הוספת הודעה חדשה
  • · כניסת צנרת בקיר חיצוני

    (בני)

    גבי שלום,

    (1) מה זה אלקרילפז (יתכן שאני לא מבטא כראוי את המילה)? האם משתמשים בחומר זה היום לאיטום קירות במקוםיריעות ביטומניות?

    (2)האם איטוםמקום חדירת צנרת נחושת בקיר חיצוני (כמטר בעומק האדמה ולאחר חפירה) היא מספקת וטובה אם נעשיתע"י מילוי החלל סביב כניסת הצנרת בבטון ועל זה (לאחר יבוש) מורחיםאת האלקרילפז הנ"ל שיכסה גם את היריעות הביטומניות הקיימות על הקיר?

    תודה

    • · אקרילפז

      (גבי)

      שלום בני,

      האקרילפז הנו חומר איטום אקרילי של חברת פז (אקריל-פז) והנו מקביל לחומרים אחרים דומים כגוןפוליגג. החומר מיועד לאיטום גגות עם שיפועים חזקים ואיננו עמיד

      בתנאי רטיבות מתמדת כגון תחת שלוליות או קרקע רטובה.

      החומר אינו מיועד כלל לעבודות אטימה תת קרקעיות ואין להשתמש בו למטרה שהזכרת. אפשר לעיתים להשתמש בו לאיטום שטחים אנכיים בקירות אךבכל מקרה אינו מיועד כלל לקירות תת קרקעיים משום שבהם קיימת רטיבות או לחות מתמדת.ראה גם את המאמר על איטום גגות בחומרי איטום אקרילים.

      לענין הצנרת התת קרקעית:

      לאחר הביטון של הצנרת יש לאטום בינה לבין הבטון בחומר אטימה גמיש מסוג סיקפלקס . יש ליישם חומר יסוד (פריימר לסיקפלקס) על גבי הבטון עצמו אך לא על הצנרת. יש להסיר ציפויים ספוגיים או אחרים מהקף הצנרת כך שהחומר יאחז על הצנרת עצמה ולא על הציפוי.

      לאחר מכן יש לבצעאיטום עם חומרי אטימה ביטומנים משחתיים כגון מסטיגום, על כל השטח וכולל עליה על היריעות הביטומניות, כפי שציינת. יש לבצע שכבת יסוד ולעבוד בדיוק על פי ההוראות של חומר זה (או של חומרים ביטומנים דומים). יש לבצע מספר שכבות ולהמתין לייבוש בלא בין השכבות. שכבות עבות מדי לא תוכלנה להתייבש כלל ויש להמנע מכך.

      בהצלחה.

      • · אקריל-פז

        (בני)

        גבי, תודה רבה - הבנתי לגבי אקריל-פז. אגב "כמה" זה ניחשב שיפוע חזק?

        מתוך סקרנות - איך ניקרא החומר שיכול לשמש לאיטום קירות תת קרקעיים במקום יריעות ביטומניות?

        תודה

        • · חומרים ושיפועים

          (גבי)

          השיפוע המינימלי הדרוש בגגות הנו 1.5 מעלות, כךומר 15 ס"מ הפרש גובה על כל 10 מטר. לענין החומרים האקרילים - אין לאפשר הצטברות של שלוליות כלל ועל זרימת המים מהמקום להיות מיידית. גם שלולית קטנה של חצי סנטימטר עומק תגרום נזק לחומר ואין לאפשר זאת.

          לענין החומרים הביטומנים- יש להשתמש בחומרים של חברות ביטום או פזקר. ראה את אתרי האינטרנט שלהם. ראה גם רשימה חלקית בתחתית המאמר על איטום מרתפים, מקלטים ומבנים תת-קרקעים בחמרים ביטומנים משחתיים.

          שיהיה בהצלחה.

          • · אלסטופז ולא אקרילפז

            (בני)

            גבי שלום,

            ניראה שטעיתי בשם החומר בפניה שלי מאתמול בנושא האופן שבו אוטמים מקום חדירת צנרת נחושת בקיר חיצוני תת-קרקעי. הדרך המוצעת היא כדלהלן ואני מבקש לדעת חוות דעתך אם זה מספק וטוב:

            הסרת הספוג וניקוי הצנרת והקדח, מילוי חלל הקדח בבטוןולאחר הייבוש מריחה באלסטופז של פזקר על כל השטח כולל חללים בין הצינורות שלא כוסו ע"י הבטון וכן מריחה על היריעה הביטומנית הקיימת. אין כאן כלל שימוש בסיקפלקס בטענה שהוא לא מתחבר טוב עם האלסטופז. כמה זמן ייבוש יש לאפשר לאלסטופז? האם אפשר להגן על החומרים לפני ייבוש מלא ע"יכיסוי מתאים כדי למנוע מגע של גשם?

            אגב לגבי השיפוע המינימלי הדרוש במענה האחרון שלך, 3הערכים הבאים שציינת אינם מסתדרים זה עם זה:1.5 מעלות, 15 ס"מ גובה על 10 מ` אורך - ניראה שלקבל שיפוע של 1.5 מעלות נידרש 26 ס"מ הפרש גובה, או מקבלים פחות ממעלה שיפוע אם שומרים על 15 ס"מ על כל 10 מ`. תודה על תשובתך.

            • · אלסטופז

              (גבי)

              שלום בני,

              החומר הנו ביטומני ולפיכך מתאים לצורך הענין. יש ליישם מספר שכבות כולל שכבת יסוד ולאפשר זמן ייבוש מתאים בין השכבות כך שלא תתבצע שכבה חדשה על גבי שכבה קודמת שלא התייבשה לחלוטין. ראה הוראות יישום על האריזה או באתר של פזקר. אפשר ליישמו גם בלי הסיקפלקס.

              לענין השיפוע לא הבנתי את ה 26 ס"מ שציינת ואיך הגעת לחישוב ההוא. התקן דורש 1.5 אחוז שיפוע וזה יוצא 1.5 ס"מ על כל מטר או 15 ס"מ על כל 10 מטר. בעיקרון אסור שתהיינה שלוליות כלל. אפשר להמנע משלוליות גם בשיפוע נמוך יותר אך זה דורש פשוט עבודה מדוייקת יותר.

              • · אלסטופז ושיפוע

                (בני)

                גבי שלום,

                העבודה כבר בוצעה (לפני קבלת תגובתך האחרונה) ע"י מריחה בשכבה אחת נדיבה, מקווה שזה מספק ויעשה את העבודה לאורך זמן- אתה מסכים?

                לעניין השיפוע הנידרש, חישבתי לפי טריגונומטריה פשוטה כי ציינת באותה התגובה שנידרש שיפוע של 1.5 מעלות, כעת ברור לי כשמדובר על שיפוע1.5% .

                תודה

                • · בדיקת אטימות

                  (בני)

                  גבי שלום,

                  הבעיה שתיארתי בתחילת התיקשורת איתך עשתה לנו צרות רבות וחשבתי על דרך לבדוק את איכות ומידת האטימות לאחר היישום באופן שתיארתי לך קודם (שהיה טיפה שונה מהמלצתך). כעת עדיין יש בור בעומק כחצי מטר והצנרת חודרת לקיר המרתף בערך במחצית עומק הבור. מצד הפנימי במרתף ניתן לראות ולגעת בספוג שעל הצנרת. ברצוני למלא את הבור במים עד למפלס הקרקע ולשמור על גובה ומפלס המים נניח למשך יומיים, בזמן זהלבדוק רטיבות על גבי הצנרת מהצד הפנימי במרתף. אני רוצה להימנע מלכסות את הבור ולהיווכחבסוף החורף שהתיקון לא עלה יפה.

                  האם יש בזה טעם ואין הלחץ הקבוע של עמוד המים מהווה בדיקה הרסנית עבור האלסטופז והתיקון עצמו. אתה מוזמן להציע ולשכלל את הבדיקה.

                  תודה.

                  • · בדיקת האיטום

                    (גבי)

                    אתה יכול לבצע את הבדיקה כפי שציינת. בדרך כלל לא מבצעים בדיקה שכזו על קירות מרתף פשוט משום שלא ניתן לבצע הצפה.

                    הזכרת שוב את הכיסוי הספוגי של הצנרת. אם לא הסרת אותו בצד החיצוני (במקום חדירת הצנרת לקיר) אז האיטום יכשל והמים ימשיכו לחדור פנימה דרך הספוג.

                    בהצלחה

                    • · כיסוי ספוגי

                      (בני)

                      גבי,

                      הספוג באיזור כניסת הצנרתהוסר לחולטין, אני מדבר על המשך הצנרת הניראה בצד הפנימי במרתף. הספוג שם יכול לשמש אותי כאמצעי לבדיקה במקרה של כשל באיטום.

                      תודה

                      בני

                      • · מאה אחוז

                        (גבי)
                        • · חידוש אקריל פז

                          (יצחק)

                          לבית שלי גג בטון

                          הגג מצופה בזפת+יריעות ביטומן שנעשה בעבר הרחוק

                          לפני חמש עשרה שנה ,עת נכנסתי לבית ציפיתי את הגג, (מעל שכבת הזפת) , בשכבה תלת שלבית של אקריל פז+יריעות לחיזוק ,עד כה אין לי רטיבות בתקרה.

                          כיום אני מבחין בסדקים בציפוי האקריל במספר מקומות ולכן אני מעונייןלעשות

                          עבודת שיקום באיטום הגג .

                          מה עלי לעשות?

                          בתודה

                          יצחק

                          • · חידוש אקרילפז

                            (גבי)

                            שלום יצחק,

                            ניתן לחדש את שכבת האיטום האקרילית, בהנחה שהשכבה הישנה חזקה ויציבה ושאין התנתקויות של היריעות הביטומניות הישנות, מן הקירות.

                            יש לנקות את האזור באופן יסוסי, עם מים ושפשוף יסודי במברשת, כך שלא ישארו חלקיקי אבק כלל. לאחר מכן ניתן למרוח שכבה חדשה של אקרילפז על גבי האזור. על גבי שכבה זו יש להדביק רשת אינטרגלס- בעודה טריה. לאחר הייבוש (למחרת) יש למרוח שכבה נוספת של אקרילפז. ניתן לבצע עבודה זו על גבי המקומות הבעיתיים או על גבי כל השטח. חשוב מאוד לבצע את עבודות ההכנה כמו שצריך, אחרת השכבות החדשות לא תוכלנה להאחז על גבי התשתית הנוכחית.

                            יש לעקוב אחר הוראות היישום של היצרן. ראה המלצות במאמר על איטום גגות בחומרי איטום אקרילים.

                            שיהיה בהצלחה. (תוכל לפתוח שרשורי חדש בעמוד הראשון של הפורום, אם תהיינה לך שאלות נוספות, ונשמח לעזור).

                            גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן