הוספת הודעה חדשה
  • · איטום ומילוי

    (גלי)

    בגלל בעיות שיפועים, איטומים ועוד, נאלצתי לפרק את רצפת הקרמיקה בכניסה לבית: ז"א בחוץ. אני לא מתכוון לרצף שוב את האזור. בשלב זה רק למלא ולאטום

    3שאלות בעינין זה:

    1. אני מעוניין לאטום את רצפת הבטון: היציקה המקורית של רצפת הבית והחיבור אל קיר הבית. באיזה חומר כדאי להשתמש? סיקה, פוליגג או משהו אחר?

    2. כמו כן יש מקומות בהם אני צריך למלא חלל שנוצר בין יציקת בטון קיימת לאחרת, איך כדאי להכין את המילוי ?: חול+צמנט+מים? האם יש מצבים בהם מוותרים על החול?האם יש חשיבות לשימוש בחצץ (למה בכלל משתמשים בחצץ בבטון)? האם ומתי משתמשים בסיד לצרכים כאלו?

    3. איך אני סוגר את שורת המרצפות האחרונה (החיצונית)מבחינת היציקה והאיטום?תודה, גלי

    • · איטום כניסה לבית, ספי כניסה

      (גבי)

      שלום גלי,

      לא ברור למה כוונתך ב"למלא" את האזור. האם ברצונך לצקת שם בטון נוסף מעל הבטון הקיים ?

      1. בהנחה שהאזור ישמש למעבר עוברי אורח מעל חומר האיטום, יש לאטום את כל השטח עם חומר איטום צימנטי משחתי כגון סיקה טופ 107. אפשרות נוספת- לאטום עם חומר אטימה פוליאוריטני (ימנע היווצרות אבק כתוצאה משחיקת רגליים על המשטח).

      חומרים ביטומנים אינם מומלצים, במיוחד אם האזור יהיה חשוף לשמש, אך ניתן להשתמש בהם אם ברצונך "למלא" את האזור מעל שכבת האיטום. בשום מקרה אין להשתמש בחומרים אקרילים כגון פוליגג.

      2. חלל בין יציקות: גם כאן השאלה אינה ברוה דיה. אם קיים תפר התפשטות יזום בין שתי יציקות יש למלא אותו עם מסטיק פוליאוריטני גמיש שמאפשר תזוזה בין היציקות. חומר צימנטי לא יחזיק מעמד בתפר שכזה עקב התזוזה בין היציקות.

      מצד שני, אם מדובר על מירווח גדול שאינו תפר ניתן למלא אותו עם תערובת צימנטית וחצץ, אך לא נ יתן לאמר את מינון התערובת מבלי לדעת מהו עובי היציקה הנדרש.אפשר גם להשתמש בחומר יעודי לשיקום בטונים כגון "סיקה רפ" למשל. אין מספיק נתונים ולא ניתן לענות במדוייק.

      לשאלתך: בשום מקרה לא מוותרים על חול. החצץ נועד לחיזוק יציקות בטון ומשמש רק ליציקות קונסטרוקטיביות עבות מספיק, כגון יציקת עמודים, רצפות בטון וכדומה. לתיקונים בעובי דק לא משתמשים בחצץ כלל או שעוברים חצץ דק ("שומשום"). בסיד אין משתמשים כלל והוא משמש רק לתערובת "טיט" עבור ריצוף או טיח, מכיוון שהוא מקנה עבידות לתערובת (עושה אותה נוחה לעבודה / למריחה / ליישור).

      3. לא ברורה שאלתך לגבי שורת המרצפות האחרונה. אם כוונתך לשורה האחרונה שנמצאת בתוך הבית, סמוך לדלת, הרי שיש לבטן היטב בינה לבין הרווח שנוצר תחתה ואחר כך לטפס עם חומר האיטום ממש עד לתחתית האריח.

      שים לב ששאלותיך יותר מדי כלליות, חסרים הרבה נתונים-והתשובות בהתאם. לא ניתן לסייע מבלי לראות בדיוק במה מדובר. אם תצרף תמונות לאחר הפרוק יתכן שנוכל לסייע יותר אך מומלץ לבקש עזרה מאיש מקצוע בשטח עצמו.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה

        (גלי)

        גבי, תודה על התשובה

        מדבריך הבנתי את חוסר הבהירות שבשאלתי

        אנסה לצלם את המצב ולשאול באופן ברור יותר

        תודה, גלי

        • · התמונות

          (גלי)
          • · איטום שביל כניסה

            (גבי)

            שלום גלי,

            אם ישנן בעיות איטום בחיבור בין השביל אל קירות הבית העבודות יצטרכו להיות יותר מקיפות.

            איטום מקצועי הוא כזה שמתבצע מעל התשתית ולא מעל הטיח שישנו כעת בתחתית הקירות, כך שמריחת חומר איטום מעל הטיח בתחתיתיכולה לכל היותר להחשב כפתרון ארעי ובלתי מספק, בפרט אם ברצונך לרצף מחדש לאחר מכן. מומלץ לבצע עבודה יסודית כעת אחת ולתמיד ולא להתעלם מהפתרונות הדרושים.

            שוב, בהנחה שישנן בעיות איטום, הפתרון המקצועי יהיה כלהלן:

            1. חיתוך הטיח בתחתית הקירות באמצעות דיסק חשמלי. ניתן לחתוך קו ישר בגובה מעט נמוך יותר מגובה הפנלים העתידי, כך שהעסק עדיין יקבל מראה אסטתי ולא יראו את קו התיקונים.

            2. פרוק שאר הריצוף שנותר ליד הכניסה לבית.

            3. יציקת רולקות בחיבורי קיר- שביל ותחת סף / דלת הכניסה לבית. ידרשו שם כנראה גם איטומים נוספים עם מסטיק.

            4. איטום כל השטח בחומר איטום צימנטי משחתי בשלוש שכבות לפחות. רשת אינטרגלס דרושה ליישום בין השכבות של חומר האיטום בכלאזורי הרולקות.

            הערות:

            לאחר חיתוך הטיח בקירות וגילוי השטח יתכן שיתגלה תפר התפשטות או "סדק" בחיבור בין השביל לקירות. אם ישנו- יש לאטום אותו תחילה עם מסטיק גמיש כדוגמת "סיקפלקס". פתרון מדוייק ניתן יהיה לראות רק לאחר גילוי השטח.

            בתקשורת הראשונה הזכרת מילוי באמצעות בטון, אך לא רואים בתמונות שום אזור שדורש זאת, כך שאני מניח שהתכוונת לאזור אחר בבית.

            בברכה,

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן