הפיכת שפכטל פנים לעמיד בתנאי חוץ (לפני צביעה)
(עופר)
|
שלום רב, בעבודת שיפוץ בוצע שפכטל שאמור לשמש כגליפים של כל פתחי הבית, אשר בתוכם יותקנו חלונות ודלתות אלומיניום בלגי ללא הלבשה. כלומר, הגליפים חשופים לתנאי חוץ. השפכטל שיושם מיועד לקירות פנים בלבד. האם מריחה והספגה יסודית של פריימר X של נירלט תהפוך את השפכטל לעמיד בתנאי חוץ? אם לא - האם ישנו חומר אחר בעל חדירות גבוהה אשר יעשה את המלאכה? בהתייעצות עם מומחים של גילאר הם אמרו כי החומר היחיד של סיקה שאולי יכול להתאים הוא סיקה טופ 77, אך כושר החדירה שלו כ- 500 - 600 מיקרון, בעוד שהשפכטל שיושם עבה יותר, ולכן עדיין בטוח יותר להסיר את השפכטל הקיים. אני ממש מנסה להמנע מהסרה מוחלטת משום שזאת עבודה סיזיפית שתעכב את כל הפרוייקט. לנירלט אין מפרט טכני עם נתון מספרי, אך יועץ שלהם אומר כי פריימר X יכול להתאים וכי הוא יחדור כ- 2 מ"מ (נשמע כמו הערכה לא מדוייקת). אשמח לייעוץ - תודה רבה!
|
|
|
שיפור אטימות של שפכטל פנימי
(גבי)
|
שלום עופר,
מנסיוני (העגום) בנושא כל הפטנטים לא יעזרו והצבע יתקלף ממקומו בהמשך, ממש עם תחילת הגשמים.
השפכטל הפנימי מאוד מאוד רגיש ללחות ולרטיבות וגם כאשר צובעים מעליו מעט הלחות שכן מצליחה לעבור פשוט הורסת אותו לגמרי והצבע מתקלף ממנו במהירות.
עדיף מנסיוני להסיר הכל ולבצע שפכטל חוץ חדש.
אם בכ"ז ברצונך להמר (ולא מומלץ) תוכל להספיג את השפכטל בסילוקסן ואחר כך לצבוע מעליו בצבע חוץ שאינו נושם כלל. כאמור- לא מומלץ..
בהצלחה, גבי
|
|
|
|
איטום במטבח בין השיש לחרסינה שבקיר
(שרי סייפר)
|
שלוםרב
אודה לכם מהו החומר הטוב ביותר על מנת למנוע חדירת מים באזור חשוב זה האם רובע אקרילית מתאים או חומר אחר .תודה
|
|
|
איטום מעל שיש במטבח
(מרדכי ש.)
|
רובע לא מתאים בשום אופן. צריך להשתמש בחומר גמיש פוליאוריטני כגון סופר 7 שלא דורש פריימר כהכנה או סיקא פלקס 250 שמומלץ עם פריימר ( שיקול כלכלי כי הפריימר יקר כ-110 ש"ח לבקבוקון ואורך חיים קצר מתייבש מהר. חומרים על בסיס סיליקון יפתחו בסופו של דבר פטריות שחורות. בכל חומר שמישמים להקפיד מאוד לנקות היטב את השיש ואת עובי האריח אליהם החומר צריך להידבק זה סוד ההצלחה. יישום נכון יחזיק מעמד 15 שנים ויותר. ( הביקורת האחרונה שערכתי הייתה במטבח שנאטם לפני 15 שנים והכל תקין ,הארונות יבשים. יש להתייחס גם לחיבור שיש כיורים. בהצלחה
|
|
|
|
דבק לטקס SBR
(צחי הראל)
|
גבי שלום, במפרטים שלך אתה מציין שימוש בדבק לטקס SBR לשכבת הרבצה ואיטום חורים. יש מספר מוצרים, איזה הכי זול והכי איכותי שמתאים לעשות את העבודה: אקסטרא בונדבונדקס מלטקס פורצלן בונד בברכה, צחי
|
|
|
דבק על בסיס לטקס SBR
(גבי)
|
שלום צחי,
אין בידי את מחירי כל המוצרים. עליך פשוט לברר אותם בחנויות.
אם ברצונך לרכוש דבק שיתאים למגוון רחב של מטרות ושיוכיח את עצמו גם מבחינת העלות, עדיף בעקרון לרכוש דבק בעל ריכוז מוצקים גבוה, כגון ה"סיקה לטקס סופר", ולהשתמש בו במינונים / דלולים שונים בהתאם למטרת העבודה.
בברכה, גבי
|
|
|
תוסף SBR נפוץ ומצויין- בונד 203. של מר. פיקס. כ40 ש”ח לגלון
(גיורא)
|
|
|
איטום בין משקוף עיוור לבטון בקיר אבן/טיח
(נועם)
|
שלום, במבנה בו אני ומפקח, לא ייעץ יועץ איטום והחלטות אלו נותרו בידיו של הקבלן באישור המזמין. בין יתר הדברים הבעייתיים, - המשקוף העיוור מושלם צויין עליו גם יריעת epdm, אך פרט האיטום לא הושלם. הבניין כולו יותז בפולי-ביטומן 4 ק"ג למ"ר. האם לדעתכם יריעת האיטום סביב החלון צריכה לבוא בין הפח לבטון (בגימור עליון של בד). וממנה מתחיל האיטום? לחילופין אחר האיטום עליו כלפי הפח של המשקוף העיוור.. תודה
|
|
|
איטום חלון ביריעת EPDM
(גבי)
|
שלום נועם,
יריעת ה EPDM מיושמת לפני האיטום.
ראה גם תרשים בקישור שלהלן https://www.saf.co.il/sal/res/det_1577_1184482157.pdf
שבוע טוב, גבי
|
|
|
מעל/מתחת לשכבת האיטום
(נועם)
|
היי גבי. תודה. האם ביישום יריעת הepdm ועליו חומר ביטומני כדוגמת פולי ביטומן הוא תקין? (בסיסי חומרי שונים)?
תודה
|
|
|
תוספת
(נועם)
|
אוסיף שפרט האיטום שתרפת לא ככ תואם את המצב הקיין של קיר בטון בחיפויי אבן. לא נראת בו שכבת האיטום עצמה.. תודה
|
|
|
איטום אדן חלון - יריעת EPDM
(גבי)
|
שלום נועם,
אין צורך למרוח שכבת איטום נוספת מעל ה EPDM.
בהצלחה, גבי
|
|
|
|
רטיבות וסדקים
(הראל ירדני)
|
שלום,
יש לי סדק בבית פרטי בקירות בצד הדרומי של המבנה.
הסדקים הקיימים הם בשליכט הצבעוני ובטיח וחוזרים פנימה לקירות בעיקר בחורף. מה הדרך הזולה ביותר והטובה ביותר לטפל בבעיה זו.
תודה
|
|
|
תיקון ואיטום סדקים בקירות חוץ מצופים בשליכט
(גבי)
|
שלום הראל,
בעקרון יהיה עליך תחילה לבחור אם ברצונך בדרך הזולה ביותר או בדרך הטובה ביותר... לצערי הדברים בד"כ לא הולכים ביחד.
כמו כן עליך לקחת בחשבון שתיקון הסדקים בשליכט יבלוט לעין. סביר להניח שתצטרך לצפות מחדש את כל שטח הקיר.
לשאלתך-
הדרך הזולה וגם השכיחה למדי:
פתיחת והעמקתם הסדקים באמצעות כלי כלשהו (מברג/ סכין), מילוי ואיטום במרק גמיש שמשווק למטרה זו ע"י היצרנים השונים, מריחת פריימר מעל התיקונים השונים ובצוע שליכט צבעוני חדש על כל השטח. לחילופין אפשר לצבוע את הקיר בצבע גמיש.
פתרון זה יכול לסייע למניעת הופעתם של סדקים נימיים קטנים, אך סביר להניח שחלק מהסדקים הרחבים יותר ובמיוחד אלו שעוברים לצידו הפנימי של הבית, ישובו להופיע.
הדרך היקרה והיסודית יותר:
את הסדקים הנימיים והדקיקים שמופיעים רק בשכבת הטיח אוטמים כפי שתואר לעיל.
בסדקים שעוברים פנימה מטפלים באופן יסודי יותר במספר שלבים. תחילה מסירים את הטיח החיצוני שמצידי הסדק (כ 10-15 ס"מ מכל צד). לאחר מכן מעמיקים את הסדק מעט ואוטמים אותו עם מסטיק פוליאוריטני (כגון ה"סיקפלקס 11FC" וחומר היסוד שלו, "סיקה פריימר 3N"). אח"כ מיישמים שכבת הרבצה צימנטית (בעובי של כ 4-5 מ"מ) על כל השטח שמצידי הסדק ומטביעים בתוכה רצועה של רשת אינטרגלס. מעל זה מבצעים אח"כ את שכבת הטיח המיישר ומעליו את שכבות הגמר.
אם הסדיקה הפנימית מציקה אפשר לבצע את השלבים שתוארו לעיל (ללא המסטיק) גם מבפנים.
הערה:
ישנה גם אפשרויות נוספת ו"מזורזת" יותר כגון ציפוי כל הקיר בחומר פוליאוריטני גמיש כגון "סיקה לסטיק 490T" או "היפרדסמו T", בתקווה שהחומר ימלא את הסדקים. המראה שיתקבל יהיה שקוף אך מעט "מבריק" מזוויות מסויימות ואין ודאות שהחומר יצליח למלא סדקים רחבים ו/או להחזיק מעמד אם הם ימשיכו לזוז.
שבוע טוב, גבי
|
|
|
רטיבות
(הראל ירדני)
|
גבי היקר תודה על תשובתך המפורטת והמלומדת. מעריכה מאוד. אגב למרות השם אנימאישה יש גם נשים פה....
|
|
|
קיבלתי :-) . נכון. שבוע טוב
(גבי)
|
|
|