הוספת הודעה חדשה
  • · משקל דריכה על גג רעפים , ותערובת לריצוף .

    (דודו)

    היי גבי .לאחר שבירת כל הקירות הקיימים בבית , ובניה מחדש (כולל סגירת מרפסת) , הגעתי לשלב הריצוף , החלטתי להביא רצף מפאת חוסר זמן וגם שחיקה שכן אני עובד לבד .הרצף קיבל הכל מוכן במקלחת (טיח הרבצה , צנרת מבוטנת , חול מיוצב , חומר וכד`ו) , שמתי לב שהוא משתמש בתערובת הבאה להדבקה על גבי הטיח הרבצה .מלט לבן , דבק קרמיקה (109 של מ.פיקס) , וטיט , עד פה הכל בסדר כבר ראיתי כאלו שעושים שינויים , ומדביקים בתערובות של טיט עם ד.קרמיקה על גבי תשתית בלוקים בטון טיח .העניין שבאותה תערובת הוא גם מדביק על גבי מרצפות הטרצו , לא ממש ``התלהבתי`` מהעניין שטיט בנוסף יהיה בתערובת הזו , שכן זהו לא חומר מומלץ על גבי מ.טרצו , לדבריו הטיט רק כדי לקבל גובה , יחס תערובת אגב לא יצא לי לשאול עדיין , אבל אני אשאל מסקרנות .מה דעתך בעניין ?כמו כן , אני קומה שניה , ואני אצטרך בקרוב להזמין לוח גבס , וככל הנראה להעלותו דרך החלון , מהגינה אל הפרגולת רעפים של קומה ראשונה , ומשם כבר יש לי גישה לחלון שלי .יחזיקו הרעפים אותי (72 קילו + לוח גבס) ?או שעדיף לבדוק אופציות אחרות. שבת שלום

    • · תערובת ריצוף בהדבקה, גג רעפים

      (גבי)

      שלום דודו,

      ריצוף בהדבקה מחייב חומר שידבק היטב לאריחי הטרצו הקיימים. ישנם דבקים מוכנים שמיועדים להדבקה עבה ( של כ 1.5 ס"מ) כך שאין כל סיבה לשימוש בתערובת אחרת.

      לא אוכל לדעת מהי בדיוק אותה התערובת שהרצף עושה בה שימוש אך על פניו נשמע שהיישום אינו תקין. יישום תקין בתערובות של מלט / חול או מלט / טיט מחייב שימוש בכמויות גדולות של דבק לטקס SBR ובצוע של שכבת קישור הן על אריחי הטרצו והן על תחתית אריחי הקרמיקה. סביר להניח שהרצף אינו מיישם זאת ולפיכך היישום אינו תקין.

      באשר לגג הרעפים. גג רעפים מאפשר דריכה כאשר מצבו תקין. בגגות ישנים מאוד או שאינם תקינים לגמרי לא כדאי לקחת סיכון הן מהבחינה הבטיחותית והן משום הטירחה שתגרם בהחלפת רעפים שבורים. בכל מקרה לא מומלץ גם לדרוך וגם להפעיל כוח (משיכה או משקל עודף) אך ניתן לגרור את הלוח מעל גבי הרעפים ורצוי להשתמש בשני אנשים לצורך משיכת וגרירת הלוח. שאלתך בטיחותית מעיקרה ולא אוכל להמליץ לך לבצע אותה. השיקול הוא שלך בלבד, כמובן.

      בהצלחה בשיפוץ ושב"ש,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן