הוספת הודעה חדשה
  • · שיקום מבנים

    (מירב)

    שלום, הגעתי אליכם דרך כתבה באתר YNET. אני רוצה לקבל מידע כללי על שיקום מבנים לאחר ההפגזות. מדובר בשני בתי מגורים בחיפה שנפגעו פגיעה ישירה. לאחר שפורקו כל החלקים השבורים מהדירה שנפגעה ומהאזור שלה החשש שלי ושל שכנים אחרים הוא מפגיעות שלא גלויות לעין ביסודות וקירות בבית המשותף בדירות אחרות ובכלל. אשמח לקבל חוות דעת ומידע כללי בנושא. תודה ואיחולי שבוע שקט לצפונים.

    • · שיקום מבנים שנפגעוו מהפצצות.

      (גבי)

      שלום מירב, שיקום מבנה לאחר פגיעת קטיושה צריך להתבצע תחת פיקוח צמוד של קונסטרוקטור ומהנדס אשר מתמחה בנושא ספציפי זה של שיקום מבנים. לא כל קונסטקטור (או מהנדס) יכולים לייעץ בנושא זה ויש לפנות אל מהנדסים אשר יש להם נסיון מוכח והכרות מעשית עמוקה בעבודה זו. עבודות שיקום וחיזוק מבנים אינן נחשבות לעבודות שיפוץ חיצוני או לעבודות בנין רגילות. יש להכיר לעומק סוגים שונים של חומרי שיקום מתקדמים. קיימים בשוק חומרים מתקדמים המיועדים לשיקום ולחיזוק מבנים וקבלנים או מהנדסים רבים פשוט אינם מנוסים דיים בחומרים אלו. לדוגמא: כתוצאה מפגיעת קטיושה עלולים להיווצר סדקים בקורות ובעמודי בטון - במקומות מרוחקים ממקום הפגיעה עצמה. סדקים אלו מטופלים בדרך כלל באמצעות הזרקה של חומרים אפוקסים אל עומק הסדק. כמו כן קיימים מספר סוגים של חומרים אפוקסים המיועדים לחיבור בין אלמנטים שונים, עיגון, חיזוק או איחוי סדקים. קבלני בנין כמו גם קונסטרוקטורים רבים פשוט אינם מכירים את מגוון החומרים האלו. בנוסף קיימות מערכות מתקדמות הנקראות ”מערכות מרוכבות”. מערכות אלו עושות שימוש בחומרים אפוקסים וברצועות חיזוק מיוחדות עשויות סיבי פחמן. כך שהמלצתי היא למצוא קונסטרוקטור אשר זה תחום התמחותו ובכל מקרה לא להסתמך על הערכת שמאי כלשהו. ראי קישורים להלן של שתי חברות המשווקות חומרים בתחום זה. שתי החברות יוכלו לשלוח אליך קונסטרוקטורים מנוסים. גילאר- יבואני ”סיקה” בארץ. או חברת power mesh.נשמח לעזור הלאה ובהצלחה.

      • · תודה, ועוד שאלונת.

        (מירב)

        אני מבינה שהבעיה יכולה להיות גם בדירות רחוקות יותר ? האם לזה התכוונת ? האם יכול להיות שבית של שכן ינזק אף הוא אף על פי שאין בו פגיעה ישירה אלא רק רסיסים ? ואם כן אז איך מגלים בדיוק בעיות כאלו ?

        • · סדקים בבטון

          (גבי)

          שלום שוב, אכן לכך התכוונתי. הייתי חושש מסדקים במקומות רחוקים יותר, במבנה עצמו. אינני יודע לגבי מבנה סמוך. את הכל צריך לבדוק בשטח. בתור עצה כללית בבנין עצמו: יש לבדוק היטב בכל מקום בו קיים סדק בקיר החיצוני או הפנימי - במיוחד באלמנטים מבטון (עמודים וקורות). בכל מקום בו נראה סדק בטיח הפנימי או החיצוני יש לוודא שמקור הסדק אננו ביציקה עצמה. בסדקים ביציקות יש לטפל באמצעות הזרקת אפוקסי או בכל אמצעי אחר שיורה עליו הקונסטרוקטור אך אין להזניחם משום שאלו יכולים לחזור על עצמם בעתיד (במקרה הטוב). בהצלחה.

          • · תודה,

            (מירב)

            תודה על המידע המועיל.

            • · סדקים במבנה

              (ניר)

              שלום,

              אני מתעניין ברכישת בית פרטי בבאר שבע והייתי מעוניין לקבל חוות דעת מקצועית על המבנה, לרבות סדקים שהתגלו במעטפת והערכת עלות תיקונם. אני מבין שאתם מתמחים במבני תעשיה ומסחר, אבל אשמח לקבל טיפים ו/או שמות חברות שמתמחות בשוק הפרטי באיזור הדרום.

              בתודה מראש,

              ניר

              • · סדקים

                (גבי)

                שלום ניר,

                לצערי איננו מכירים אנשי מקצוע באזור באר שבע. אגב, אכן מירב עבודותינו עם חברות וגופים גדולים, אך אנו מבצעים גם עבודות לשוק הפרטי.

                בהצלחה,

                גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן