הוספת הודעה חדשה
  • · איטום סרגל האלומיניום בפתחים

    (רוני)

    בשיפוץ הדירה השקענו הרבה בלימוד נושא האיטום, לאחר שסבלנו רבות מרטיבויות בעבר. קראתי באתר שלכם את ההוראות, ונהניתי מאוד מהיסודיות הרבה. אודה על הסברת כמה דברים שלא הבנו.

    בקשר לאטימה בין הצנרת לרצפה, כתוב שם (בנושא איטום אמבטיות בחומר צמנטי)למרוח פריימר בשטח סביב הצנרת על חומר האיטום, ועליו למרוח חומר איטום גמיש. מדוע נדרש הפריימר, ולמה רק על חומר האיטום ולא על הצנרת?

    ומה מטרת ההמלצה שם לעטוף את הצנרת בנייר דבק?

    בקשר למה שכתוב שםעל סרגל האלומיניום שבין החדרים הרטובים לבית - לא מבואר שם איך לא תצא רטיבותמתחת ומצידי הסרגל? אם הכוונה לאטום סביב הסרגל בחומר גמיש -זה לא הוזכר שם. וגם שאם כן היה צריך גם פה פריימר על חומר האיטום, וכמו ההוראה ביחס לסביב הצנרת לעיל?

    • · איטום מפתן כניסה אל חדרים רטובים

      (גבי)

      שלום רוני,

      תודה על המחמאות לאתר.

      ההערות שלך במקומן. פשוט לא מצויין במאמר שיש ליישם מסטיק סביב סרגל האלומיניום. כמו כן יש ליישם מסטיק בין הסרגל לאריחים, משני צידיו.

      פריימר לסיקפלקס מיישמים רק על גבי משטחים צימנטים. הפריימר נספג אל הצימנט ולאחר הייבוש משאיר משטח חזק ומוחלק שעליו יכול המסטיק להדבק. הפריימר אינו מיועד ליישום על גבי חלקי פלסטיק , מתכת וכדומה- אלא רק על גבי משטחים "פורוזיביים" / סופגים / מתפוררים. בישום על גבי משטחי פלסטיק, מתכת, זכוכית וכדומה- הפריימר פשוט עלול להתקלף ולהתנתק ממקומו.

      לגבי נייר הדבק על גבי הצנרת- מטרתו היא פשוט למנוע מהצנרת להתלכלך במהלך העבודות, מחומרים צימנטים שונים ומחומר האיטום הצימנטי עצמו.

      בברכה,

      גבי

      • · הבהרות על הסרגל והפריימר

        (רוני)

        תודה.

        ראשית אסכם מה שהבנתי:

        לסיקפלקס על חומרים צימנטיים דרוש פריימר.

        ה"חומרים הצמנטיים" זה גם בטון וגם סיקה טופ. ולכן הצנרת היוצאת מהבטון והמוקפת בסיקה טופ, ושאוטמים בינה לסיקה טופ בסיקפלקס, יש למרוח קודם על הסיקה טופ פריימר.

        סביב הסרגל שבפתח אוטמים בסיקפלקס.

        אם כן נשאלת השאלה באיטום חדר רטוב בחומר צימנטי,שבמסטיק סביב הסרגל שבפתח גם כן ידרש פריימר על הסיקה טופ שסביב הסרגל? שהרי כל השטח סביבו אטום בסיקה טופ.

        ושאלה להבנה - למה דרוש פריימר דוקא למסטיק? למהכשעושים סיקה טופ על בטון לא דרוש קודם פריימר על הבטון? שהרי הבטון עלול להיות לא חלק וקשיח אלא פורזיבי.

        • · חדרים רטובים

          (גבי)

          שלום רוני,

          הבנת נכון.

          פריימר מורחים גם על האזור הצימנטי שליד הסרגל.

          בעקרון יש לשים פריימר לסיקפלקס על גבי כל המשטחים הצימנטים, כפי שאמרת. ניתן לעיתים לבצע גם ללא פריימר, במקרה שהבטון חזק ויציב ואינו מתפורר כלל. אך בעקרון- סיקפלקס תמיד יאחז הרבה יותר טוב- עם פריימר.

          סיקה טופ הוא חומר צימנטי משחתי / נוזלי שנספג אל תוך הבטון, מה גם שיש בו מוסףנוזלי שנספג גם הוא לתוך הבטון.ולכן אין צורך בפריימר. לעומתו המסטיק אינו נספג לעומק הבטון ולכן - פריימר (הפריימר כן נספג לבטון). כהערה : אם הבטון חלש ומתפורר לא מיישמים עליו סיקה טופ ישירות, אלא מבצעים שכבת חיזוק / החלקה ואחרי הייבוש מבצעים איטום עם הסיקה טופ.

          שבוע טוב,

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן