הוספת הודעה חדשה
  • · תערובת חול ים ומלט נסדקת וחלשה יותר מתערובת חול ים עם חול מחצבה?

    (רון)

    אנחנו בבניה, ושמענו חילוקי דיעות קיצוניים מאוד, בנושא הקשור גם לאיטום, ולכן אני מפנה את שאלתי אליך.

    היו מומחים שהמליצו להדביק את הריצוף בתערובת של חול ים ומלט ולטקס, עם משפר עבידות. כנגדם אמרו לי קבלנים אחרים, שלחול ים יש חסרון שבעובי מעל כמה מ"מ, זה נסדק. ורק כשיש חצץ/שומשום ביחד עם חול הים והמלט, אז זה בטון, ואז זה חזק. ואמנם כששמים לטקס בתערובת זה מצמצם את הסדקים, אבל עדיין זה חלש ונסדק יחסית. ולכן לא טוב לעשות מחול ים "טיט" (אני פשוט לא יודע איך לקרוא לתערובת זו.. שהיא לא בטון ולא טיט), כי עובי הטיט צריך להיות לפחות 1-2 ס"מ. ולדבריהם הם מרצפים גרניט פורצלן כבר שנים רבות, בטיט מחול מחצבה, ואין ניתוקים והכל טוב. ושהעיקר לדפוק חזק את האריח לטיט. שאלתי את האחרונים, שהרי גם הקבלנים הראשונים מרצפים כבר שנים ב"טיט" מחול ים, והכל בסדר. והם ענו שאולי הסיבה, שבמרכז הארץ תנאי האקלים מאפשרים זאת, אבל בירושלים שיש שינויים חדים בטמפרטורות, זה גורם להיסדקות. הנושא קשור גם לאיטום, שהשאלה גם איך להדביק את משקופי וספי השיש לחלונות וכדו`.

    • · חומר להדבקת ריצוף

      (גבי)

      שלום רון,

      התקשורת ברורה. ניתן לבצע את הריצוף בשתי הדרכים וללא חשש. תערובת של מלט וחול ודבק לטקס SBR תהיה תמיד חזקה יותר מתערובת "טיט", גם כאשר העובי הוא 2 ס"מ ואין צורך באגרגט.

      הבעיה היא שלקבלן יהיה קשה יותר לעבוד עם החומר הצימנטי משום שהוא אינו עביד /"צמיג" כמו הטיט. משום כך (ורק משום כך) - קבלנים מעדיפים לעבוד עם הטיט.

      בכל מקרה- גם כאשרמבצעים את העבודה עם טיט, אין מקום לחשש, כל עוד העבודה מתבצעת בהתאם להוראות. על מנת להמנע מבעיות בחר באחת משתי האפשרויות:

      1. אם הקבלן מיומן בעבודה עם מלט וחול, בצע זאת כך ועל פי מפרט מדוייק.

      2. אם הקבלן אינו מיומן בכך, בצע את העבודה עם חומרי הדבקה יעודיים (טיט מוכן)ועקוב במדוייק אחר הוראות הבצוע של היצרנים. (לא מספיק "לדפוק בחוזקה על האריח").

      ראה מפרטים באתרים של "גילאר" , "מיסטר פיקס"- לעבודה עם חומרי הדבקה מוכנים או עם תערובות של מלט וחול ודבק לטקס SBR, נוזלי. באתר "תרמוקיר" תמצא גם כן מפרטי בצוע להדבקה עם חומרים יעודיים.

      בברכה,

      גבי

      • · האם מלט עם חול בעובי 2 ס”מ לא נסדק?

        (רון)

        לצערי הקבלנים פה לא מכירים בכלל טיט מוכן, והכל נעשה באתר בחול מחצבה. אין לי ברירה אלא לסמוך על נסיונם של הקבלנים, שלדבריהם הם מרצפים כבר שנים רבות גרניט פורצלן בטיט זה וללא בעיות.

        השאלה העיקרית היא האם מלט עם חול בעובי 2 ס"מ לא נסדק? והקבלנים שדיברתי איתם, לא איכפת להם לעבוד עם מלט+חול ים+משפר עבידות, שהראיתי להם שכך החומר עביד הרבה יותר מהטיט שלהם. והם התרשמו, אבל נשארו בדעתם שזה לא טוב כי זה נסדק, והם לא לוקחים אחריות וכו`.

        • · ריצוף עם מלט וחול

          (גבי)

          שלום רון,

          החומר לא יסדק. אין חשש מסדיקה אבל יש חשש מהסרת האחריות מצד הקבלן. גם כאשר הקבלן עובד עם טיט אותו הוא מכין באתר, יש לוודא מינון / ערבוב נכון ועבודה לפי מפרט נכון, על אחת כמה וכמה כשמדובר על אריחי גרניט פורצלן.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן