הוספת הודעה חדשה
  • · סדק מתפשט בין תוספת הממ”ד למבנה מפנלית.

    (אמיר)

    שלום,

    לביתי הבנוי מפנלית הוסף ממ"ד חיצוני. בחודשים האחרונים נוצר סדק מתרחב לכל אורך מסגרת התפר בין המבנים כולל ברצפה. האם יש לכם הצעות למניעת התזוזה של הממ"ד מהמבנה וכיצד ניתן לאטום את הרווח?

    בתודה מראש,

    אמיר

    • · איטום סדק בין ממד למבנה פנלית

      (גבי)

      שלום אמיר,

      לצערי אין סיכוי למנוע את תזוזתו של אותו ממד. מלכתחילה היה על המתכנן לקחת בחשבון שיווצר סדק בין שני המבנים ולהתקין תפרי התפשטות כנדרש. מדובר בכשל שכיח (ומיותר).

      חסרים נתונים בשאלתך לגבי רוחב הסדק בצדדים (בין הקירות) ובין גגות המבנים. אם תצרף תמונה של החיבורים הללו נוכל לסייע יותר. יתכן שניתן לאטום את התפרים עם מסטיק וכיסוי פח / נחושת. במקרה של תפר רחב ניתן להדביק רצועת PVC או "הייפלון" לאטימה נוספת וגמישה יותר.

      לגבי הרצפה- קיימים תפרי התפשטות מכנים יעודיים שניתן להתקין אותם תחת הריצוף.לאחר ההתקנה יראה פס אלומיניום או "גומי" מיושר לרוחב הרצפה. אם התפר קטן / צר ניתן גם להעלימו עוד יותר. אך הטוב ביותר יהיה כמובן לבדוק את הכל בשטח. ראהלדוגמא קישור אל Sika Joint 500 או אל Sika Joint 100.

      בברכה,

      גבי

      • · סדק בין מבנה לתוספת ממ”ד

        (אמיר)

        גבי שלום ,

        תודה רבה על תגובתך המהירה, רוחב הסדק הינו כ 100 מ"מ אך כיוון שנעשה ניסיון בעבר לאטום אותו עם מסטיק אפור, יכול להיות שהוא רחב יותר. כמו כן, קיים חיפוי של גבס על הפנלית ובגג כך שקשה לראות את מימדי הסדק האמיתיים בין גג הרעפים לגג הממ"ד.

        האם חגורת בטון חובקת סביב שני המבנים תקטין את תזוזת הממ"ד?

        • · תמונה נוספת

          (אמיר)
          • · תיקון סדק בין מבנים

            (גבי)

            שלום אמיר,

            במקרים של סדק בין מבנים אין טעם בנסיונות חיזוק משום ששני המבנים עומדים על יסוד שונה. כמו כן צפויה תזוזה תרמית בינהם עקב הפרשי חום / קור, יום/ לילה, חורף / קיץ.

            מקובל להתמודד עם מצבים שכאלו באמצעות תפרי התפשטות יעודיים ו/או באמצעות הסתרת הסדק משוםשיש לקחת בחשבון שהעסק תמיד יזוז, מעט או הרבה.

            ברצפה המצב אינו נראה כה חמור וכנראה שאפשר להשתמש בפרופיל ניתוק / הרפייה. ראה דוגמאות של פרופילי ניתוק / תפרי הרפייה - בקישור המצורף.

            בקירות הפנימיים ובתקרה אפשר לבצע פתרון יצירתי כגון הדבקת פסי גבסכאשר את הגבס מדביקים רק בצד אחד של הסדק ו/או מדביקים אותו בחומר גמיש (מסטיק).

            יתכן שניתן גם שם להתקין תפר יעודי לקירות, מאחורי שכבת הטיח / הגבס.אך יש להסיר את הטיח / הגבס ממקומו על מנת לראות אם הסדק שנפתח בתשתית הנו בקו ישר ואחיד לגמרי. אם הסדק פתלתל הטוב ביותר יהיה לכסות אותו עם לוח גבס או רצועת גבס.

            בברכה ושב"ש,

            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן