הוספת הודעה חדשה
  • · איטום פינת המרפסת על המרצפות לפני בניית גינה עליה.

    (דוד)

    הגינה תהיה מורכבת ממצע של טוף ועליה יונחו עציצים קטנים. היא תושקה על ידי מחשב השקייה ויהיה נגר של מים שיגלוש למרזב הפינתי. מהו האיטום המומלץ?

    • · איטום פינת מרפסת, אדנית / גן

      (גבי)

      שלום דוד,

      מכיון שהבניה תתבצע מעל גבי הריצוף הקיים צפויות תזוזות בהמשך. האיטום הטוב ביותר יהיה עם יריעות ביטומניות בהלחמה או עם יריעות PVC / EPDM. במקרה של יריעות ביטומניות יש להשתמש עם יריעות בעלות תוסף נגד שורשים.

      בברכה,

      גבי

      • · גינה על מרפסת

        (דוד)

        שורשי העציצים לא יחדרו לטוף, הם יהיו מנותקים. אני חושב שאני לא צריך משהו נגד שורשים. אמר לי גנן מומחה שהיריעות הביטומניות נועדות יותר לשמור על מפגע מפני שורשים יותר מאשר מים. אמר שאין בעיה אם ידובר רק במים. אין בעיה שהמים יגלשו על המרצפות כל עוד מדובר רק במים. אמר שממילא יש איטום מתחת למרצפות (הרי מה קורה בחורף בגשם) מהדעתך?

        • · גינה על מרפסת

          (גבי)

          שלום דוד,

          תפקיד היריעות הנו לאטום את השטח ולא להתמודד עם שורשים. אם מדובר על עציצים קטנים של פרחים למשל, אין חשש מחדירת שורשים ואפשר להשתמש גם עם יריעות ביטומניות רגילות.

          באופן עקרוני לא מומלץ להשתמש ברצפת מרפסת כתשתית לגינה, ללא איטום. בסביבת אדניות קיימת רטיבות מתמדת כל ימות השנה ועדיף שלא לקחת סיכונים. האריחים בקרקעית אינם מיועדים לכך וכפי שלא היית בונה בריכה או אקווריום מעל הריצוף, כך גם לא מומלץ להשתמש בו כתשתית לאדנית / גינה.

          קחבחשבון גם את השיפוע בקרקעיתואת נושא הניקוז. שלולית מים בקרקעית העשויה מאריחים בלבד תגרום למעבר המים אל מתחת לריצוף וזה אינו מומלץ כלל, גם כאשרישנה שכבת איטום תקינה תחת הריצוף.

          בברכה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן