הוספת הודעה חדשה
  • · תעןדת אחריות

    (אביטל)

    שלום רב,

    אינני איש מקצוע אלא עו"ד. אני מחפשת נוסח של תעודת אחריות לבעל מקצוע בתחום האיטום.

    למישהו יש נוסח כזה?

    לחילופין, האם בעל מקצוע יוכל להסביר לי איזה סוג של נזקים מכוסים תחת אחריות?

    • · תעודת אחריות על איטום

      (גבי)

      שלום אביטל,

      למעשה לא קיים נוסח אחיד וחוקי לתעודות אחריות עבור עבודות איטום. הנושא די פרוץ , לטובת ולרעת שני הצדדים, ולכל חברה נוסח אחר של תעודת אחריות.

      נוכל לשלוח אליך העתק מתעודת האחריות שברשותנו , אם תצרפי כתובת מייל באמצעות המדור צור-קשר. שימי לב שיתכנו הבדלים בין החברות ושיתכנו גם שינויים בניסוח בהתאם לסוג עבודת האיטום שיש לבצע.

      לדוגמא:

      כאשר אוטמים גג- האחריות היא על אותו אזור שנאטם (הגג) כאשר עדיין יתכנו מקרים של נזילות ממקומות אחרים במבנה (קירות, צנרות חשמל וכולי..). בדיקת הצפה של הגג תוכיח היכן מוטלת האחריות.

      ברוב המקרים מצויין על תעודות אחריות שהאחריות ניתנת רק למקומות שנאטמו על ידי אותה חברה. במקרים אחרים, בהם נקראת החברה לטפל בנזילות ספציפיות, יש לציין בתעודה ובהסכם העבודה שהאחריות תקפה לגבי תיקון הנזילה עצמה , בלי קשר למקור הרטיבות. דהיינו- התחייבות מלאה לתיקון אותה נזילה.

      מטבע הדברים יכולות להתרחש נזילות ממספר מקומות (גג, קיר,אדנית, וכדומה) והפתרון הסביר הוא לעדכן את הלקוח , בכתב, על כך שיתכן צורך בבצוע עבודות נוספות , תוך ציון הליקויים שהתגלו.

      לגבי האחריות לנזק- גם כאן הנושא פרוץ. חלק מהחברות מציינות בתעודה ובהסכם העבודה שאין אחריות לתיקון נזקי רטיבות פנימיים (צביעת התקרה למשל),אך בתי המשפט נוטים לעיתים להתעלם מכך לגמרי. מבחינת הלקוח- הוא כמובן מעונין להיות מכוסה גם על נזק פנימי שעלול להתרחש. אך בשטח, הלכה למעשה, הדבר אינו מעשי לכל / לרובהמקרים.

      בכל תעודות האחריות יש לרשום שבמקרה של חדירת רטיבות על החברה המבצעת להופיע ולתקן את הנזק בתוך פרק זמן סביר (נאמר כשבועיים ימים).

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן