הוספת הודעה חדשה
  • · תוספת בניה

    (ירון)

    גבי שלום,אנו גרים בדירת גן. בוצעה תוספת בניה של חדר שינה נוסף המתחבר לבנין המקורי לפני כעשר שנים. לאחרונה שמתי לב כי התפר בין רצפת החדר לקיר הבנין המקורי בתוך הבית נפתח לרוחב של כמה מילימטרים אפילו חצי סנטימטר. שמתי לב לכך עקב חול שהצטבר כתוצאה מנמלים שעבדו ליד הפאנלים שעל הקיר התומך. בעיה דומה ראיתי גם מחוץ לבית בתפר בין רצפת החצר לאחד הקירות של תוספת הבניה. שאלתי היא, האם תופעה זו נורמלית? איך אני יכול לפתור את הבעיה גם בתפר ברצפה בתוך הבית וגם מחוץ לבית. תודה רבה

    • · איטום בתוספת בניה

      (גבי)

      שלום ירון,

      יש לבדוק בשטח על מנת לתת מענה נכון. מספר הערות כלליות..

      תפר ברצפה פנימית:

      ישנם תפרי התפשטות חרושתיים אשר מיועדים לשימוש מתחת לריצופים- במעבר מעל תפרי התפשטות. מהבחינה הויזואלית יראו לעין שני פסי אלומיניום עם מסטיק בינהם.ניתן להשתמש בהם ולקבל מראה אסטתי ומסודר של התפר אך יש לבדוק זאת בשטח ויהיה צורך לפרק שורת ריצוף לצורך ההתקנה.

      הדרך הפשוטה ביותר היא לאטום את המירווח שנוצר רקעם מסטיק. ביישום מקצועיניתן לקבל מראה של קו מיושר ועדין אלא שלא ניתן לדעת לכמה זמן העסק יחזיק מעמד. במקרה של תזוזה קטנה או חד פעמית פתרון זה יעזוראך קח בחשבון שהוא גם יוכל להכשל במקרה של תזוזה עתידית גדולה מדי.

      תפר ליד ריצוף חיצוני:

      כנראה שנגרם עקב תזוזת המבנה או תזוזת הקרקע (של השטח המרוצף). גם כאן יש לבדוק בשטח וחסרים נתונים. האם ישנה רטיבות באזור המפגש בין הריצוף החיצוני לקיר ? האם ישנה יציקת בטון תחת הריצוף החיצוני ? תמונה תעזור.

      בברכה,

      גבי

      • · תגובה

        (ירון)

        תודה גבי על התשובה

        לגבי הקיר החיצוני, יש מרווח של כמה מילימטרים בין רצפת החצר לקיר התוספת הנוצר כנראה מתזוזה של התוספת. מים חלחלו לשם כתוצאה ממי גשמים ובנוסף עברה לי צנרת מתחת לתוספת אשר התפוצצה והייתה נזילת מים רצינית . חשבתי על הפתרון הבא: לגבי התפר הפתוח ברצפה בתוך הבית לאטום אותו עם סיקה פלקס. לגבי התפר החיצוני ברצפה לאטום אותו עם סיקא פלקס או מלט לבן מעורבב עם בי.ג`י.בונד וחול ים. אני חושב שצריך לתת למים להתאדות במשך חודשי הקיץ הקרובים לפני סגירת התפר. מה דעתך ?

        • · איטום תפרים בתוספת בניה

          (גבי)

          שלום ירון,

          חומר צימנטי אינו מתאים משום שאינו גמיש ולא יחזיק מעמד.

          סיקפלקס אכן יתאים לשני התפרים. מומלץ להמתין לייבוש הרטיבות כפי שציינת.

          בהצלחה ושב"ש,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן