הוספת הודעה חדשה
  • · חדר עם רטיבות שהגיעה גבוה יותר מיתר החדרים

    (אלעד)

    היי גבי,

    זה שוב אני עם סיפור הצפת כל החול שמתחת לריצוף + סימני רטיבות בקירות החיצוניים + חלק מהפנימיים. מעוניין להתייעץ איתך בקשר למשהו נוסף..

    מתנצל מראש על המגילה...

    אני בעיצומו של השיפוץ. הממצאים בשטח שיכלו לגרום לנזילה לטענת הקבלן:1. נזילה (קלה) מצינור בתור אחד הקירות הפנימיים.2. צינורות חלודים ומתפוררים במקלחת (לא היה איטום במקלחת)3. 2 מתוך 3 הקירות החיצוניים בבית היו קבורים באדמה (הבית על עמודים) + שיפועים בעייתים לטענת הקבלן.

    האינסטלציה הוחלפה ובוצעו איטומים בחדר הרטוב ובספי הכניסה לבית. לגבי שני הקירות החיצוניים הנ"ל - הקבלן חפר אותם ואטם לפי הספר + שם קלקר.

    ועכשיו לענייננו:

    ישנו קיר חיצוני נוסף בבית, שמופרד מהאדמה. בתוך הבית בצמוד לקיר זה, שני חדרים פנימיים עם חלון באותו קיר.

    באחד החדרים הרטיבות מופיעה בתחתית הקיר, בדומה לשאר הקירות בבית.בחדר השני לעומת זאת הרטיבות מגיעה גבוה יותר - עד לאמצע גובה החלון.הקבלן טוען שיש פה סיכוי לעוד בעיה, ומציע לאטום את הקירות החיצוניים ע"י צביעת כולם בחומר אוטם.

    לטענתו ההבדל בין מצב הקיר בחדר הנ"ל למצב ביתר קירות הבית יכול לנבוע מ:1. חלון לא אטום היטב2. חור בקיר החיצוני - מחוץ לחדר הבעייתי. החור גבוה, קרוב לתקרה.3. אולי הקיר סופג גשם יותר מקירות חיצוניים אחרים.

    אני לעומת זאת חושב שהסיכוי שיש שם בעיה נוספת קלוש מכיוון ש:

    1. למיטב ידיעתי לא היו בעיות איטום עם הקירות חיצוניים לפחות ב-10-15 שנים האחרונות. בנוסף גם חלק מהקירות הפנימיים עם סימני רטיבות.2. הרטיבות החלה להופיע לאחר שיפוץ גרוע של האינסטלציה.3. הרטיבות החלה מתחתית הקיר, בדומה לקירות האחרים. והקיר המדובר מופרד מהאדמה.

    הקבלן מציע לצבוע את הקיר החיצוני הנ"ל + שני הקירות החיצוניים האחרים בחומר אוטם (אגב, רוצה 2000 ש"ח על כך - סביר?)אני נוטה לחשוב שאיטום סביב החלון בלבד + סגירת החור המדובר יפתרו בסבירות גבוהה ביותר את הבעיה (אם בכלל קיימת שם) ויחסכו לי כסף.

    מה דעתך?

    • · בעיות רטיבות אחרי שיפוץ, איטום קיר חיצוני

      (גבי)

      שלום אלעד,

      תשובה נכונה ניתן כמובן לתת רק לאחר בדיקה בשטח.

      מהדברים אותם תארת משתמע שהרטיבות כלל לא מגיעה מהקיר החיצוני אלא נגרמה כתוצאה מהצפה תחת הריצוף בחלל הפנימי. במקרה שכזה לא יהיה תועלת לבצע איטוםשל אותו קיר חיצוני והרטיבות הכלואה תחת הריצוף תמשיך לטפס בקיר הפנימי ולגרום לקילופי צבע בעתיד.

      אם עדיין לא בוצע - פתח מספר אריחים בצמוד לקיר הפנימי וראה כמה רטיבות ישנה תחת הריצוף.

      בקשר לאותו קיר חיצוני- לא ניתן לאמר דבר מבלי לבדוק אותו בשטח.

      אם ישנה רטיבות שנראית כאילו היא יורדת מהחלון כלפי מטה תוכל לאטום את החלון בלבד ותוכל גם לבצע בדיקת הצפה של המשקוף התחתון. אך אם הרטיבות נראית כאילו היא מטפסת מלמטה למעלה- הסיפור שונה לגמרי.

      חור בקיר העליון יש לאטום בכל מקרה. כנ"ל לגבי ליקויים ברורים אחרים שגלויים לעין, כגון ליקוי באיטום החלון , סדקים בקיר וכדומה.

      באשר לאיטום שאר הקיר- לא אוכל לאמר מבלי לבדוק בשטח. אם הקיר אינו סופג

      מים בעת הגשמים, אם הוא מנותק לגמרי מאדמת הגינון ואם אין בו סדקים נימיים- הבעיה כנראה לא שם.

      בכל מקרה אל תוותר על פתיחת הריצוף ליד הקיר, אם זה עדיין לא בוצע.

      בהצלחה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן