הוספת הודעה חדשה
  • · רטבות בתוך הבית מהקיר החיצוני

    (אורי)

    יש לי בית ערבי מאבן שנבנה לפני כ 60 שנה רק קיר אחד תמיד רטוב בתוך הבית מאז שקניתי אותו הורדתי ע"י קבלן רמאי את כול הכוחלה שמסביב לאבן וזה קיר גדול מאוד. הקבלן לקח מלט וחול מחצבה ואטם מחדש את הקירות (כוחלה) אבל לצערי זה לא אטם בכלל ונהיה יותר גרוע כל בעל מקצוע שהבאתי אמר לי מי המטומטם שעשה כוחלה עם חול מחצבה ולא בטון חול ים ומלט.

    האם כדאי להוריד שוב הכל ולעשות מחדש וזה הוצאה של כ 10.000 ש"ח או יש חומר שאפשר להבריש עם מברשת והוא שקוף או בצבע מלט וזה יעזור כמו כן בתוך הבית אני יקלף הכל וישים חומר נגד רטיבות ועובש כגון אקרינול נדמה לי

    אבקש את תשובתך בהקדם

    אורי

    • · איטום בית ערבי, קירות אבן

      (גבי)

      שלום אורי,

      חול מחצבה אכן אינו מתאים לצורך איטום פוגות / כוחלות. ניתן להשתמש במלט + חול ים ותוסף לאיטום או בתערובת כוחלה מוכנה.

      אם אינך מעונין להוציא את כל הכוחלה הקיימת תוכל לבצע איטום עם חומר שקוף מסוג סילוקסן. החומר נספג לעומק הכוחלה ואוטם אותה. כמו כן יש לאטום חורים / סדקים וכדומה שיתכן וקיימים באבן עצמה. יש לעבור מסביב לכל אבן ולהקפיד על כך שהחומר נספג לעומק הכוחלה. אם קיימים סדקים זעירים בין הכוחלה לאבן יש להחדיר את הסילוקסן גםלתוכם. ראה הסברים ומפרט טכני במאמר על איטום קירות בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן.

      קיימות אפשרויות איטום נוספות כגון התזת חומר פוליאוריטני שקוף על כל הקיר, אך חומר זה עלול לשנות את מראה האבן ואינו מומלץ במיוחד במקרה של בית אבן ערבי ישן / עתיק.

      אין טעם לצבוע את הקיר הפנימי עם אקרינול כל עוד בעיית האיטום אינה פתורה.הצבע ממילא אינו אוטם כלל ויתקלף אם לא תטופל חדירת הרטיבות לקיר החיצוני.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן