הוספת הודעה חדשה
  • · שאלה דחופה מאד

    (אבי)

    לפני כ שש שנים הייתה נזילת מתנור נפט לשכן שמעלינו. אז הוא ניתק את הנפט והחליף חול והעיף את התנור אנחנו שמנו תיקרת גבס (נמוכה יותר) וחומר בידוד בין תקרת הגבס לתקרה הרגילה. הכל היה בסדר לתקופה ארוכה ואז שוב לפני שנה היה ריח נורא מהחדר חזרנו על אותה פעולה הפעם גם הכנסנו ונטה.

    ועכשיו שוב יש לנו את אותו בעיה.

    השכן מלעמלה טוען שאין לו שום מקור של נפט בדירה והוא לא שש לשתף פעולה.

    מה אני עושה?????

    • · נזילה מתנור נפט

      (גבי)

      שלום,

      על פי התאור משתמע שהחול מתחת לריצוף של השכן עדיין ספוג בנפט. לצורך בדיקה יש לפרק מרצפת או שתיים בדירתו ולבדוק אם אכן כך. אם החול עדיין ספוג- לא יהיה מנוס מפרוק חלקים בריצוף והחלפת החול.

      אם החול יתגלה יבש, כל שנותר לך לעשות הנו לפרק את תקרת הגבס אצלך בדירה ולאוורר היטב את המקום: יתכן שכלואה שם רטיבת ישנה שתעלם לאחר הייבוש/ האיורור.

      לא נוכל לייעץ יותר מכך באמצעות הפורום וללא בדיקה בשטח.במקרה של שכן סורר יתכן ותאלץ לפנות לעורך דין שיגיש תביעה בהתאם.

      בהצלחה.

      • · שאלות נוספות לאחר בדיקה

        (אבי)

        תודה על התשובה, התפתחות העניינים היא שביום שישי פירקנו את הריצוף של השכן (דבר שלא היה בעיה כי הרצוף היה כל כך רעועה) לאחר בדיקהנמצא שהחול אכן רטוב האם החלפת החול יפתור את הבעיה? האם יש מצב שהבטון ספג את הנפט? אם כן מה צריך לעשות אז? והאםאנחנו צריכים בכל אופןלפתוח את תקרת הגבס?

        שאלה נוספת אם בו החורף כמה זמן ניתן לשאר שהבעיה תמשך? ושאלה אחרונה האם מסוכן לנו לחיות בדירה בזמן הזה?

        תודה רבה על התשובות זה ממש עוזר לנו

        • · ייבוש

          (גבי)

          שלום,

          יש להוציא את החול הישן הרטוב ולהשאיר את האזור פתוח לייבוש למשך מספר ימים כך שהלחות תוכל להתנדף מהבטון.לאחר מכן יש למלא בחול יבש לגמרי (לא חול לח) ולרצף מחדש.

          לענין תקרת הגבס- כנראה שלא יהיה מנוס מהחלפה חלקית או לפחות פתיחה של התקרה על מנת לאפשר לאזור להתייבש. הגבס סופח אליו רטיבות ולחות ובהחלט מומלץ להחליף אותו אם ספגלתוכו אדי נפט. אלו לא יתנדפו מעצמם מתוך הגבס.

          לא ניתן לאמר מכאן את המצב מסוכן. כדאי לפתוח את התקרה ולהשאיר לייבוש. כמובן שאם הריח בלתי נסבל קיים חשש בריאותי אך כל עוד המקום מאוורר והגבס הלח יוסר מהתקרה הריחות אמורים להעלם בתוך זמן קצר (מספר ימים).

          אם הריח לא יעלםאפשר לשקול גם את איטוםתקרת הבטון מהצד שלכם, אך זה מסבך את הענין משום שיהיה צורך בהסרת שכבותהצבע וכולי. כדאי לפרק את תקרת הגבס ולהמתין ולראות מה המצב לאחר מספר ימים.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן