הוספת הודעה חדשה
  • · גג אסבסט בבית שכור

    (כוכי ישראלי)

    שלום רב,

    שכרתי בית למשך שנתיים שכל גג הבית שגודלו כ-150 מ` מקורה ע"י אסבסט,ואף בקרבת החצר ישנו מבנה עם גג אסבסט. המבנה קיים כפי שהוא קרוב ל-20 שנה .אומנם מצבו של האסבסט על פניו נראה במצב תקין ולדברי בעל הבית האסבסט נמצא כמטר מעל התקרה הפנימית שאיננה תקרת בטון. הדבר המדאיג הוא כי מעל שטח פינת האוכל והמטבח שם מתנהלים החיים,קיים מרחק של כ40 ס"מ בין האסבסט לבין תקרת העץ הפנימיתשל המטבח ללא כל אטימה(בחורף הייתה נזילה של מי גשם).אנא ייעצו לי מה לעשות?

    תודה מראש,

    כוכי ישראלי

    • · גג אסבסט

      (לידור פומה)

      שלום כוכי, מתוך ידע אישי וגם מהמלצות מומחים בנושא האסבסט,רצוי לצבוע מוצרי אסבסט בצבע שמכיל דבק ועמיד בפני פגעי מזג האוויר למניעת שחרורם של סיבים, זאת מבלי לשייף אותם בטרם צביעה. חשוב לזכור כי ההתפוררות יכולה לקרות באופן טבעי כתוצאה מהתעייפות החומר, שחיקה טבעית, חיי שירות ארוכים של שימוש ופגעי מזג אוויר.בהנחיות המשרד להגנת הסביבה, רצוי לשמר את גגות האסבסט ולמנוע פיזור סיבי אסבסט על ידי צביעה בחומרים מקשרים, מינימום בצבע אקרילי עם תערובת דבק כדוגמת בי. ג`. בונד. כמו כן רצוי לצבוע את שני צידיו של גג האסבסט.

      אמנם אינך יכולה להכריח את בעל המבנה לבצע את הטיפול הנ"ל, אבל נסי להסביר לו שלא כדאי לקחת סיכון מיותר עם אסבסט, ולמען הבריאות שווה להשקיע.... בהצלחה.

    • · ציפוי אסבסט, בהלת האסבסט

      (גבי)

      שלום כוכי,

      בעקרון לוחות אסבסט גליים שהם במצב שלם, ללא שברים, ואשר אינם מתפוררים למגע - אין בהם כל סכנה. סיבי האסבסט כלואים בתוך הבטון של הלוחות ואינם מסכנים איש. הסכנה היחידה היא מלוחות שבורים, לוחות מאוד ישנים ורקובים אשר מתפרקים במגע (הופכים להיות אסבסט-פריך) או מבני אסבסטלאחר שריפה.

      באופן כללי אין מקום לדאגה וישנה בהלה מיותרת סביב הנושא.

      על מנת להסיר דאגה מלבך תוכלי לבקש בדיקה של הגג באמצעות פקח מורשה חיצוני (בתשלום). נוכל להפנות אותך לפקח מורשה, אם תרצי בכך.

      ציפוי גג אסבסט באמצעות חומרים משחתיים מספק הגנה נוספת כנגד התפוררות ופזור אבק אסבסט, מסייע לבידוד מקרני השמש ומספק איטום כנגד חדירת רטיבות. לשיקולך.

      ראי מאמרים באתר עלאיטום גגות קלים - מתכת, איסכורית , פח, אסבסט. כמו כן ראי את המאמר על איטום גגות אסבסט. מידע מרגיע נוסף - באתר של המשרד להגנת הסביבה.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן