הוספת הודעה חדשה
  • · הוספת תפר התפשטות

    (גיל)

    בצעתי תוספת בנייה בסלון, בחיבור של התוספת לבנייה הישנה ישנו סדק עובד לכל אורך החיבור.האם יש אפשרות "לבנות" תפר התפשטות בחיבור שיקלוט את תנועת הסדק?

    • · איטום תפר התפשטות בתקרה

      (גבי)

      שלום גיל,

      ניתן לבצע איטום של תפר ההתפשטות בתקרה ולכסות אותו באלמנט דקורטיבי כלשהו אשר יסתיראת האיטום. הפתרון תלוי גם בצורתו הנוכחית של הסדק שנפתח בין המבנים. אם נפתח סדק ישר ו"מסודר" יותר קל לטשטש אותו ולטפל בו. אך אם נוצר סדק מפותל שנפרש על פני שטח רחב יותר- יהיה צורך לבדוק בשטח מהן האפשרויות לטיפול. הסבר כללי על-רגל-אחת :

      כאשר ישנו סדק פתלתל בבטון עצמו- אין מנוס מכיסוי.

      אך כאשר הסדק פתלתל רק בשכבת הטיח ש"נקרעה" באופן אקראי, בעוד הסדק בבטון הנו ישר, ניתן לצמצם את פעילותו , כך שלא יגרום לתלישת טיח מהצדדים.

      ברוב המקרים לא יהיה מנוס מכיסוי האזור עם פרופיל כלשהו, לוח גבס, או אלמנט דקורטיבי אחר. במקרה של סדק ממש צר - ניתן להמנע מכך, תוך נטילת סיכון מחושב.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה גבי

        (גיל)

        באיזה כיסוי היית ממליץ להשתמש ובאיזה אופן להתקין? למשל גבס נראה לי אפשרי רק אם אני מחבר אותו רק לצד אחד של הקיר, אחרת ייסדק בתווי התפר.

        • · איטום תפר עם גבס

          (גבי)

          שלום גיל,

          לוחות גבס הם הפתרון המקובל אך הענין תלוי גם במיקומו של אותו תפר. אם התפר ממקום בפינה ניתן להשתמש בפרופילים יעודיים דקורטיביים המשמשים לקיטום (שבירת הזוית) בפינות של תקרות.

          ברוב המקרים אכן מדביקים את הגבס רק בצד אחד של התפר, על מנת לאפשר תזוזה. זהו הפתרון הבטוח ביותר. אם מדובר על סדק זעיר ניתן להדביק את הגבס עם מסטיק גמיש כך יאפשר תזוזה זעירה ללא שבירת הגבס. אך עדיף להדביק רק בצד אחד.

          בהצלחה,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן