילוקסן צריכה להיות השלב האחרון בעבודות.

      לאיטום המישקים בין האבנים, וברוחב של 10 מ"מ, תוכל להשתמש בכוחלה מוכנה כגון "סיקה סראם 520" (גילאר) או "כוחלה 119" (מיסטר פיקס). עדיף לפרק את כל עוביה של הכוחלה ולבצע באותו המקוםכוחלה חדשה, ולא להסתפק בפרוק "פינה דקה".

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן