הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות בתקרה וקירות

    (אייל זיגלשטיין)

    שלום,בדירה שמעל הדירה שלי ארע פיצוץ בצינור ותוך פרק זמן קצר התקרה במקומות רבים בדירה שלי דלפה מיים (ממש גשם מהתקרה) וכן הנזילות עברו גם לקירות הדירה.התקלה תוקנה על ידי החלפת כל הצנרת בדירה למעלה לצנרת חדשה אך ללא פתיחת רצפות (צנרת חדשה מגיעה מהשעון והדוד ועוברת מוץ לדירה ובתוכה עוברת מעל הריצוף).התקרה והקירות אצלי כרגע רטובים (ללא טפטוף) וצהובים (כתמים).שאלותי בנושא:האם העובדה שלא פתחו רצפות מלמדת ששיש מים כלואים בין ריצוף למעלה לתקרה שלי והאם משפיע על משך ייבוש ?כמה זמן נדרש עד לייבוש מלא של התקרה והקירות ?האם יש טכניקות מיוחדות להאיץ תהליך ועל כמה זמן מדובר ?האם יש סכנה או מגבלה בריאותית לשהות בחדרים שנפגעו ?האם יש טעם לבצע תיקון בקרוב או שייתן מענה זמני ויידרש תיקון נוסף בעתיד ?תודה רבה

    • · ייבוש רטיבות אחרי הצפה

      (גבי)

      שלום אייל,

      הצפת מיםבכמות שתארת מותירה משקעי מים גדולים מתחת לריצוף של השכן. ישנה לכך כמובן השפעה על קצב הייבוש של התקרה ושל הקירות בדירתך, אך לא ניתן לאמר כמהשבועות או חודשים ידרשו לייבוש.

      הבעיה רצינית הרבה יותר אצל השכן בקומה העליונה. הרטיבות תחת הריצוף שלו תשאר כלואה שם "לעד" וגם אם היא לא תראה אצלך בתקרה היא תמשיך לגרום לנזקים נוספים לריצוף עצמו, למשקופים ועוד... (סבירלהניחשחברת הביטוח של השכן פשוט סרבה לבצע את הנדרש ומצאה עבורו "פתרון חליפי" על מנת להמנע מההוצאה של החלפת הריצוף).

      לשאלתך:

      ישנם דרכים להאיץ את קצב הייבוש של הרטיבות מתחת לרצפת השכן. שים לב שפתרונות מסוג זה יכולים לסייע אך אינם פותרים את כל בעיית הרטיבות ואינם תחליף להרמת הריצוף. נסה להתקשר 052-6934955או 052-2222290. כמו כן ניתן להעזר בתנורים ובשואבי לחות חזקים במקביל, אותם ניתן להשכיר אצל "רוטנברג" 09-9554406.

      שיטות אלו דורשות כשבוע ימים של ייבוש / עבודה. כאמור, לא אוכל להמליץ על אף אחת מהשיטותכפתרון תחליפילהרמת הריצוף.

      כל עוד קיימת רטיבות או לחות בתקרה אין טעם לבצע תיקונים. תוכל להסיר כעת חלקי טיח וצבע פגומים ו"חומים" ועל ידי כך להאיץ מעט את קצב הייבוש של התקרה והקירות, אך יהיה עליך לחיות עם זה עד שהעסק כולו יתייבש.

      ראה גם מאמר על תיקון קירות לאחר חדירת רטיבות.

      בהצלחה,

      גבי

      • · בהמשך לשאלתו של אייל -

        (מיכל)

        האם יכול להיגרם נזק גם לדירה הצמודה לזו שבה אירע הפיצוץ בצינור? מהו? ומה המשמעות של התיקון אותו ביצע בעל הדירה (החלפה חיצונית של הצנרת) על הדירה הסמוכה?

        • · נזקי הצפה - דירה סמוכה

          (גבי)

          שלום מיכל,

          בדרך ככל אין נזק לדירה שמוכה. תסריט שכזה חריג אך אם קיימים סימני רטיבות בתחתית הקירות של הדירה הסמוכה (באותה הקומה) יש כמובן לטפל גם בה.

          אין משמעות לעובדה שהצנרת החדשה עוברת בקירות החיצוניים במקום תחת הריצוף (מלבד העובדה שמדובר על פעולה שמטרתה לחסוך בהוצאה ותו לו).

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן