הוספת הודעה חדשה
  • · איזה חומר איטום מתאים לגג שלנו?

    (אייל)

    בבניין שלנו יש גג מכוסה ביריעות ביטומניות בנות כמה שנים (איני יודע כמה, הגעתי לבניין לפני שנתיים); הן "נראות בסדר". בגג יש בעיה של שיפועים וחסר בעוד פתח ניקוז (אל תשאלו אותי למה אני לא יוצר עוד פתח ניקוז, זה עניין מסובך מבחינה פוליטית), כך שנוצרות שלוליות בשני אזורים.אנחנו רוצים להלבין את הגג, וגם להגן על היריעות ולשפר את הבידוד.בשיטוט באינטרנט, באתר כאן ובמקומות אחרים, נראה שמשפחת החומרים הרלבנטיים כוללת את:

    • אקריפלז / אקרילפז סופר / אקרילפז פלטינום
    • פוליגג / פוליגג משוריין / פוליגג סופר-M
    • הידרוגג
    • מאסטר-גג
    • מולטי-גג

    אם אני מבין נכון, לשם העמידות במים עומדים, האקרילפז רגיל וסופר והפוליגג רגיל ומשוריין לא מתאימים.מה לגבי היתר? מהם ההבדלים המשמעותיים ביניהם? האם כל אחד מהם יכול להתאים או שרק חלקם?עד עכשיו לא דיברתי עם קבלנים שנתנו לי הצעות על מהו החומר המסויים שאני רוצה - כי אני מרגיש שהם ינסו למשוך אותי לכיוון מסויים ואני לא יודע מה לענות.נ.ב. - בשתיים או שלוש נקודות היריעות לא צמודות למשטח, אולי חשוב לציין זאת.

    • · חומרי איטום לגג

      (גבי)

      שלום אייל,

      החומרים הטובים ביותר, מבחינת עמידות במים עומדים, הם החומרים האקרילים / פוליאוריטנים מסוג "פוליגג סופר M" (טמבור / שרפון) , "מולטיגג" (ביטום) , מאסטר גג" (פזקר).

      אלא שגם חומרי איטוםאלו אינם מיועדים לשהות תחת שלוליות עמוקות. הם לכל היותר מסוגלים להחזיק שלולית מים קטנטנה , למשך זמן קצר. שים לב שגם במפרטים של אותן החברות מצויין במפורש שיש לתקן שיפועים תחילה כך שלא יהיו מים עומדים מעבר לגובה של כ 2 ס"מ.

      לא ציינת בתקשורת שלך אם ישנן נזילות בגג. כמו כן לא ברור מצבן של היריעות- שזאת יש לבדוק בשטח עצמו. ציינת שישנם מקומות בהם היריעות אינן צמודות לתשתית :אם מדובר על שטח רחב- חובה להסיר את היריעות ולהלחים אותן לגג. אם מדובר על בועות אויר קטנות (מספר סנטימטרים) ניתן להשאיר את המצב כפי שהוא.

      יש לבדוק בשטח את מצב היריעות. אך בעקרון תיקון מקצועי כולל את הרמת היריעות במקומות השקועים, תיקון השיפועים, והלחמת יריעות חדשות מעל גבי אותם האזורים. יתכן שעלות בצוע שכזה תהיה שווה או פחותה מאיטום כל שטח הגג.

      לצורך בידוד באמצעות הלבנה תוכל להשתמש בחומרים שהוזכרו לעיל, מעל היריעות. תוכל גם להלבין את היריעות עם צבע אקרילי לגגות, אך אם ישנן נזילות הסיפור שונה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן