הוספת הודעה חדשה
  • · איטום קיר

    (ילנה)

    קיר מצופה אבן ירושליים ישנה. יש רטיבות בכמה מקומות. בשנים האחרונות כבר ניסינו עם שני קבלנים לתקן אבל זה רק עשה את הקיר יותר מכוער ויש בעיות של רטיבות בשני אזורים. השאלה היא אם בכלל אפשר לתקן או שצריך להוציא את כל האבנים וזהו. תודה על העזרה.

    • · שלום ילנה,

      (גבי)

      לא ניתן לאבחן מכאן באם אפשרי לאטום את הקיר הקיים ללא פרוק החיפוי. עקרונית הדבר ניתן לבצוע וממילא היית אמורה לקבל תעודת אחריות מהקבלנים. איטום קיר מחופה באבן דורש את סתימת הפוגות בין האבנים, חרירים ותעלות באבנים עצמן- ועוד. בנוסף יש להספיג את האבנים בחומר אטימה שקוף מסוג סילוקסן. סדקים שחוזרים על עצמם יש לאטום עם חומרים גמישים ולא עם בטון. האיטום תמיד יהיה יותר יסודי ויותר נכון לביצוע ישירות על גבי הקיר ולפני הדבקת האבן, אך כאמור- יש לראות את המקום על מנת להמליץ בוודאות. במקרה של אבן ירושלמית הדבר תלוי גם בצורת הבניה המקורית ולא תמיד ניתן להסיר את האבן מהקיר, במיוחד כאשר מדובר בבניה ישנה. נשמח לעזור הלאה, גבי

      • · אם אי אפשר להוציא את האבנים

        (ילנה)

        בגלל שהן גדולות מאוד, אז אולי אפשר לתקן את הכל מבפנים? מה יותר זול ומה כדאי וגם- לכמה זמן תוכלו לתת אחריות לעבודה כזו או אחרת.שבת שלום.

        • · המשך

          (גבי)

          שלום שוב, איטום מבפנים יכול להיות מאוד יקר משום שיהיה צורך לקלף את שכבת הטיח מהקיר הפנימי. רצוי לאטום מבחוץ. זה ניתן לבצוע ויצא יותר זול מאשר אטימה מבפנים. שוב- כאשר מבצעים את הפעולות הנכונות באטימה החיצונית ולא חוסכים בחומרים- העבודה אמורה להחזיק מעמד הרבה שני. בדרך כלל ניתנת אחריות לתקופה של חמש שנים עבור עבודות מסוג זה. עבור האיטום הפנימי ניתן לתת במקרה זה גם אחריות לתקופה ארוכה יותר (8 או 10 שנים), אך זה איננו מומלץ וגם העלות איננה כדאית. בכל מקרה יש לראות בשטח לפני החלטה בנושא. בהצלחה.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן