הוספת הודעה חדשה
עמוד 364 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · עם איזה חומר לקבע דשא סינטטי על משטח מצופה נפופלקס?

    (אילן)
  • · איטום רצפת מרתף בזמן הבניה

    (לירן)

    שלום,

    אנחנו בשלב בניית תחילת המרתף.

    לאחר ביצוע כלונסאות, הניחו קלקרים, יצקו בטון רזה עם מסגרת עץ וכעת ממתינים לביצוע איטום רצפה.

    מספר שאלות:

    1. ראיתי שקבלן השלד וגם איש האיטום לא מבצעים תוספת של כ 30 ס"מ לבטון הרזה על מנת שהיריעות תתפסנה על משהו. לטענת איש האיטום- הוא מתחבר עם היריעות לתפסנות ולאחר שיצקו את הקירות- הוא מתחבר עם יריעה נוספת בין השוליים לבין הקיר. האם זה תקין? זו שיטה שונה מהשיטה המקובלת שעליה קראתי באינטרנט?

    2. לפי מה שקראתי, מניחים יריעת הגנה (פצפצים או חלקה) בין היריעות הביטומניות של הרצפה לבין יציקת הרצפה העליונה על מנת להגן על היריעות מהברזל ומהבטון שנשפך על היריעות. לטענת איש האיטום- דבר זה אינו נכון לעשות, כי יריעת הגנה כזו תמנע את החיבור בין היריעות הביטומניות לבין רצפת הבטון העליונה של המרתף. ושוב, האם זו פשוט שיטה שונה ממה שמוסבר באינטרנט? האם זה תקין?

    תודה.

    • · 1. לא תקין 2. לא תקין 3. לימוד ”שחייה בהתכתבות”

      (חגי שושני)

      1. עודף היריעה האופקית (שלא קיים אצלך) צריך להתחבר בהלחמה/הדבקה מלאה לצידו החיצוני של הקיר.

      היריעה האנכית על הקיר צריכה להתחבר בהלחמה/הדבקה מלאה מעל היריעה האופקית הנ"ל

      2. היריעות האופקיות מתחת לרצפה צריכות להיות מולחמות באופן מושלם זו לזו. אין צורך בהדבקה לבטון שייהיה מעליהן כי המשקל העצמי שלו יצמיד אותו לאיטום.

      יש צורך בהנחה זהירה של הברזל מעל היריעות.

      קל מאוד לגרום חור קטן ביריעה, שיכשיל את האיטום.

      3.חשוב להגדיר נכון את דרגת החשיפה (אם לא הוכח אחרת - דרגת חשיפה 9)

      חשוב לבחור את המענה לדרגת החשיפה (מענה תפקודי עדיף כלכלית והנדסית)

      חשוב להקפיד על כיסוי הברזל בעובי לפחות 5 ס"מ (מענה תפקודי מאפשר הקטנת עובי הכיסוי על פי טבלה 6.14 בחוקת הבטון - תקן 466-1), לפחות 4 שומרי-מרחק למטר רבוע, הן ברצפה והן בקירות/עמודים/קורות

      ועוד ועוד ועוד.........

      חתימה טובה ובהצלחה

      • · תגובה

        (לירן)

        1. ביריעות האופקיות יש עודף מעבר ליציקת הבטון הרזה, פשוט הוא לא מונח על תוספת של בטון רזה מעבר לקונטור המרתף כמו שמוסבר באתרים שצריך לעשות. אני רק לא מבין על מה זה אמור להיות תפוס. יש שיטה שעם היריעה האופקית עולים על הקיר ומלחימים עוד יריעה מעל. ויש שיטה אחרת בה היריעה האופקית נשארת על הבטון הרזה, וממנה מתחברים עם יריעה נוספת שעולה על הקיר.

        2. היריעות כמובן מולחמות אחת לשניה וכו`. כמובן ששמים אבני חציצה בין הברזלים של הרצפה לבין היריעות. לפי סירטוני ההסבר של "בונים בית" ביוטיוב מוסבר שצריך לשים פצפצים על יריעות האיטום לפני הנחת הברזלים ובכך להגן על הברזל. אמת?

        3. למי שבונה בית אין דרך אחרת לפקח על הבניה ולבקר אותה מעבר ללמידה באינטרנט ושאילת אנשים מנוסים רק כדי לוודא שאכן אין טעויות קריטיות שלא שמו לב אליהן.

        • · הפוך לירן.. אי אפשר ללמוד איך לבנות בית באינטרנט.

          (גיורא)

          מי שבונה בית לא צריך ללמוד את הנושא בעצמו ,

          אלא לשכור את שרותיו של מי שיודע לבנות.

          הבעיה היא שברוב המקרים בוחרים באלה שמציעים מחיר זול ולכן ריבוי הליקויים.

          ואולי אלה שבאמת יודעים ויכולים כבר נזרקו מהשוק בגלל המחיר הזול??..

          חתימה טובה

          • · שלבים לאיטום לרצפת מרתף

            (גבי)

            שלום לירן,

            שלבי האיטום של רצפות מרתפים משתנים בהתאם לסוגי הקרקע. כאשר מדובר על קרקע תופחת שבה רצפת המבנה יצוקה מעל גבי ארגזי קלקר, אין צורך להפריד בין היריעות לתחתית יציקת הרצפה מכיוון שהיריעות צריכות להיות צמודות אליה בעת תזוזת / שקיעת / תפיחת הקרקע. כפי שציין בפניך קבלן האיטום.

            ראה מאמר ובו הסבר עקרוני על איטום מרתפים בקרקע תופחת.

            ראה גם פרט איטום רצפת מרתף מתאים לגבי הרולקות וחיבורי היריעות שתארת. אכן ישנן 2 דרכים לחיבור היריעות, כפי שתארת, כאשר הדרך שבה היריעה מולחמת לקיר (ולא פרוסה על הקרקע בלבד) היא עדיפה ו"נקיה יותר". מעליה תבוא אח""כ שכבת היריעות של הקיר כפי שתאר קודמי (חגי).

            הפורום נועד למתן עזרה לכל דורש. לא תמיד ניתן לסייע מבלי לבדוק בשטח את הנתונים אך תמיד אפשר לנסות ולעזור. תרגיש חופשי לשאול כל שאלה. בשביל בדיוק הפורום קיים.

            בברכה,

            גבי

            • · תודה רבה

              (לירן)

              תודה על ההסבר!

              בפרט וכן בסעיף 1 של שלבי העבודה, מופיע כי יש להאריך את שכבת הקלקר והבטון הרזה כ50 ס"מ מעבר לקונטור רצפת המרתף ולהניח את היריעות על זה, ולא מופיעה שם שיטה אחרת. אקבל את דבריך כיוון ומדובר באיש איטום ותיק ומומלץ (בתקווה שכך גם הפועלים שלו).

  • · איזה חומר יותר מומלץ

    (בני רייכרט)

    שלום,

    מעוניין לבצע עצמית מריחת חומר אטום לגג מרוצף בטרצו שבעבר נמרח בסילר. איזה חומר מומלץ? ומהם שלבי העבודה?

    תודה.

    • · ני הכל דאג להסרת הסילר שכן שום חומר לא ידבק עליו...

      (גיורא)

      על פי הנחיות מהנדס חומריםחגי שושניממשתתפי פורום זה, ניתן להסיר סילר רק על ידי חימום האריח לטמפרטורה מינימאלית של 150 מעלות.

      לאחר הסרת הסילר תוכל לאטום את המרפסת במערכת איטום פוליאוריתאנית שקופה או אטומה . עלאיטום וציפוי מרפסות, גגות מרוצפים - עם חומרי אטימה פוליאוריטנים תוכל לעיין באתר איטומןכאן.

      בהצלחה

  • · סילר למרצפות משולבות מלוטשות וחלוקי נחל

    (יפה)

    אני רוצה לשים סילר על משטחים די גדולים של 100מ"ר מרצפות גרניט מלוטשות ובהירות בחצר למנוע כתמים בעיקר.. כמוכן יש חלוקי נחל שגם אותם רוצה למרוח בסילר כדי שישארו נוצצרים או לפחות שלא יצברו אבק שמכסה את צורתם.

    לגבי המרצפות המליצו לי על OLEO CARE של SCHEDA TECNICA -FEDERICHEMICALS - על בסיס מים

    ולחלוקים או NANO 30 או ANTIQUE MARBLE HD 62

    על מה אתה ממליץ?

    תודה

    • · סילר מומלץ לחלוקי נחל ואריחי גרניט מלוטש

      (גבי)

      שלום יפה,

      החומרים שהזכרת אינם מוכרים לי אך אם היבואן המדובר המליץ עליהם סביר שאיכותם טובה. בכל מקרה חובה לבצע נסיון במקום נסתר לפני שמחליטים למרוח את הסילר על כל השטח.

      בתקשורת קודמת בנושא המלצתי לך לפנות לחברת NTSI בנוגע לסילר מסוג "ננוסיל".

      בברכה,

      גבי

  • · maris 250 vs sikaelastic 560

    (maher)

    שלום

    יש לי גג של 120 מטר חלק לחלוטין עם כמה סדקים מפוזרים בגג(בזמנו עשיתי חריצים בסדקים עם מילוי סיקה, וזה לא מחזיק)

    התלבטות שלי איזה חומר לבחור מאריס או סיקה?

    מה ההבדל ? אני יודע למאריס יש פריימיר ולסיקה אין צורך? זה נגון?

    מה ממליצים תכלס

    תודה מראש

    • · איטום גג שטוח

      (גבי)

      שלום מאהר,

      לא ברור משאלתך מה יש כעת על הגג. האם ישנו בטון חשוף ?

      בנוגע ל"סיקפלקס": היה עליך ליישם אותו מעל גבי שכבת יסוד מסוג "סיקה פריימר 3N". זו הסיבה שהחומר התנתק מהתשתית.

      לגבי ההבדלים בין החומרים: ה"מריסיל 250" הנו על בסיס מדללים ועמיד יותר בתנאי מים עומדים. ה"סיקה לסטיק 560" מצוין גם כן. שים לב שבשניהם חובה ליישם שכבת יסוד ("פריימר") יעודית. אך במקרה של הסיקה לסטיק 560 החומר עצמו מדולל בכ 15 אחוז מים משמש כשכבת היסוד.

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בברכה,

      גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן