הוספת הודעה חדשה
  • · סדקים עובדים פנימיים

    (גל)

    גבי שלום

    האם לדעתך ניתן לגשר על סדק עובדבאמצעות יצירת מעין ממברנת מרק גמיש (סיקפלקס) רחבה, אשרמחפה מעל הסדק ומחוברת לטיח רק בקצוותיה ?

    הרעיון הוא שאם לדוגמא קיימת תזוזה של מילימטר אחד ביןקצוות הסדק, (מה שגורם להופעת סדק בצבע), אזי יתחלק מהלך המילימטר הזה על פני רוחב הממברנה ( כ 6-7 ס"מ).

    האם זהו תהליך מוכר ?

    בתודה ובתקווה שהבנת את ההסבר והכוונה...

    • · סדקים

      (גבי)

      שלום גל,

      התהליך שציינת מקובל ואולם הצלחתו תלויה כמובן ברוחב הסדק. ניתן להתגבר על סדיקה קטנה בעזרת תהליך זה אך בסדקים רחבים (ציינת 6-7 סנטימטר) הצלחתו מוטלת בספק ובדרך כלל הצבע לא יעמוד בתנועה כה גדולה. בסדקים קטנים אמנם קיימת הצלחה בשיטה זו וניתן לאמר כי בסך הכל אכן מרחק התזוזה קטן יותר. כלומר- גם כאשר נפתח סדק בצבע הוא בהרבה מקרים קטן (צר) יותר ממה שהיה לפני כן. בענין זה ראה גם את המאמר על איטום תפרי התפשטות עם מסטיקים פוליאוריטנים שבו מדוברגם כן על אחיזת החומר בדפנות בלבד. (בסדקים קטנים הדבר איננו משמעותי).

      באיטום סדקים פנימיים לא ניתן להבטיח הצלחה ולא ניתן לתת תעודת אחריות ללקוח (אלא אם כן משתמשים בצבע גמיש). לעיתים ניתן גם לשלב בין חומרים חזקים (אפוקסי) בעומק הסדק/ הקיר לצורך הפחתת תנועת ההתכווצות , ורק לאחרתזוזה מחודשת של הסדק -להשתמש בחומר גמיש (סיקפלקס) בחלקו החיצוני של הקיר (בטיח). על אך מדובר על מדע מדוייק. לעיתים זה מצליח ולעיתים לאואין ממש שליטה על העסק הזה, מה גם שהסדק יכול להחליט להופיע במקום אחר לגמרי.

      לפחות היה לנו מענין... 🙂

      בהצלחה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן