הוספת הודעה חדשה
עמוד 2185 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · רעש איסכורית

    (דוד)

    מחפש פתרון לרעש מגג פנל (2 פחים עם קלקר 4 ס"מ)

    האם ניתן להדביק קלקר מבחוץ ולמרוח עליו פוליגג.

    אני חושש שהמריחה לא תהיה טובה והקלקר יספוג מים, ויעמיס על הגג משקל רב.

    האם יש מקום לחשש, האם יש חומר דומה לקלקר שאינו סופג, או פתרון אחר לגמרי.

    (ראיתי הצעה להדביק יריעות או למרוח פוליגג, שנראה שלא יעזרו כל כך)

    תודה

    • · גג איסכורית

      (גבי)

      שלום דוד,

      אכן הבעיה מוכרת.

      מריחת חומרי אטימה על הגג תפחית את הרעש רק במעט, אך עדיין תעזור.

      הדבקת קלקר על הגג ומריחת חומר אטימה משחתי מעליו - איננה רלונטית.

      שיטות נוספות- ויקרות יותר :

      1. לוחות בידוד בתקרה מתחת לגג, או התזת קצף פוליאוריטן, ואחר כך תקרת גבס.

      2. לוחות בידוד או קצף פוליאוריטן על האיסכורית ומעליהן - יריעות איטום מPVC או EPDM..

      בברכה,

      גבי

  • · חדר רטוב

    (אורן)

    גבי שלום,

    2 שאלות.

    1) הטייח סיים את עבודתו בפנים הבית ובקירות החדר הרטוב עשה טיח פנים וגלש מעט נמוך מידיי עם הטיח הלבן (ביקשתי שיעשה טיח לבן רק מהתקרה עד לגובה המשקוף אך הוא ירד יותר מידי כלפי מטה). הכוונה שלי היא למרוח סיקהטופ 107 על גבי הטיח. האם לשם כך צריך לגרד את הטיח הלבן או שאפשר למרוח עליו את הסיקה טופ?

    2) היות ואת הטיח הטייח עשה עם מיאקים והקירות ישרים מאוד, אני רוצה למרוח סיקהטופ107 על גבי הטיח כאמור, ועל הסיקה לבצע הדבקה של הקרמיקה וזאת ללא טיט. האם הדבר אפשרי? מה המפרט המתאים לביצוע הדבקת הקרמיקה על גבי הסיקה טופ בכדי שהקרמיקה לא תיפול?

    3) ולגבי מקומות בחדר הרטוב שעליהם לא צריך למרוח סיקה טופ- האם הקרמיקה תידבק ישירות על גבי הטיח הלבן או שיש לגרד אותו?

    תודה,

    אורן

    • · חדרים רטובים

      (גבי)

      שלום אורן,

      לא ניתן להסיר לגמרי את אותו שליכט לבן שהטייח ביצע, משום שהוא נספג אל תוך הטיח. ניתן ללטש ולהסיר את מה שבולט, אם בולט, אך השאר ישאר ספוג בטיח.

      אם מדובר על שטח קטן, כאשר הקרמיקה תאחז ברובה על תשתית ללא שליכט, אז המצב סביר.

      כך שבאופן כללי אין מקום לדאגה מיותרת. אם תרצה לחזק את האזור, תוכל למרוח עליו שכבה אחת של מים מהולים ב 10 אחוז דבק לטקס ואחר כך להניח לעסק להתייבש. התמיסה תחזק מעט את השטח. (אל תבצע מספר פעמים- רק פעם אחת, שכבה אחת-וזהו).

      לאחר מכן תוכל ליישם את הסיקה טופ על גבי הקיר.

      את הדבקת הקרמיקה עדיף לבצע עם דבק של חברת סיקה מסוג "סיקה סראם 205", אשר מותאם ליישום על גבי הסיקה-טופ. אחרת- יש לבצע שכבת קישור צימנטית מועשרת בלטקס SBR.

      במקומות בהם אין איטום אלא רק קרמיקה נסה גם כן להסיר / ללטש את רוב השליכט הלבן.

      יום מוצלח,

      גבי

      • · חדר רטוב

        (אורן)

        תודה רבה על העזרה הרבה שלך לאורך השנה ואני בטוח שאני מדבר בשם כל חברי הפורום.

        שנה טובה, כתיבה וחתימה טובה לך ולבני משפחתך.

  • · כולם בכלל עושים ניקוז תחתון? א”כ מה מטרת השיפועים

    (צביקה)

    שלום גבי ותודה על כל עזרתך הנפלאה

    תן לי בבקשה להבין. הרי כמעט כל המשפצים (ואולי גם כל קבלני הבניינים החדשים) לא עושים ניקוז תחתון. א"כ מדוע הם עושים שיפועים תחת היריעות?

    ומה באמת קורה אצלם בפועל. איך המים לא חודרים בסוף ללמטה? הרי ברוב המקרים יש חדירת מים תחת הריצוף. והמים מכבידים על היריעות ואמורים בד"כ לרדת ללמטה. אך בפועל אנחנו לא שומעים שברוב המרפסות יש בעיה?

    • · איטום וניקוז מרפסות

      (גבי)

      שלום צביקה,

      השאלה מצויינת.

      התשובה היא שלעיתים עובדים כמו גלמים, משום שהשיפוע תחת הריצוף , כאשר הוא מתבצע ללא ניקוז תחתי, רק גורם להיווצרות שלולית ליד אזור המרזב. אותו הסיפור אגב קיים לעיתים גם בחדרים רטובים.

      שיטת הניקוז הכפול חדרה לשוק רק בשנים האחרונות, כך שעל מרפסות ישנות לא תמצא ניקוז כפול. בבניה החדשה הניקוז הכפול נכנס לשימוש באופן די קבוע.

      בניגוד לדבריך, ישנן אין סוף בעיות כתוצאה מבצוע איטום לקוי של מרפסות וניקוז כפול היה יכול למנוע אולי כמחצית מהמקרים מה גם שהוא עוזר לשמור על יציבות הריצוף ועל אורך החיים של מערכת האיטום התחתונה. למרות זאת יש להדגיש כי כאשר עושים איטום של מרפסות כמו שצריך- לא אמורות להיות נזילות, גם ללא הניקוז הכפול.

      בברכה,

      גבי

      • · תודה. עובי היריעות עם יריעות החיזוק.

        (צביקה)

        תודה גבי

        אבל למה הם בכלל עושים את השיפוע התחתון. מי בכלל סיפר להם על כזה דבר?. שיעשו רק שיפוע בריצוף?

        בלי קשר להנ"ל, מה עובי 2 שכבות של יריעות עם יריעות החיזוק ועם הזפת והפריימר? האם זה כבר לא עולה על ס"מ אחד?

        אני שואל את זה בגלל הפתעה לא נעימה. לאחר ניקיון השטח ומדידה מדויקת יותר, התגלה שהבטון בצד של המרפסת מוגבה יותר משאר הבית. וממנו עד הריצוף של הבית יש ס"ה 13 ס"מ. והוסבר לי שיורדים בריצוף של המרפסת 3 ס"מ, כעובי מסילת האלומיניום, וא"כ במרפסת יש לי מהבטון לריצוף רק 10 ס"מ!

        בגלל זה חשבתי שכדאי להשים את הרנדופן בקומה התחתונה צמוד לתקרה. ומכיון שכעת ידוע בוודאות שהגובה מצומצם מאוד (גם 10 זה מצומצם ביותר לכאורה), אני מברר היטב לבדוק אם אין פה פרט שנעלם ממני. ולכן שאלתי על יריעות החיזוק והזפת וכו`.

        דבר נוסף שבקשתי להבין: אתה שללת את רעיון הבטון מעל ליריעות, כי 3 ס"מ בטון זה דק מדאי. אבל הרי גם בהצעה שלך (בשרשור המתחיל ב"שיפוע המדה במרפסת", בהודעתך האחרונה שכותרתה "בעיות שיפוע על מרפסת") השארת למדה רק 4 ס"מ במקום הגבוה (כך יוצא לפי החישוב: 2 רנדופן, 2 חול, 2 טיט, קרמיקה ויריעות = 8. נשאר 4 לפי מה שחישבנו אז לגובה 12), ולאחר מטר היא יורדת ל3. אז מה ההבדל בין מדה תחת היריעות לבטון תחת ריצוף?

        תודה מאוד!

        • · עובי יריעות

          (גבי)

          שלום צביקה,

          עובי היריעה 4 או 5 מ"מ, על פי סוג היריעה בו בוחרים.

          בחיבור עם הקירות אכן העובי יהיה גדול יותר, אם תהייה יריעת חיזוק. אם אין מקום- ותר על יריעת החיזוק ובצע את היריעה העליונה מעל גבי התחתונה.

          אין טעם וצורך לבצע את הרנדופן בתקרה. זהו שינוי קיצוני במפרט הבידוד והבטון העליון יספוג אליו את כל הקור החיצוני. (כאשר הבידוד נמצא מעליו הפעולה עובדת הפוך: הבטון אוגר את החום מן המבנה וגם אינו חשוף לתנאי האקלים החיצוני). כפי שציינתי קודם, תוכל לבצע ויתורים בעובי של הרנדופן או לבצע את האיטום עם שכבה אחת של יריעות מעל הזפת, אם מוכרחים).

          אם אין שום פתרון - ניתן לעבור ליציקת מדה ועליה חומר איטום צימנטי, כפי שהזכרתי באחת התקשורות הקודמות. אך מהנתונים שציינת נראה שתוכל לבצע את האיטום עם היריעות גם אם המשקוף התחתון יבלוט (ועליך לברר את מידות המשקוף עם איש האלומיניום).

          לשאלתך : מדה בטון תהייה תמיד יותר יציבה כאשר היא יותר עבה (ועם רשת חיזוק). אין צורך לבצע מדה בטון מעל ליריעות וככל שהיא יותר דקהגובר החשש מסדיקה. כך שעדיף מדה עבה יותר -מתחת ליריעות, מאשר מדה דקה יותר -מעליהן. אם תבצע את המדה בשני חלקים , כפי שהצעת תחילה, (גם מתחת וגם מעל ליריעות) התוצאה תהיה מדה דקה יותר. אך ממילא אין בה צורך. אם ישארו לך 4 ס"מ הפרש תוכל לרצף עם 2 ס"מ חול מיוצבו 2 ס"מ טיט.

          בברכה,

          גבי

  • · איטוםצבע קירות חוץ בצידי הרעפים

    (ירון)

    שלום. בביתי גג רעפים בין שני קירות גבול הבית. בחורף האחרון זיהיתי נזילות קטנות על הקיר שמתחת לרעפיםאשר שנראה שמחלחל מאחוריפחי המרזב שמחוברים לקיר בטיח כפי שיוסבר בהמשך.הקירות הצידיים שמעל הרעפים הם כ 60 ס"מ מעל הרעפים. מסלולי המרזבים שבצידי הרעפים מחוברים לקיר ועליהם טיח ומעל הטיח יש שפריץ גס (בית ישן בן 40). שאלתי היא האם כדי לצבוע בצבע גמיש או מסטיקגום את החלקים החשופים של קירות אלה (על השפריץ החיצוני), דבר העשוי לאטום את הקירות החיצוניים והחיבורים לדפנות המרזב? אם כן באיזה צבע ובאיזה שיטה להשתמש? כעקרון ציפוי בפח של קירות אלה (60 ס"מ גובה על 12 מטר אורך) ימנע חדירת מים אולם זה פתרון יקר ותמיד ניתן ליישם אותו בעתיד

    • · איטום קירות ליד גג רעפים

      (גבי)

      שלום ירון,

      יתכן שישנן גם נזילות מתעלות הפח אשרבצידי גג הרעפים. על כל פנים, הדרך הנכונה היא לצפות את השפריץ עם צבע גמיש , כפי שציינת, בשתיים שלוש שכבות, בנוסף לפריימר.

      יש לבדוק מקרוב ולראות אם ישנם סדקים בקירות, במיוחד מעט מעל לחיבורהעליון של הפח. לעיתים תכופות נפתח סדק בטיח כתוצאה מהתנודות של הפח שקבור תחת הטיח, ובכלל.אם זהו המצב אז יש לאטום תחילה את הסדקים עם מסטיק פוליאוריטני (כגון סיקפלקס) ולאחר מכן לבצע את הצביעה.

      ראה גם את המאמר על איטום סדקים בקירות וביציקות בטון.

      באופן כללי (ומשום שלא רואים מכאן מהו המצב)- רצוי גם לאטום עם המסטיק את החיבורים בין הפח לקיר, ובחפיפות בין פחים שונים.

      ציפוי הקיר עם פח איננו פתרוןמתאים ואין בו צורך. ניתן לאטום את קירות גם ללא כיסוי בפח, מה גם שהפח יגרום להתחממות נוספת שלאותן קירות.

      בהצלחה,

      גבי

      • · איטום קירות ליד גג רעפים

        (ירון)

        שלום גבי

        תודה רבה על היעוץ. אודה לך אם תציין מהם שלבי הצביעה (למשל שכבת פרימר X, חכה 24 שעות ..) ומהם שמות החומריםהחברותהממולצים

        שנה טובה וחג שמח

        • · איטום קירות עם צבע גמיש

          (גבי)

          שנה טובה ירון,

          מומלץ לעבוד עם הצבע הגמיש של שתי החברות הגדולות (טמבור / נירלט). מדבריך נשמע שכבר ממילא הבנת כיצד המפרט עובד כך שאין הרבה מה להוסיף.

          תחילה יש לאטום סדקים קיימים, כפי שצינתי בתקשורת הקודמת, עם מסטיק פוליאוריטני. לאחר מכן, במקרה של נירלט - נקיון הקיר, פריימר X, המתנה לייבוש מספר שעות , רצויעד ליום המחרת. את בצוע הציפוי / איטום עם צבע גמיש יש לבצע בשלוש שכבות כך שעובי הצבע יהיה מספק לגישור על הסדקים. כשלים במערכות אלו נגרמים כתוצאה מאי בצוע נקיון של התשתית או מעובי דק מדי של הצבע.

          ראה מפרטי עבודה של החברות. זמני הייבוש וכולי מצויינים בהם.

          חג שמח,

          גבי

  • · עובי איטום ביטומני משחתי 3 שכבות ואיטום צמנטי

    (צביקה)

    שלום גבי

    לגבי הצעתך הקודמת, לאטום במקום ביריעות באיטום ביטומני משחתי ב3 שכבות, חשוב שאדע את העובי של זה עבור הגובה המדויק של המדה, שלא תעלה יותר מדאי ולא פחות מדאי. וכן ביחס לאיטום הצמנטי שהזכרת.

    • · עובי שכבות איטום, מרפסת

      (גבי)

      שלום צביקה,

      העובי שעליך לקחת בחשבון הוא 5 מילימטרים , לשני החומרים.

      גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן