הוספת הודעה חדשה
  • · איטום גג : זפת או יריעות ?

    (דוב)

    שלום, קראתי כמה הודעות בפורום ועדיין אינני סגור על הנושא. יתכן וחסרים לי נתונים ? למה כולם עושים יריעות ולא זפת, אם הזפת יותר זול ואם ממילא רצוי להלבין גגות גם כשעושים יריעות ביטומניות ? וגם- למה לא הלבנה בפוליגג או איטום בפוליגג ואז לא יהיה צורך בהךבנה בכלל ? בקיצור, מה הכי מומלץ במצב שלי (זפת בגג המשותף לשני הדיירים העליונים) ולמה , ואם אפשר- אז גם ”כמה” ? תודה

    • · זיפות, יריעות או פוליגג .

      (גבי)

      שלום דב. שאלה טובה. נלך על פי הסדר: יריעות ביטומניות הנן הטובות ביותר משום שאורך חייהן ארוך יותר משאר השיטות. זיפות גג מחזיק פחות שנים מהיריעות אבל שווה יותר ממה שנהוג לחשוב. האמת, לזיפות יצא שם רע במיוחד בגלל ה”זפתים”. אם מבצעים זיפות כראוי ומלבינים אותו כראוי- הוא גם כן יחזיק מעמד די הרבה שנים. אבל היריעות יחזיקו יותר.

      לגבי ההלבנה והפוליגג: ניתן בהחלט לאטום גגות על ידי פוליגג או חומרים דומים (אקרילפז למשל). הבעיה בחומרים אלו היא שכולם אינן מחזיקים מעמד במים עומדים. כלומר-בכל מקום בו תהייה שלולית קטנה- החומר יתמוסס ויתקלף אחרי חורף אחד או שניים. שים לב ש”מים עומדים” מצטברים בדרך כלל ליד המרזבים (מקום רגיש גם לחדירת רטיבות), ליד מתחת לדודי שמש ועוד. בקיצור-הפוליגג ודומיו מתאימים רק לגגות עם שיפוע מאוד חזק ,ללא שלוליות ועם ניקוזים טובים. הפוליגג נתפס טוב במיוחד על גבי גגות בטון וקצת פחות טוב על גבי גגות מזופתים. בענין ההלבנה: בעבר היו מלבינים גגות מזופתים באמצעות סיוד (עם דבק אקרילי) בתחילתו של כל קייץ. הלבנה זו אכן מוסיפה למחיר ומקרבת את מחיר הזיפות למחיר היריעות בחישוב מצטבר. יחד עם זאת ניתן להלבין גגות בסיד עם דבקים מתאימים שיחזיקו מעמד גם יותר משנה אחת. המומלץ ביותר הנו להלבין גגות באמצעות מלבין אקרילי מתאים או בצבע אקרילי ”רגיל" כגון סופרקריל. במידה ומלבינים זפת או יריעות באמצעות מלבין אקרילי- אזי ההבדל במחיר תמיד יהיה לטובת הזיפות. אבל האיכות תמיד תהייה לטובת היריעות. בגדול- עלות זיפות גגות כ 20 ש”ח למ”ר ועלות היריעות כפול מזה.עלות הפוליגג דומה לעלות היריעות. מקווה שקיבלת תשובות. בהצלחה, גבי

      • · תודה.

        (דוב)

        אני נוטה דוקא לכיוון הזיפות אך עדיין לא סגור על זה. באמת יש לנו הצטברות של מיים ליד המרזבים. במידה ונלך עך הזפת - מה מומלץ בנוסף לכל מה שכבר ראיתי שנכתב כאן בפורום ? תודה שוב, דוב

        • · זיפות ליד המרזב.

          (גבי)

          כפי שכבר ציינת, ההמלצות כבר כתובות כאן בפורום בתקשורות הקודמות. המלצה נוספת בנוגע למרזבים : בד”כ כאשר ישנם מים עומדים ליד המרזבים הדבר נובע מ”גלישה” של הזפת לכיוון המרזב וכך נוצר אזור שבו הזפת מפריעה למים להכנס לפתחו של המרזב. הדבר קורה במיוחד כאשר לא מבצעים הלבנת גג במועד ואז הזפת מתחממת בשמש וגולשת בשיפוע הקיים- לכיוון המרזב. יש להסיר את שכבות הזפת ה”גבוהות” ולזפת את השטח הזה מחדש ורצוי עם תוספת של פיסות יוטה או אינטרגלס.לצורך כך יש להסיר את הזפת לעומק של כסנטימטר אחד יותר מהמפלס הסופי הרצוי. בכל מקרה נשמח לעזור הלאה ולענות על שאלות נוספות. בהצלחה, גבי

          • · תודה רבה.

            (דוב)
            • · זפת

              (ליטל)

              אני צריכה יתרונות וחסרונות של הזפת מי יכול לעזור???Q!!

              ומטרותיו בבניין אכןן נחוצות יותר מיריעות ביטומניות?

              • · פוליגג-כמות החומר

                (יחיאל)

                לפי המלצות שרפון פוליגג, יש ליישם כ-2.5 ק"ג פוליגג על כל מ"ר. מה שהופך

                את העניין ליקר מאוד. האם זה מה שנותנים המבצעים של סוג האיטום הזה, במחיר

                של 35-40 ש"ח למ"ר ?

                בתודה. יחיאל

                • · איטום עם פוליגג

                  (גבי)

                  שלום יחיאל,

                  עלית בדיוק על הנקודה ה"כואבת". ראה מאמר על איטום גגות בחומרי איטום אקריליים. אם קבלן איטום נותן מחיר זול מדי - הוא בוודאות לא ישתמש בכמות חומר מספקת אלא יסתפק במריחה חפוזה של שכבת יסוד ועוד שכבה עליונה נוספת.

                  לסיכום : ההשערה הרווחת בשוק כאילו שימוש בחומרים אקרילים מוזיל את מחיר איטום הגג- איננה נכונה כלל. ביישום על פי ההוראות מחיר האיטום מתקרב לזה של יריעות ביטומניות, למשל.

                  בהצלחה,

                  גבי

                  • · זפת

                    (ב)

                    1. לשם מה נחוצה רשת לזפת?2. מה יותר טוב אינטרגלאס או פיברגלאס,ומה ההבדל בינהן?3. אם רוצים לעשות 3 שכבות זפת 75/25,האם כדאי להניח בינהן 2 רשתות, או שעדיף רשת אחת בלבד?

                    • · סוגי זיפות, פיברגלס, אינטרגלס

                      (גבי)

                      שלום ב`,

                      מספר תשובות:

                      1. הרשת מוסיפה חוזק לשכבת הזיפותומאגדת אותה כיחידה רציפה. היא מוסיפה כושר גמישות כנגד קריעה במעבר על פני סדקים.

                      2. אינטרגלס יותר טובה מפיברגלס מבחינת הנוחות בעבודה. כאשר מיישמים שכבת זפת שניה הזפת עוברת בקלות את החורים ונצמדת היטב לשכבת הזפת התחתונה. כאשר עובדים עם פיברגלס העבודה דורשת יותר תשומת לב. יש להדק את הפיברגלס להטביע אותו בשכבת הזפת בעודה חמה) ולהמנע מהיווצרות בועות אויר מתחת לפיברגלס. זו גם ה"מחלה" של הפיברגלס (בועות אויר).

                      זפתים מעדיפים לעבוד עם פיברגלסמכיוון שניתן לדרוך עליו מבלי להידבק לזפת.

                      3. בעקרון שתי רשתות עדיפות על אחת וכאשר מורחים 3 שכבות זפת מבצעים שתי שכבות רשת. לעיתים,בגגות ישניםופצועים במיוחד הדורשים כמות זפת גדולה יותר, אפשר לשקול את בצועה שלשכבת זפת נוספת עבה יותר כך שבסיכום הכללי עובי הזיפות ישאר זהה אך תהיה רק רשת אחת בין השכבות.

                      בברכה,

                      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן