עיבוי או רטיבות
(גד)
|
שלום ברשותי חניה (מבטון) שאינה מקורה. מתחת לחנייה קיים חלל כשאר מתחת לריצפת החניה (בחלל) יש רטיבות (אני רוצה להשתמש במקום) יצויין כי במקומות אחרים בחלל היו רטיבויות אך הם התייבשו (לא לגמרי). אך במקום זה (הוא אמנם פנימי יותר) למרות שעבר כחודש ללא גשמים עדיין הרטיבות נשארה. כיצד ניתן לאבחן האם זו רטיבות או בככל עיבוי? או שזה בכלל לא משנה כי דרך הטיפול היא אותה דרך? (החנייה היא משותפת כך שיהיה קצת קושי לאטום מבחוץ באופן שייצור הגבהה)
|
|
|
עיבוי / איטום לתקרה תחת חניית רכבים
(גבי)
|
שלום גד,
מהתמונות שצרפת לא ניתן לצערי להעריך אם מדובר על בעיית עיבוי או איטום. באופן כללי ניתן רק לשער שאם החלל התחתון פרוץ וחשוף לרוחות לא סביר שתצטבר מעל התקרה שלו לחות מתמשכת שתגרום לעיבוי ועובש. יותר הגיוני שישנה בעיית איטום מכיוון שרצפת החניה לא נאטמה.
לא ציינת אגב איזה שימוש ברצונך לעשות בחלל התחתון ועד כמה חשוב האיטום.
אפשר לבצע איטום ישירות מעל רצפת הבטון של החניה. אם אי אפשר לבצע הגבהה של המשטח (באמצעות איטום ביריעות ביטומניות ואחר כך ריצוף) אפשר לאטום ישירות את הבטון הנוכחי עם חומר איטום צימנטי משחתי (כגון ה"סיקה טופ 107") במספר שכבות או עם חומר איטום פוליאוריטני צבעוני. שני הפתרונות יהיו מוגבלים מבחינת אורך חייהם ועמידותם בשחיקה ובסדיקה.
ישנם גם חומרים טובים וחזקים הרבה יותר שאפשר למרוח על הבטון הקיים (כגון "פוליאוריאה" או ציפוי MMA") אך אלו יקרים ביותר והשימוש בהם לא יהיה ריאלי למטרתך.
איטום פנימי לתקרת החלל אפשר לבצע במוקדים שונים(בשיטת האיטום השלילי) אך מדובר על עבודה מקצועית שתפתור את הנזילות במוקדים שיטופלו בלבד וסביר להניח שיתרחשו אח"כ נזילות נוספות במקומות שלא יטופלו.
בברכה, גבי
|
|
|
המשך
(גד)
|
האם החומרים שהצעת לא יוצרים הגבהה וצבעם יראה כמו צבע הבטון? מה בערך מחירם של החומרים היקרים והאם הם יותר ארוכי טווח מהאחרים
|
|
|
חומרים לאיטום משטח חניה מבטון
(גבי)
|
בוקר טוב גד,
מחירם של החומרים היקרים אינו ריאלי מכיוון שהם מיושמים באמצעות קבלנים מנוסים ובעלי ציוד מתאים. המחיר לשטח בגודל של החניה שלכם יכול בקלות להגיע לכ 500 ש"ח למ"ר. החומרים כמובן שעמידים וחזקים הרבה יותר ומשמשים לענפי התעשיה וכיוצ"ב, היכן שדרושה עמידות רבה מפני שחיקה ומפני פגיעת כימיקלים.
באשר לעובי שכבות האיטום- כל החומרים המשחתיים יצרו עובי של מספר מילימטרים בלבד. (כ 2 מ"מ לחומרים הפוליאוריטניים וכ 3-4 מ"מ לחומרים הצימנטיים).
אפשר להשיג את החומרים הצימנטיים בגון אפור-בטון או קרם / בז`. את החומרים הפוליאוריטניים אפשר למצוא בד"כ בגוון לבן ואפור אך בהזמנה מיוחדת אפשר להשיגם גם בגוון אחר.
להערכתי תוכל לבחור להשתמש בחומרים שהזכרתי. ביישום נכון הכולל הכנת שטח יסודית ושימוש בפריימר (לחומרים הפוליאוריטניים) הם יחזיקו מעמד אך עליך לקחת בחשבון שיתכן שידרשו תיקונים וחידושים מדי פעם / מספר שנים.
בברכה, גבי
|
|
|
|
איטום פנלים במרפסת
(יוני)
|
שלום רב. רציתי לשאול כיצד לחדש פנלים במרפסת כאשר יש חדירת רטיבות מאיזור הפנלים. האם יהיה חכם לפרק את הפנלים ולהדביק את הפנלים עם שכבה של סיקהפלקס FC11 בתחתית ובאחורי הפנל? האם דרוש טיפול אחר/חומרים אחרים? תודה רבה.
|
|
|
רטיבות מאחורי פנלים במרפסת
(גבי)
|
שלום יוני,
רטיבות שנראית בקיר הפנימי של הבית מאחורי הפנלים מצביעה על כשל כלשהו בשכבת האיטום של המרפסת הצמודה לו ועל כך שישנה רטיבות מתחת לריצוף הפנימי כתוצאה ממים שעברו פנימה דרך המרפסת החיצונית.
ברטיבויות מסוג זה אי אפשר לטפל באמצעות החלפת הפנלים או חידושם. יש למצוא את הליקוי בשכבת האיטום של המרפסת (שנמצא מתחת לריצוף) ולטפל בו. התופעה שכיחה במיוחד באזורים שלצד ויטרינת היצאה מהמרפסת עקב כשל בבצוע הפרדה מתחת לפתח, בין הריצוף הפנימי לחיצוני.
מאידך, אם ישנו מעבר של רטיבות דרך הקיר החיצוני (ולא עקב כשל באיטום של המרפסת) יש לטפל באותו אזור בקיר. אם תצרף יותר הסברים ו/או תמונה נשמח לעזור הלאה.
שבוע טוב, גבי
|
|
|
פנלים
(יוני)
|
שלום רב. תודה על התגובה מדובר בגרם מדרגות חיצוני הנושק לקיר משותף עם חדר פנימי . הפנלים בצד החיצוני של הקיר (הצמודים למדרגות) מחוברים באופן רופף בחלקם ובחלקם חסרים. הרושם הוא שכניסת המים היא מאיזור זה השאלה היא האם ניתן להוריד את הפנלים, לאטום את הקיר התחתון הסמוך למדרגות עם סיקהפלקס 11FC ועל גביו להדביק את הפנלים תוך איטום המרווחים בין הפנלים ובינהם לבין המדרגות באותו חומר.
|
|
|
איטום פנלים
(גבי)
|
שלום יוני,
על מנת לפתור את הבעיה לגמרי יש לאטום חלק גדול יותר, של המדרגות עצמם. אי אפשר להסתפק באיטום מאחורי הפנלים בלבד מכיוון שבהחלט יכול להיווצר מצב בו מים נספגים ביציקת הבטון של המדרגות ואחר כך מעבירים את הרטיבות באופן קפילארי אל תוך הקיר הפנימי.
אם בכ"ז ברצונך לאטום רק את תחתית הקיר, יש לבצע זאת עם חומר איטום צימנטי משחתי. יש להסיר לגמרי את הפנלים ואת שכבת הטיח / הדבק שמאחוריהם, ואחר כך לאטום את הקיר עם חומר איטום צימנטי משחתי ("טורוסיל", "סיקה טופסיל 107" וכדומה) בשתיים שלוש שכבות. רק לאחר מכן יש להדביק את הפנלים למקומם, ורצוי בעזרת דבק קרמיקה ולא עם מסטיק (סיקפלקס).
בברכה, גבי
|
|
|
תודה רבה
(יוני)
|
|
|
איטום מרתף
(דורון)
|
יש לי מרתף שכאשר המים מחלחלים לאדמה הקיר הצמוד ממש מוציא מים לתוך חלל המרתף.
|
|
|
איטום קיר מרתף נוזל
(גבי)
|
שלום דורון,
אנא ציין היכן בדיוק בקיר ממוקמת הנזילה: האם היא באזור התחתון, מעל הפנלים, או במקום אחר בקיר, גבוה יותר ?
אם הנזילה ממוקמת במקום גבוה יותר ויש אפשרות גישה לבצוע חפירה מהצד החיצוני- מומלץ לבצע זאת ולאטום את הקיר מבחוץ. יש לחפור, לחשוף את הקיר, לבצע תיקוני בטון דרושים ואח"כ לחדש את שכבת האיטום, בד"כ בחומר ביטומני משחתי.
מאידך, כאשר לא קיימת גישה לצד החיצוני של הקיר, אוטמים אותו מהצד הפנימי. את עיקר השלבים תוכל לראות במאמר על איטום מרתפים מבפנים. באופן כללי שלבי האיטום הם כלהלן:
1. מסירים את שכבת הטיח הפנימית, מסתתים וחושפים לגמרי את קיר הבטון. 2. מבצעים איטום למקורות הפריצה של המים באמצעים שונים כגון הזרקת פוליאוריטן נוזלי תופח לאיטום סדקים וחללים, שימוש במלט מהיר התקשות, ו/או בחומרי איטום גבישים שחודרים לעומק היציקה. 3. לסיום אוטמים את הקיר בד"כ עם חומרי איטום צימנטיים משחתיים ומשיבים את המצב לקדמותו (טיח וצבע).
נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.
בברכה, גבי
|
|
|
|
איטום חדרים רטובים
(צבי ישראלי)
|
איטומן שלום, אני מתכוון לעשות את האיטום של החדרים הרטובים בעצמי - סיקה טופסיל 107 בקירות ואלסטופז ברצפה, מבקש את הכוונתך: א. איטום חורים וסדקים עושים עם תערובת מלט וחול וSBS ? ב. לא הבנתי מה ההבדל אין אלסטופז ספריי לאלסטופז - מה ההבדל במחיר, לאיזה אלמנט מתאים וקלות יישום. ג. האם פריימר פז יסוד מתאים למריחה לפני אלסטופז? ד. האם צריך לעשות רולקות במקלחת לפני מריחת הפריימר? ה. כמה זמן אחרי האלסטופז ספריי אפשר להתחיל לעשות את המקלחת? ו. האם את הסיקה על הקירות בחדרים הרטובים עושים לאחר שכבת ההרבצה או שכבת היישור ? ז. איזו שכבת קישור להדבקה קרמיה צריך לעשות לאחר הסיקה? ח. איזו שכבת קישור צריך לעשות לקרמיקות לאחר שכבת אלספוטז? ט. האם אלסטופז וסיקה עושים שכבה אחת או יותר ? בברכה, צביקה
|
|
|
שלבי איטום חדר רטוב
(גבי)
|
שלום צבי,
מספר תשובות בהתאם לסדר שאלתן:
1. אכן. 2. ה"ספריי" מיועד ליישום בהתזה ולא במריחה. 3. ה"פריימר פז" משמש כחומר יסוד לפני איטום בחומרים ביטומניים שעל בסיס מים. "אלסטופז" הנו חומר על בסיס מים כך שהפריימר מתאים. 4. רולקות מבצעים תמיד קודם. 5. לאחר ייבוש ה"אלסטופז" ובצוע בדיקת הצפה אפשר להמשיך בעבודות הריצוף והחיפוי. [ייבוש מחייב לפחות יום אחד (או יותר) ובדיקת ההצפה- יומיים]. 6. את ה"סיקה טופסיל 107" בקירות אפשר גם לבצע מעל שכבת הטיח המיישר. זו האופציה הנוחה ביותר לעבודה כאשר הקרמיקה תודבק אח"כ ישירות לשכבת האיטום בעזרת דבק תואם (למשל "סיקה סראם 205"). (אין חובה להשתמש בפריימר יעודי). באזורים אחרים בקירות אשר לא תהיה מעליהם קרמיקה אפשר לבצע שכבת הרבצה אוטמת, טיח מיישר ואח"כ צבע. 7. את האיטום מבצעים תמיד בשכבת יסוד ועוד 2 שכבות לפחות. ראה גם הוראות יישום של היצרנים השונים. ברצפה אפשר להשתמש גם בחומר ביטומני רב עובי שמאפשר יישום בשכבה אחת עבה, כגון "A12" או "אלסטוקל/ איזיפלקס" או "היפרדסמו PB".
בהצלחה, גבי
|
|
|
|
סוג קלקר בגג
(יהושע)
|
בס"ד הקבלן שלי הולך לבצע בגג קלקר של גג הפוך [עם הקוביות והחריצים למטה] הוא הולך להניח את הקלקר על הבטון מתחת לבטקל. האם באופן ביצוע כזה צריך קלקר מסוג זה או שבאופן זה אמורים לשים קלקר בלי החריצים הללו? תודה
|
|
|
קלקר מתחת לבטקל
(גבי)
|
שלום יהושע,
הקבלן אמור להשתמש בקלקר "רגיל" שאינו מחורץ, ולא בקלקר שמיועד לגג הפוך. (הוא אגב יהיה גם זול יותר).
בהצלחה, גבי
|
|
|
|