הוספת הודעה חדשה
  • · רטיבות מאחורי ארון מטבח

    (עדי)

    באחד מימי הגשמים הבודדים בינואר חדרו מים לחדר חיצוני שגובל במטבח (אך נמצא במפלס נמוך בכעשרים ס"מ). מדובר בחדר שאינו מאוורר, וגם להיה סגור ברוב הזמן. לפני כחודש גילינו אבקה לבנה ועובש על הכלים בארונות המטבח שגובלים בקיר המשותף לחדר החיצוני ולמטבח. הסרת הצוקל מתחת ארונות המטבח גילתה שכל תחתית הארון מרוחה במין אבקה לבנה או שחורה, הקיר מתקלף, ועל קיר שניצב לקיר זה - פטריות בין הארון לקיר. וריח חריף של עובש.איך מטפלים בארוע כזה (מתוך הנחה שמדובר ברטיבות ולא בהתפוצצות צינור, הנחה שאוודא בקרוב)? אפשר להעלים את הרטיבות והפטריות מבלי לפרק ארון מטבח? יש צבע שנכון לצבוע איתו את השטח שנפגע, לאחר גירוד כל מה שמתקלף ו/או צומח?מדובר בבית שניקנה ושופץ לפני פחות משנה...

    • · קירות רטובים,עובש מאחורי ארון מטבח

      (גבי)

      שלום עדי,

      ראשית יש לטפל בגורם להופעת הרטיבות. אם היתה הצפת מיםרצינית בחדר החיצוני שהזכרת יתכן שישנה שם רטיבות גם כעת- מתחת לריצוף.אותה רטיבות יכולה להמשיך ולטפס בקירות מאחורי הארון ולגרום לבעיות גם בהמשך.מומלץ לפתוח מרצפת בחדר החיצוני, בסמוך לקיר, ולבדוק אם האזור לח / רטוב.

      במידה והאזור יבש עדיין יהיה עליך לפרק את חלקי ארון המטבח הצמודים לקיר. לאחר ייבוש מוחלט של הקירות ישלנקות את האזור עם מים מהולים באקונומיקה. גם את חלקי העץ ניתן לנקות בשיטה זו. לאחר מכן יש לצבוע את הקירות (ואפשר גם את חלקי העץ) בצבע נגד עובש כגון "אקרינול".

      בשום מקרה אין לבצע את הטיפול לפני שמוודאים היטב שכל הרטיבות נעלמה. במקרה שישנה רטיבות תחת הריצוף עצמו יתכן שיהיה צורך בעבודות נוספות, מכיוון שהרטיבות לא תעלם מעצמה אם היא תשאר כלואה מתחת לאריחים.

      ראה גם מאמר על תיקון קירות לאחר חדירת רטיבות.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן