הוספת הודעה חדשה
  • · בניית קיר בלוקים

    (אורח)

    שלום .אני מעוניין להרחיב את המקלחת , לשם כך אני שובר קיר אחד , ובונה אותו בהמשך.1) האם לצורך הבניה מחדש צריך להרים את הריצוף ולצקת על הבטון מתחת , או שנית על הריצוף ?2) האם יש צורך בחגורה על רצפת הבטון (בעובי הבלוק , ובגובה 20 ס`מ) ?3) האם במהלך בניית הקיר , יש צורך כלשהו בחגורות כלשהם באמצע הקיר או לקראת סופו ?

    • · בניית קיר בלוקים

      (אורח)

      אני אנסח מחדש את שאלה מספר 1 .1) האם לצורך הבניה מחדש צריך להרים את הריצוף ולבנות על רצפת הבטון או שניתן לבנות על הריצוף הקיים ?

      • · בניית קיר מקלחת

        (גבי)

        שלום לאורח,

        את הקיר אין לבנות על גבי הריצוף אלא על התשתית. בחדרים רטובים / מקלחות רצויה גם חגורת בטון בתחתית הקיר.חגורה עליונה נוספת נחוצה לאחר 10 שורות בלוקים, ברוחב הבלוק ובגובה של כ 20 ס"מ. החגורה צריכה להתחבר לעמודים בצידי הקיר. יש לתכנן את מיקום החגורה כך שהמשך הבניה יהיה בבלוקים שלמים ולא בחלקים, בחיבור העליון לתקרה.

        הנ"ל מהווה תאור כללי בלבד. לא ניתן לספק הוראות בניה באמצעות פורום זה או אחר משום שזה ענינו של מהנדס קונסטרוקטור המתכנן זאת בהתאם לתנאי השטח, גודל הקיר, העומס המותר- ועוד...

        בהצלחה,

        גבי

        • · בנייה ע’י קונסטרוקצית גבס במקום .

          (אורח)

          במידה ואני אשקול לבנות את הקיר בגבס במקום בבלוקים , אני אשתמש כמובן בגבס ירוק , השאלה האם צריך לטייח את הקיר (גבס) בטיח הרבצה , ומיישר ?והאם גבס יחזיק את התשתיות הנ`ל ביחד עם הקרמיקה ?

          • · איטום קיר גבס באמבטיה

            (גבי)

            שלום,

            אין מבצעים שכבת הרבצה מעל גבי קיר גבס. ניתן לאטום את הקיר ישירות על הגבס, באמצעות חומרי איטום צימנטים משחתיים. בחיבורים בין לוחות יש לבצע חבישה עם רצועה של רשת אינטרגלס בין השכבות של חומר האיטום. את הקרמיקה עצמה ניתן להדביק ישירות מעל חומר האיטום בתנאי שמבצעים זאת בדבק שמתאים לחומר האיטום הצימנטי. לדוגמא: דבק מסוג "סיקה סראם" מתאים להדבקת קרמיקה ישירות מעל גבי חומר איטום צימנטי מסוג "סיקה טופ 107".

            אפשרות נוספת: לאטום בחומרים פוליאוריטנים משחתיים במקום הצימנטים.

            ניתן אגב להשתמש בלוחות לבניה קלה כגון"מאסטר-קיר" במקום בלוחות גבס ירוק.

            בהצלחה,

            גבי

            • · עובי נדרש

              (אורח)

              לוחות המאסטרקיר אכן נראים איכותיים , אך יקרים יותר ואני שואל האם לי באופן אישי נחוצים יותר ?!בכל מקרה לעניין הגבס ירוק , האם ישנה עדיפות לשימוש בלוח העבה 15.9 מ`מ (לעומת 12.7) באשר ליכולתו להחזיק את האריחים , או סתם היותו חזק יותר ?או שהדק פחות יעשה תעבודה אותו דבר ?כמו כן , אחת השיטות שאני מכיר להכנת פתח למשקוף היא לוח עץ לכל אורכו של הניצב ליצירת חיזוק הקונסטרוקציה .מעבר לזה שמעתי על `זקף משקוף פח פלדה מגולוון` , ועל `סנדל ייצוב למשקוף` , רציתי לדעת האם הם מהווים תחליף לשיטה הנ`ל , ואיך אני משתמש בהם , או שצריך אחד מהם רק ?

              • · קירות מקלחת

                (גבי)

                שלום,

                מפרטי בנייה לקירות גבס תוכל לקבל מחברת אורבונד. איננו עוסקים בתחום זה כך שרצוי לפנות אליהם ולקבל מפרט טכני מתאים.

                באופן כללי בניית קירות של חדרים רטובים עדיף לבצע עם קירות בלוקים. לאחריהן לוחות כגון "מאסטר-קיר" ולבסוף- לוחות גבס ירוק. כך שהשיקול הוא שלך בלבד בהתאם לאפשרויות הכספיות שלך. זכור שבמקרה של בניית קירות גבס בחדרי רחצה יש לבצע את הבנייה על גבי חגורת בטון, כך שהגבס עצמו לא יהיה "טבול" בתוך שכבת המילוי שמתחת לריצוף.

                בהצלחה,

                גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן