הוספת הודעה חדשה
עמוד 52 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · נקז לגג באיטום יריעות

    (אורי)

    שלום רב,

    אנחנו לפני ביצוע איטום מחדש של גג עם יריעות ביטומניות. כמו כן מבצעים החלפה של צינור הניקוז האופקי עד לצמ"ג.

    האם מומלץ או אף חובה להתקין נקז בעת התקנת היריעות?

    באיזה נקז מומלץ להשתמש?

    האם (ואם כן איך) הנקז אטום עם הצינור?

    בתודה מראש

    • · איטום גג מחדש עם יריעות ביטומניות- נקז

      (גבי)

      שלום אורי,

      אם מחליפים את הצינור האופקי חובה להשתמש בנקז יעודי.

      בשולי הנקז ישנם שוליים (מעין "שמלה") שאליהם מולחמת היריעה הביטומנית.

      לא ציינת באם מדובר על צינור אפקי שעובר רק בתוך מעקה הגג (זוית 90 מעלות) או על נקז אנכי שמתחבר לצינור שטמון ביציקת הגג במרחק גדול יותר מהקיר (ללא זוית). יש להתאים את הנקז למצב הנתון בשטח וכמובן לקוטרו של הצינור.

      ראה לדוגמא נקז צידי (למעקה) ונקז אופקיבאתר חברת מלגול. ראה גם דוגמאות נוספות וסרטון הדמיה באתר MBMI.

      בברכה,

      גבי

  • · רטיבות מקיר משותף

    (משה)

    שלום.

    בבית צמוד קרקע קיימת יחידת דירה שדופן הקיר זה בעצם קיר משותף לשכן השני. הקיר ללא יסוד, אלא על אדמה. כל חורף סובלים מרטיבות נוראית .

    חשבתי על ליצור אצלי ביחידה בעצם קיר חדש.. לחפור כמטר ולמרוח זפת לסגור בבטון וליצור 2 חגורות בטון ולסיים את הקיר.. האם מתאים למרוח זפת על דופן הקיר הישן לאחר החפירה או יש להשתמש בחומר אחר.

    האם הקיר הישן עדיין יעביר רטיבות לקיר החדש גם אם אמרח אותו בסיקה? אשמח להסבר ולפתרון.

    תודה ושבת שלום

    • · איטום פנימי לקיר משותף

      (גבי)

      שלום משה,

      אפשר להמנע מבניית קיר מקביל נוסף, באמצעות בצוע איטום פנימי ("שלילי") בקיר הנוכחי.

      כמו כן יהיה צורך לאטום את הקירות הנושקים / הניצבים לקיר הבעייתי, לפחות למרחק של מטר נוסף, או לחילופין (עדיף) להפריד ביניהם לבין הקיר הבעייתי באמצעות הסרת טור הבלוקים האנכי המחבר ביניהם. בנוסף יש לאטום את כל שטחי הרצפה שנושקים לקירות שיאטמו, ברצועה שרוחבה כמטר אחד לפחות.

      את שלבי המפרט העקרוני תוכל לראות במאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים.

      תאור כללי של שלבי העבודה:

      1. מפרקים את כל שורות הריצוף הצמודות לקירות שיאטמו (למרחק של כ 100 ס"מ מהקירות).

      2. מסירים את כל שכבת הטיח מהקירות שמיועדים לאיטום.

      3. מבצעים הכנות ע"פ הממצאים שנחשפים בשטח.

      4. מבצעים שכבת טיח צמנטי שמועשר בדבק לטקס SBR ורצוי גם תוסף אטימה מסוג "סיקה 1".

      הערה לסעיף 4 לעיל- בהנחה שמדובר על קירות בלוקים יהיה צורך לבצע איטום מקדים ויסודי לכל השטח שיאטם, באמצעות שכבת טיח צמנטי (כ 3-4 ס"מ עובי) המועשר בדבק לטקס SBR ובתוסף אטימה כדוגמת "סיקה 1". רק לאחר מכן יתבצע האיטום בחומר האיטום ההידראולי (כגון "סיקה טופסיל 107" + רשת בין השכבות), כמתואר במפרט / בקישור.

      בנוגע לעבודות הצמנטיות ראה מאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה. (הכנתה ובצועה של שכבת הטיח הצמנטית מחייבת הסברים נוספים).

      כל הנאמר לעיל הנו כמובן מידע כללי ויש לבחון בשטח את כל הנתונים ואת מצב התשתית (הקירות ויציקת הרצפה) על מנת לתת מפרט מדויק יותר.

      באשר לשאלתך בנוגע לבניית קיר מקביל נוסף:

      1. כדאי לאטום את הקיר הנוכחי לפני שמצמידים אליו את הקיר החדש. אך איטום בחומר ביטומני (זפת) אינו יעיל כלל מכיוון שהוא מיועד לאיטום חיצוני ולא לאיטום שבו הרטיבות מגיעה מאחורי חומר האיטום (כלומר מתוך הקיר הרטוב). כך שאם מבצעים איטום שכזה ממילא מומלץ לבצע אותו בחומר איטום צמנטי וכמתואר בקישור.

      2. כאשר בונים קיר חדש אשר לא ניתן לאטום אותו מצידו החיצוני- בונים את כולו מבטון ולא מבלוקים, ומבצעים גם מעליו איטום פנימי / שלילי כמתואר במאמר.

      כך שהמלצתי היא לבצע לבצע איטום פנימי יסודי לקיר הנוכחי ולהמנע מבניית קיר חדש.

      נשמח לעזור בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

      • · תגובה- קיר פנימי חדש

        (משה)

        אני מנסה להבין.

        במידה וארצה לבנות קיר..

        ברגע שאבנה קיר חדש אחפור כמטר מהקיר הישן.. עם איזה חומר אתה ממליץ לאטום בין הקיר החדש לישן בתוך החפירה? האם זפת קרה מתאימה? או שיש צורך בחומר אחר? ולאחר מכן ..

        האם יש לאטום את הקיר הישן בסיקה ? או חומר אחר?

        ובמידה ואטמתי את החפירה החדשה וסגרתי עם בטון .. למה לא לשים בלוקים לאחר שכבר שמתי סיקה על הישן.? למה המלצתך לבנות את כולו מבטון? תודה

        • · בניית קיר פנימי

          (גבי)

          שלום משה,

          אם יהיה מטר מרחק בין הקיר הישן לחדש- לא יהיה כל צורך לאטום את הקיר הישן.

          את חלקו התחתון של הקיר, אשר נמצא מתחת לפני הקרקע, יש לאטום בחומר ביטומני משחתי. מורחים שכבת יסוד ביטומנית ומעליה כ 3 שכבות של חומר איטום ביטומני משחתי, כדוגמת "מסטיגום 10", או בחומר ביטומני-פוליאוריטני כדוגמת BPU-10 (ביטום), "לסטופלקס PB" (דבטק)- ואחרים, ע"פ הוןראות היצרן וכולל חומר יסוד מתאים. יש להקפיד על עובי שכבה מספק, על פי הוראות היצרן.

          מעל גבי יציקת / חגורת הבטון- אכן תוכל לבנות את הקיר מבלוקים, כפי שציינת.

          לא לגמרי ברור לי המצב בשטח ואם יהיה צורך לאטום את רצפת הבטון ו/או אם ישנה שכבת איטום מתחת לרצפה. יש לבחון היטב את הדברים בשטח על מנת להמנע מבעיות ברצפה עקב עבודות החפירה וכיוצ"ב.

          בברכה,

          גבי

          • · תגובה איטום קיר פנימי

            (משה)

            הי גבי תודה רבה.

            אשמח אם תוכל לתת מענה למספר שאלות קטנות:

            1. במידה ואחפור אצטרך בעצם לדאוג לאטימה של היציקה?

            2. כתבת בתשובתך הראשונה שבמידה ועושים קיר שיהיה בטון? אשמח לדעת למה?

            3. נאמר לי גם שאוכל לעשות 5 שכבות התזה על הקיר הישן כמובן לאחר הורדת הצבע והכל? האם לזה התכוונת שכתבת שניתן לאטום בדרך אחרת ללא בניית קיר חדש?

            המצב הזה קצת לא ברור לי.. אומנם אם אני אוטם את הקיר הישן..אך מה קורה עם הקיר מצידו החיצוני? הוא הרי לא אטום הרי עדין תהיה ספיגה של האדמה ועלייה לקיר? איך האטימה של הקיר מצידו הפנימי תורמת אם כך.. היא הרי לא יוצרת חציצה כמו אטימה מהצד החיצוני..

            תודה וסליחה על ריבוי השאלות.

            • · איטום פנימי לקיר או בניית קיר חדש

              (גבי)

              שלום משה,

              ראשית מספר תשובות לשאלותיך.

              1. כאשר בונים בית קרקע (או קיר) תמיד אוטמים את החלק שנמצא מתחת לאדמה, על מנת שהרטיבות שבקרקע לא תרטיב אותו ותתרומם באופן קפילארי במעלה הקיר.

              אוטמים את החלק התת קרקעי ועוד כ 30 ס"מ מעל לפני האדמה.

              בד"כ מתבצע איטום שכזה בחומר ביטומני משחתי, כפי שתארתי בתשובתי הקודמת.

              כך שיוצקים חגורת בטון / יסוד עד מעבר למפלס האדמה ומעליה בונים את הבלוקים.

              2. אין צורך לבנות את כל הקיר מבטון, אלא רק את החלק התת קרקעי. (הסבר נוסף בהמשך).

              3. אם תבנה קיר נוסף במרחק של מטר מהקיר הישן, לא יהיה כל צורך לאטום את הקיר הישן משום שלא יהיה מגע בין הקירות. (בתשובתי הקודמת סברתי שברצונך ממש להצמיד את הקיר החדש לקיר הישן, אך כעת הבנתי שכוונתך היתה שונה).

              ההסבר ששציינת שקיבלת לגבי איטום הקיר הישן באמצעות 5 שכבות של חומר ביטומני- אינו נכון ואינו מקצועי. (כלל לא משתמשים בחומר ביטומני כשעושים איטום פנימי).

              אפשר לאטום את הקיר הישן הנוכחי, מצידו הפנימי, כפי שתארתי במפרט. אין צורך לבנות קיר נוסף במקום הישן. ובמקרה שכזה האיטום מבוצע בחומר צמנטי משחתי ולא בחומר ביטומני.

              לשאלתך בנוגע לרטיבות שעולה מהקרקע אל תוך הקיר הנוכחי: האיטום הפנימי במפרט שהזכרתי בתשובתי הקודמת מטפל גם בזה. מסיבה זו אוטמים גם את שטח הרצפה. הרטיבות אמנם תמשיך להרטיב את הקיר (ואת יציקת הרצפה) אך שכבת האיטום הפנימית תמנע ממנה מלהופיע בצידו הפנימי של הבית.

              איטום שכזה מבוצע כדרך קבע בקומות מרתף למשל, כאשר אין גישה לצידו החיצוני של המבנה (או מתחת לרצפה שלו). איטום זה מכונה "איטום שלילי" וכאשר הוא מבוצע היטב הבעיה מסתיימת לגמרי ולצמיתות.

              אני מקווה שההסבר יותר מובן כעת.

              אין בעיה עם ריבוי השאלות ונשמח לעזור הלאה ככל שידרש.

              בברכה,

              גבי

              • · איטום קיר פנימי

                (משה)

                גבי תודה רבה אכן מובן יותר.

                1. במידה וכן אצמיד את הקיר הישן לקיר החדש עלי ניתן לאטום עם סיקה 107 את כל הקיר הישן ?ובקשר לקיר החדש בחפירה עצמה עלול להיות מצב שהקיר הנוכחי עלול ליפול במידה ואין לא יסוד (נמצא על אדמה).

                מעלה את עניין הקיר החדש כי זה מה שנאמר לי מאחד אנשי המקצוע של יצירת קיר חדש עם יסוד כמו שהסברתי ומריחת זפת באזור הבטון החדש בתוך החפירה) אך האם לדעתך יש סיכון שקיר יפול אם הוא ללא יסוד ואכן מתבצעת חפירה. והאם ניתן למרוח זפת.. כי חלק אמרו שישימו יריעות בטומניות בחפירה וחלק אמרו לי בכלל התזה.. כל אחד אומר משהו אחר.. וזה שהביא את ההצעה היחסית סבירה הציע למרוח זפת.. אך אני קצת לא בטוח לגביו, מה היית ממליץ לי ?

                2. במידה ואתקן את הקיר הנוכחי ..כמה תשפיע הרטיבות על היחלשות הקיר למרות זאת? אומנם לא תופיע רטיבות אך עדיין הקיר כן יירטב מהמים וייחלש ) האם עם הזמן ניתן לחשוש מקריסת הקיר?

                • · איטום לקיר פנימי

                  (גבי)

                  שלום משה,

                  כל הרעיון של בניית קיר נוסף בתוך הדירה הנו מיותר לגמרי, מסכן את יציבות המבנה (מחייב אישור ופיקוח הנדסי), וגם הרבה יותר יקר לבצוע. העצות שקיבלת פשוט אינן נכונות כלל.

                  אפשר פשוט לאטום את הקיר הנוכחי כפי שפרטתי וכפי שמתואר במפרט הטכני אשר בקישור שצרפתי.

                  נראה שקיבלת עצות מבעלי מקצוע שאינם מבינים את הנושא כלל. ליתר בטחון אפשר כמובן לבחון את מצבו של הקיר / היסוד, באמצעות מהנדס / קונסטרוקטור. אך באופן כלליאין סיבה לדאגה באשר ליציבותו של הקיר או חלילה לקריסתו בעקבות פגיעת הרטיבות, גם לאורך זמן רב. ב 99 אחוז מהמקרים לא יהיה שום צורך בבניית קיר חדש במקומו / לצידו.

                  לשאלתך בנוגע לאיטום היסוד: אוטמים אותו בחומר משחתי או ביריעות ביטומניות (במקרה של בניה חדשה פורסים יריעות מתחת ליסוד לפני יציקתו, אך לא יהיה בכך צורך).

                  נשמח לעזור הלאה בכל שאלה. (אם תרצה נוכל גם לבצע ביקור במקום עם קונסטרוקטור מחברתנו).

                  בברכה,

                  גבי

                  • · איטום קיר חיצוני

                    (משה)

                    גבי תודה רבה על המענה

                    בדקתי עם מספר אוטמים רובם אמרו לי שמה שהצעת זה איטום שלילי ואין על זה אחריות.

                    אשמח לדעת אם אוכל לעשות זאת לבד ? ואם תוכל לפרט את השלבים קצת יותר.. ביצעתי תיקונים בבית (צביעה שפכטלים וכו`(מאמין שזו לא תהיה בעיה עבורי .

                    דבר נוסף, ואולי יתן מענה הכי מיטבי..

                    הייתי אצל השכנים וראיתי את הקיר קיים עליו שליכט.. הקיר סדוק במקומות מסוימים אך הרטיבות אינה משם לדעתי. כמטר מהקיר יש רולקת בטון ומשטח בטון )כנראה ניסו ליצור תעלה שתגליש את המים וזה לא צלח). האם כדאי לנקות את השטח של הבטון? ולשים יריעות בטומניות או למרוח עם סילר? או חומר אחר שאתה ממליץ ולעלות כ40 סמ על הקיר גם עם החומר?

                    במידה ואאטום את האזור עדיין קיימת רצועת שטח מעבר למטר של הבטון.. שם האדמה חולית וקשה.. האם לדעתך יכולה להיות ספיגה מהאדמה הזו ועליה כלפי הקיר במרחק כזה בגשם?

                    ששאלתי אוטם על הנושא הזה .. אחד מהם יעץ לעשות יריעות על הבטון, השני אמר שבמידה והאדמה שמעבר לבטון מכיוון שהיא אדמה קשה היא לא תספוג את המים אלא תציף את היריעות שליד האדמה ותגרום לניתוקן.

                    מה לדעתך נכון? מצטער על כמות השאלות פה .. פשוט כל אחד אומא משהו אחר.. וזה באמת מתסכל.

                    תודה

                    • · איטום שלילי לקיר

                      (גבי)

                      שלום משה,

                      כפי שציינתי קודם- קיבלת הרבה עצות בלתי מקצועיות.

                      הפתרון המקצועי היחיד יהיה לבצע איטום שלילי / פנימי לקיר. בבצוע נכון לא תהיה כל בעיה למשך עשרות שנים ומקובל לספק אחריות מלאה בגין עבודות אלו לתקופה של 10 שנים.

                      כל שאר הפתרונות אינם נכונים ולצערי אין אפשרות להתייחס אליהם.

                      איטום שלילי מלא מבוצע כפי שתואר במאמר לעיל על איטום מרתפים מבפנים. זו עבודה מקצועית שלצערי לא סביר שתוכל לבצע בעצמך.

                      בברכה,

                      גבי

  • · איטום חדר רחצה

    (יואב אליהו)

    שלום,

    אני מתכנו לשפץ את חדר האמטיה בבית ורוצה לדעת על הדרך הנכונה לבצע את האיטום.הבית הוא בית קרקע אין שכנים למטה. עדיין לא פירקתי את הריצוף ולא יודע מה סוג האיטום הקיים כרגע אבל אין שום בעיה של רטיבות.

    1. האם יש צורך לאטום את כל המקלחת (5 מ"ר) או רק את המקלחון?

    2.אם אוטמים רק את המקלחון האם צריך לייצר סוג של קורת בטון קטנה עם רולקה בין המקלחון לשאר החדר?

    3. מה מומלץ ליישם במקרה שהאיטום הנוכחי הוא סוג של איטום ביטומני ומה במקרה של צמנטי?

    4. האם יש משמעות לחומר המילוי על הרצפה אם זה חול או סומסום בכל הנוגע לאיטום?

    תודה מראש.

    • · איטום רצפת חדר רחצה

      (גבי)

      שלום יואב,

      רצוי לאטום את כל חדר הרחצה, ובמיוחד כאשר החלל שמחוץ למקלחון נרטב אף הוא באופן קבוע, במהלך או לאחר הרחצה.

      על כל פנים, באם ברצונך לאטום רק את אזור המקלחון, הרי שחגורת ההפרדה שהזכרת הינה הכרחית.

      קרוב לוודאי שתגלה שכבת איטום ביטומנית ישנה מתחת לריצוף. אם היא תהיה במצב תקין לגמרי תוכל ליישם מעליה חומר איטום ביטומני משחתי, לאחר מריחת פריימר מתאים מעל גבי תיקוני הבטון ובכלל. ראה מאמר על איטום מקלחות בחומרי איטום ביטומניים.

      אם יתגלה חומר איטום צמנטי- תוכל לבצע את האיטום בחומר צמנטי חדש.

      בשני במקרים שים דגש על עבודת הכנה נכונה. (ראה מאמר על עבודה נכונה עם חומרי מליטה).

      אין משמעות רבה לסוג המצע, אך על מנת להקפיד תוכל לפרוש יריעת הגנה על כל הרצפה, מתחת לשכבת המצע, במקרה שהיא תהיה שומשום.

      זכור כי יש לאטום גם את קירות המקלחון, בחומר איטום צמנטי. את האיטום הביטומני בצע כ 10 ס"מ מעל מפלס הריצוף המתוכנן.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום רצפת חדר רחצה

        (יואב אליהו)

        שלום שוב גבי ותודה על התשובה המפורטת.

        קראתי את הוראות ההכנה והיישום (שכתובות בצורה ברורה) ואם אפשר רוצה להוסיף כמה שאלות.

        במקרה שלי יש ככל הנראה איטום קיים כך שהוראות ההכנה יהיו שונות מתשתית חדשה.

        [if !supLists]·לגבי הרצפה - בין אם מדובר באיטום קיים צמנטי או ביטומני, אחרי שאני מנקה באופן יסודי את מה שקיים, האם יש צורך בפריימר על השכבה הישנה (כלומר על החומר הביטומני עצמו)לפני היישום עצמו? אם כן מהו הפריימר?

        [if !supLists]· [endif]לאחר מכן צריך שכבה אחת או שתיים?

        [if !supLists]· [endif]במקרה של איטום צמנטי ברצפה כתוב שצריך לבצע את האיטום מתחת לצנרת. לאחר הנחת הצנרת והביטון שלה אני מניח שאין צורך לאטום גם אותם, אני צודק?

        [if !supLists]· [endif]לגבי הקירות - אני מתכנן להוריד את הקרמיקה בלבד ללא הטיט, לתקן תשתית ולהדביק. במקרה הזה האם מה שאצטרך לבצע הוא: הכנת התשתית הצמנטית כלומר שמנת הדבקה ומיד אח"כ תערובת תיקון, להמתין לייבוש ואז ליישם את חומר האיטום הצמנטי?

        [if !supLists]· [endif]לגבי מה שכתוב במאמר על האיטום של המפגש של ראש הצנרת עם הקיר, הכוונה לאיטום לאחר הביטון של הראש ולאחר שכבת האיטום שמתבצעת על כל הקיר? אשמח לשמוע דעתך על איטום איזור זה בעזרת דבק אינסטלטורים (Plumer`s Putty) שנמצא בשימוש נרחב בארה"ב

        [if !supLists]· [endif]אם אני מבצע איטום צמנטי עם מוצרי חברת SIKA אז דבק הלטקס SBR יהיה "סיקה לטקס סופר"? האיטום עם "סיקה טופ 107", והדבק לקרמיקה יהיה "סיקה סרם 135"?

        תודה.

        • · איטום חדש לחדר רחצה, מקלחת

          (גבי)

          שלום יואב,

          מספר תשובות..

          1. לרוב יתגלה שהחומר הביטומני הישן מכוסה בהרבה אבק ולכלוך כך שהמלצתי היא לבצע פריימר בכל מקרה (גם כש"לא צריך").

          חומר היסוד נקבע בהתאם לחומר האיטום. למשל: במקרה של שימוש במסטיגום 10 מיישמים תחילה מסטיגום פריימר. מספר שעות לאחר מכן אפשר ליישם את שכבת האיטום הראשונה ולמחרת את השניה. ראה הוראות יישום בקישורים.

          2. במקרה של איטום צמנטי: ניתן לבצע אותו בשתי הדרכים. כלומר גם מתחת לצנרת וגם מעליה (כפי שמבצעים באיטום הביטומני). הקושי בבצוע של החומר הצמנטי מעל גבי הצנרת הנו בהטבעת רשת האינטרגלס בין השכבות, מכיוון שהיציקה שמעל הצנרות תהיה חייבת להיות מעוגלת ומיושרת לגמרי, ללא בליטות ושקערוריות. הרבה יותר קל יהיה לעבוד עם החומר הביטומני.

          3. בנוגע לאיטום הקירות בחומר הצמנטי: בצע כפי שציינת. אם השטח יצא מוחלק לגמרי בצע את האיטום עם רשת בין השכבות. אחרת- אפשר גם ללא הרשת.

          4. מסביב לצנרת אוטמים במסטיק פוליאוריטני כגון ה"סיקפלקס 11FC", כולל חומר יסוד מסוג "סיקה פריימר 3N". איני מכיר את החומר שהזכרת אך אוכל רק להניח שתוכל להשתמש גם בו. האיטום המומלץ מתבצע לאחר סיום שלב האיטום הצמנטי ולפני הדבקת הקרמיקה.

          לאחר הדבקת הקרמיקה אפשר לאטום שוב, על מנת למנוע מעבר מים בין הקרמיקה לבין הדבק שלה.

          5. הדבק שציינת ("סיקה לטקס סופר") הוא הטוב ביותר. הדבק המומלץ הוא "סיקה סראם 135N" אשר מיועד להדבקה מעל גבי סיקה טופסיל 107.

          בהצלחה,

          גבי

  • · ניקוז כפול בגג

    (רוני כהן)

    שלום ,

    אני רוצה להחליף את הניקוז בגג המרוצף שלי ,

    אני יש סוגים או איכויות בנקז כפול או נקודות חשובות בבחירת הנקז הכפול

    תודה מראש לתשובתך

    רוני

    • · נקז כפול לגג מרוצף

      (גבי)

      שלום רוני,

      יש לבחור את הנקז הכפול בהתאם לחומר האיטום הקיים כעת בגג (בד"כ- יריעות ביטומניות).

      החברה הראשונה שהביאה את הנקז לארץ היא חברת MBMI, והנקז הוא מסוג "דלמר".

      חברה נוספת, ישראלית, מייצרת נקזים דומים / שווי ערך, והיא חברת "קיסנר".

      כמו כן ישנם יבואנים / מפיצים נוספים, כגון "מלגול".

      בברכה,

      גבי

      • · נקז כפול

        (רוני כהן)

        תודה לתשובה ,

        מבין אלו שציינת יש נקז מומלץ ?

        • · נקזים לגג מרוצף

          (גבי)

          שלום רוני,

          נסיוננו טוב עם הנקזים של חברת MBMI (עלולים להיות יקרים יותר) וגם עם הנקזים של חברת קיסנר. עדיין לא עבדנו עם שאר המוצרים.

          בברכה,

          גבי

  • · בדיקת הצפה

    (דוד)

    נערכה בדיקת נזילה לדירה עקב רטיבות בקירות- בין השאר- גילו ממצאים שלהלן--"חשש לנזילה בקופסאות ביקורת, בוצעה בדיקת הצפה לקופסה-נמצאה ירידה בקופסת ביקורת" -בקופסה אחת יש כנראה סדק, ובשניה זה מהחיבור.

    ההמלצה היא לשבור ריצוף ולהחליף קופסה.

    האם אפשר לאטום עם חומר כלשהו במקום?

    • · תוצאות בדיקת הצפה

      (גבי)

      שלום דוד,

      הפתרון הנכון הוא לפרק את הריצוף ולהחליף, כפי שנטען.

      איטום חובבני (באמצעות מסטיק פוליאוריטני או סיליקון) בתוך הקופסא ובחיבורים, לא יחזיק מעמד לאורך זמן.

      בברכה,

      גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן