הוספת הודעה חדשה
  • · חדירת מיי גשם מקירות חיצוניים

    (תום)

    שלום,

    במהלך הגשם הכבד אתמול חדרו כמויות מים משמעותיות לביתי דרך הקירות החיצוניים. החדירה קרתה בכמה נקודות, לא ליד חלונות ולא לייד הריצפה או התקרה. דירתי נמצאת בקומה שישית כשמעלייה יש רק פנטאוז. (החדרים שבהם קרתה החדירה מהווים הפינה העליונה של הבניין ופונים לכיוון צפון ומערב). אני חושב שניתן לראות שישנם סדקים בקיר החיצוני בנקודות החדירה אבל זה לא בולט משום שהדירה שופצה מבפנים. כמו כן אין סימנים של רטיבות על הקירות.

    הבניין בן 30, מעולם לא עבר שיפוץ חיצוני. אינני יודעמאילו חומריםהקיר בנוי. מעטפת הבניין מכוסה בשפריץ.

    שאלותי הם:

    א. מה לדעתכם צריך לעשות עכשיו כדי לפתור את הבעייה?

    ב. האם כדי לפתור את הבעיה יש לבצע שיפוץ לכל הבניין, שהרי הדירה בקומה שישית? (אגב רק דייר אחד נוסף בבניין, שגר מתחתי,התלונן על רטיבות קלה כתוצאה מהגשם אתמול)

    ג. האם בעייה שכזאת צריכה להיות מטופלת ע"י וועד הביתאו שכל ההוצאות יחולו עלי?

    ד. האם אתם כתובת שאליה ניתן לפנות בנושא?

    תודה.

    • · איטום קירות חיצוניים תחת גג מרוצף, שיפוץ חיצוני

      (גבי)

      שלום תום,

      אם אין כעת סימני רטיבות מאוד יתכן שמקור חדירת המים הם סדקים בקירות חיצוניים, כפי שתארת. כאשר מתרחשת חדירת רטיבות מגג מרוצף בדרך כלל ממשיכה הרטיבות להופיע גםזמן ממושך אחרי הפסקת הגשמים. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון את שתי האפשרויות.

      איטום קירות חיצוניים בבנין משותף אמור להיות מכוסה על ידי ועד הבית משום שמעטפת הבנין היא תחת אחריותו. איטום גג מרוצף פרטי הוא כבר ענין אחר שנמצא תחת אחריותו של בעל הדירה העליונה.

      לשאלתיך:

      א. ניתן לבצע איטום של קירות חיצוניים גם כעת , באמצעות סנפלינג / חבלי גלישה. תחילה יש לאטום סדקים ולבצע תיקונים נחוצים בקירות, כאשר בקירות עם שפריץ צימנטי שאינו צבוע ניתןלטפל גם באמצעות הספגת חומר אטימה שקוף. ראה את המאמר על איטום קירות חיצונייםבחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן.

      ב. שיפוץ חיצוני תמיד עדיף בבתים ישנים, גם מבחינת המראה שמתקבל לאחר סיום תיקוני הסדקים בקירות.אלא שמטבע הדברים אישורעבודות שיפוץ חיצוני ע"י ועד הבית לוקח שבועות או חודשים.יש לבדוק את מצבו של הבנין ואת כמות התיקונים הדרושה בקירות, על מנת להחליט על מפרט טכני מתאים. בעקרון- תמיד משתלם יותר לבצע שיפוץ חיצוני משום שהוא ממילא יתבצע בעתיד וכל הוצאה כעת על בצוע תיקונים תהיה בנוסף להוצאה של השיפוץ.

      אנו מטפלים בכל הנושאים האמורים כך שתוכל לפנות אלינו בנושא ונוכל לבצע / לטפל. בכל מקרה נשמח לעזור.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן