הוספת הודעה חדשה
עמוד 2126 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · איטום בריקים פירוק

    (אמיר)

    בריקים פירוק שנמצאים בתוך הבית, במקום מועד לפורענות (במטבח, מאחורי הכיריים).

    חשבתי על סילר "רגיל", אך הציעו לי להשתמש ברודוסיל.

    1. האם רעיון טוב?

    2. הניתן ליישום עצמי?

    • · איטום אבני פרוק, ”בריקים”.

      (גבי)

      שלום אמיר,

      דוקא הסילר עדיף לדעתי. אם תבצע מספר שכבות תקבל מעין מעטה הגנה, דומה ללכה, אשר יהיה קל יותר לנקות אותו.

      רודורסיל / סילוקסן מונע ספיגה והכתמה אך הסילר, כאשר הוא מבוצע במספר שכבות, יתן מענה טוב יותר, אם כי זה תלוי גם במראה הסופי אותו אתה רוצה לקבל.

      כמובן שניתן לבצע לבד :

      יש להגן על אזורים סמוכים כך שיש להדביק יריעות ניילון על הרצפה ואזורים צמודים.

      לאחר מכן מבצעים את מריחת הסילר עם מברשת, במספר שכבות. יתכן שתצטרך לבצע 3-4 שכבות, בהתאם לכושר הספיגה של ה"בריקים".

      אם תחליט לבצע עם סילוקסן / רודורסיל - אז יש לבצע שתי שכבות בלבד, בזו אחר זו, כאשר החומר עדיין טרי ורטוב לגמרי. לאחר הייבוש לא תוכל למרוח יותר סילוקסן. עם סילר הבעיה אינה קיימת וניתן לבצע שכבות נוספות גם אח"כ.

      בהצלחה,

      גבי

      • · המשך...

        (אמיר)

        קודם כל: וואו! לא תיארתי לעצמי שאקבל תשובה כל כך מהר!

        האם נכון שהסילר יתן לבריקים מראה רטוב?

        האם יש סכנה ליצירת כתמים בשני החומרים?

        • · איטום אבן עם סילר

          (גבי)

          שלום אמיר,

          עליך לרכוש סילר שאינו משנה את גוון האבן, אשר מיועד לאבן טבעית.

          בכל מקרה יש לבצע נסיון במקום נסתר ולהמתין לייבוש, אך לא אמורה להיות בעיה.

          בברכה,

          גבי

  • · איזו תרכובת מלט?

    (עמית)

    שלום רב!

    ברצוני להכין כדור בקוטר מטר עם עובי דופן של 5 ס"מ בטון כשהפנים הוא חלול.

    האם ידוע לכם עם איזו תרכובת עלי להשתמש ע"מ שלא יופיעו סדקים?

    תודה

    עמית.

    • · יציקת בטון, כדור בטון

      (גבי)

      שלום עמית,

      יציקת בטון לצרכים דקורטיבים, כגון לצורך יציקת סלעים דקורטיבים , מתבצעת על גבי תבניות מקרטון כאשר בתערובת הצימנטית עצמה יש להניח רשת טיח המונעת סדיקה.

      בנוסף קיימים חומרי שיקום מבנים מיוחדים , סיבים שניתן להוסיף לתערובת היציקה, ומוספי עבידות (כגון סיקנול M) שניתן להשתמש בהםעל מנת להמנע מסדיקה ועל מנת לקבל תערובת יציקה שנוחה לעבודה (אינה גולשת מטה).חומרים צימנטים מויוחדיםיקרים יותר לבצוע מאשר יציקת בטון רגילה כך שעדיף להשתמש בתערובת בטון רגילה + מוספים ורשת ביציקה.

      הצעתי- פנה אל חברות שעוסקות בתחום של פיסול-בבטון ובקש מהם הדרכה / עזרה. להלן מספר אפשרויות:

      בומנייט - 03-9039001

      "קוקי" תכנון גנים- 050-5455301

      משה סרברניק- מרכז מכירה למוצרי בטון דקורטיבי 03-5604884

      אם לא תסתדר נשמח לנסות ולעזור הלאה.

      בהצלחה,

      גבי

  • · הסרת מסטיגום

    (אורן)

    גבי שלום,

    הרצף אומר שעליתי עם המסטיגום גבוה מידי בחדרים הרטובים ולכן אני רוצה להסיר מסטיגום שהתקשה מהקיר, מהי הדרך הקלה והטובה לעשות זאת? גירדתי עם שפכטל מיוחד שבקצהו יש סכין יפנית וזה קשה מאוד ויוצא "ככה ככה" (נשארים כתמים שחורים פה ושם ו"הגוון" של הקיר עדיין נותר שחור אחרי הגירוד).

    אני מעוניין לגרד כמה שיותר (אך מן הסתם עדיין יישארו כתמים שחורים של מסטיגום פה ושם) ועל זה למרוח סיקה טופ 107 בכדי שהקרמיקה תידבק אליה היטב (על ידי דבק סרם 120). האם אתה חושב שזה רעיון טוב לעשות כך?

    ואם לא, יש לך רעיון אלטרנטיבי?

    תודה,

    אורן

    • · מסטיגום

      (גבי)

      שלום אורן,

      דומני שכבר העלית את הנושא מתישהו בעבר...

      על כל פנים, אין טעם לנסות ולהוריד את המסטיגום. הוא ממילא לא ירד לגמרי וחלקים ממנו ומשכבת היסוד שלו ממילא ספוגים בתוך הבטון / הטיח בקירות. להסרה מוחלטת של החומר יהיה עליך להסיר חלקים מהבטון והענין מיותר.

      בנוסף- לא ניתן לבצע איטום צימנטי עם סיקה טופ 107 על גבי חומר ביטומני, מסטיגום. הדרך הנכונה היא להשאיר את המצב כפי שהוא ולבצע שכבת קישור צימנטית על גבי המסטיגום.

      לא ברור באיזו שיטה הרצף מתכוון להשתמש לצורך החיפוי בקירות. האם מדובר על הדבקה ישירה על גבי משטח חלק ומיושר (טיח) ?

      ניתן לבצע שכבת קישור כלהלן:

      1 מלט, 1 חול (בנפח).

      30 עד 50 אחוז דבק לטקס סופר SBR - מעורבבים עם מים.

      ערבוב שני המרכיבים הללו עד לקבלת תמיסה נוזלית סמיכה.

      מריחת התערובת הנ"ל על גבי המסטיגום וחיספוס עם מלג משונן או כל אמצעי אחר.

      לחילופין- התזה של אותה תערובת עם מכונת שפריץ.

      המתנה לייבוש (24שעות).

      לאחר מכן- המשך החיפוי עם דבק קרמיקה.

      ניתן גם לבצע את שכבת הקישור עם הדבק של הקרמיקה עצמו, אך לא ברור מהי שיטת החיפוי ומהו סוג הדבק שתשתמש בו.

      בברכה,

      גבי

      • · הסרת מסטיגום

        (אורן)

        גבי שלום,

        תודה על התשובה

        שיטת החיפוי תהיה בהדבקה ישירה על טיח ישר (שעל גביו מרחנו סיקה טופ 107)ובאמצעות דבק סיקה סרם 120 (וזאת היות והסיקה טופ 107 מרוח על גבי הטיח והוא זה שיבוא במגע עם הסיקה סרם).

        האם תשובתך משתנה לאור זאת? או שהסיקה סרם הוא מספיק טוב להיאחז גם על המסטיגום?

        תודה,

        אורן

        • · הדבקת קרמיקה, מסטיגום

          (גבי)

          שלום אורן,

          סיקה סראם הנו דבק חזק. ניתן להשתמש גם בו בתור שכבת הקישור. מורחים שכבה דקה של החומר , מחספסים אותה מעט ומניחים לה להתייבש. לאחר מכן- ממשיכים עם הריצוף בהדבקה.

          לחילופין- את אותה הפעולה, עם התערובת הצימנטית המועשרת בדבק לטקס SBR, כפי שצוין בתקשורת הקודמת. שתי השיטות טובות, אם כי הייתי הולך על השנייה (הצימנטית) ומשתמש ב 50 אחוז דבק בתוך המים.

          בהצלחה,

          גבי

  • · חדר עם רטיבות שהגיעה גבוה יותר מיתר החדרים

    (אלעד)

    היי גבי,

    זה שוב אני עם סיפור הצפת כל החול שמתחת לריצוף + סימני רטיבות בקירות החיצוניים + חלק מהפנימיים. מעוניין להתייעץ איתך בקשר למשהו נוסף..

    מתנצל מראש על המגילה...

    אני בעיצומו של השיפוץ. הממצאים בשטח שיכלו לגרום לנזילה לטענת הקבלן:1. נזילה (קלה) מצינור בתור אחד הקירות הפנימיים.2. צינורות חלודים ומתפוררים במקלחת (לא היה איטום במקלחת)3. 2 מתוך 3 הקירות החיצוניים בבית היו קבורים באדמה (הבית על עמודים) + שיפועים בעייתים לטענת הקבלן.

    האינסטלציה הוחלפה ובוצעו איטומים בחדר הרטוב ובספי הכניסה לבית. לגבי שני הקירות החיצוניים הנ"ל - הקבלן חפר אותם ואטם לפי הספר + שם קלקר.

    ועכשיו לענייננו:

    ישנו קיר חיצוני נוסף בבית, שמופרד מהאדמה. בתוך הבית בצמוד לקיר זה, שני חדרים פנימיים עם חלון באותו קיר.

    באחד החדרים הרטיבות מופיעה בתחתית הקיר, בדומה לשאר הקירות בבית.בחדר השני לעומת זאת הרטיבות מגיעה גבוה יותר - עד לאמצע גובה החלון.הקבלן טוען שיש פה סיכוי לעוד בעיה, ומציע לאטום את הקירות החיצוניים ע"י צביעת כולם בחומר אוטם.

    לטענתו ההבדל בין מצב הקיר בחדר הנ"ל למצב ביתר קירות הבית יכול לנבוע מ:1. חלון לא אטום היטב2. חור בקיר החיצוני - מחוץ לחדר הבעייתי. החור גבוה, קרוב לתקרה.3. אולי הקיר סופג גשם יותר מקירות חיצוניים אחרים.

    אני לעומת זאת חושב שהסיכוי שיש שם בעיה נוספת קלוש מכיוון ש:

    1. למיטב ידיעתי לא היו בעיות איטום עם הקירות חיצוניים לפחות ב-10-15 שנים האחרונות. בנוסף גם חלק מהקירות הפנימיים עם סימני רטיבות.2. הרטיבות החלה להופיע לאחר שיפוץ גרוע של האינסטלציה.3. הרטיבות החלה מתחתית הקיר, בדומה לקירות האחרים. והקיר המדובר מופרד מהאדמה.

    הקבלן מציע לצבוע את הקיר החיצוני הנ"ל + שני הקירות החיצוניים האחרים בחומר אוטם (אגב, רוצה 2000 ש"ח על כך - סביר?)אני נוטה לחשוב שאיטום סביב החלון בלבד + סגירת החור המדובר יפתרו בסבירות גבוהה ביותר את הבעיה (אם בכלל קיימת שם) ויחסכו לי כסף.

    מה דעתך?

    • · בעיות רטיבות אחרי שיפוץ, איטום קיר חיצוני

      (גבי)

      שלום אלעד,

      תשובה נכונה ניתן כמובן לתת רק לאחר בדיקה בשטח.

      מהדברים אותם תארת משתמע שהרטיבות כלל לא מגיעה מהקיר החיצוני אלא נגרמה כתוצאה מהצפה תחת הריצוף בחלל הפנימי. במקרה שכזה לא יהיה תועלת לבצע איטוםשל אותו קיר חיצוני והרטיבות הכלואה תחת הריצוף תמשיך לטפס בקיר הפנימי ולגרום לקילופי צבע בעתיד.

      אם עדיין לא בוצע - פתח מספר אריחים בצמוד לקיר הפנימי וראה כמה רטיבות ישנה תחת הריצוף.

      בקשר לאותו קיר חיצוני- לא ניתן לאמר דבר מבלי לבדוק אותו בשטח.

      אם ישנה רטיבות שנראית כאילו היא יורדת מהחלון כלפי מטה תוכל לאטום את החלון בלבד ותוכל גם לבצע בדיקת הצפה של המשקוף התחתון. אך אם הרטיבות נראית כאילו היא מטפסת מלמטה למעלה- הסיפור שונה לגמרי.

      חור בקיר העליון יש לאטום בכל מקרה. כנ"ל לגבי ליקויים ברורים אחרים שגלויים לעין, כגון ליקוי באיטום החלון , סדקים בקיר וכדומה.

      באשר לאיטום שאר הקיר- לא אוכל לאמר מבלי לבדוק בשטח. אם הקיר אינו סופג

      מים בעת הגשמים, אם הוא מנותק לגמרי מאדמת הגינון ואם אין בו סדקים נימיים- הבעיה כנראה לא שם.

      בכל מקרה אל תוותר על פתיחת הריצוף ליד הקיר, אם זה עדיין לא בוצע.

      בהצלחה,

      גבי

  • · איטום בין מרצפות קרמיקה לפח של מחסן חיצוני

    (ירון)

    שלום גבי,

    יש לי בחצר מחסן עשוי מפח (לא צבוע).

    אשמח לקבל את עצתך איך לאטום חדירת מים בין הרצפה המרוצפת בקרמיקה לבין דפנות הפח הנוגעות ברצפה.

    תודה על העזרה !

    • · איטום קיר פח

      (גבי)

      שלום ירון,

      את האיטום של אותו קיר יש לבצע מהצד החיצוני. הדרך הפשוטה ביותר הנה באמצעות מסטיק פוליאוריטני חזק כגון סיקפלקס 11FC, או חומר פוליאוריטני דומה.

      1. יש להסיר חלודה מעל גבי הפח.

      2. יש לצבוע את החלק התחתון של אותו קיר עם צבע נגד חלודה.

      3. את איטום החיבור בין הקיר לפח מבצעים עם המסטיק , כאשר מומלץ למרוח פריימר יעודי (פריימר WASP) על גבי הרובה עצמה או על גבי חלקים צימנטים אחרים. אין צורך למרוח פריימר על גבי האריח עצמו.

      יש ליצור צורת משולש ולהחליק את המסטיק עם אצבע טבולה במי סבון, כך שהמים ירדו בשפוע כלפי מטה ולא יקוו על המסטיק עצמו.

      בהצלחה,

      גבי

      • · שאלה נוספת לגבי

        (ירון)

        הי גבי,

        אני יכול במקום סיפלקס Fc11 להשתמש בסיקפלקס PR2?

        מה ההבדל העקרוני בין סיקה FC11 לסיקפלקס PR2 ?

        תודה על העזרה

        • · סיקפלקס 11FC, סיקפלקס PRO2

          (גבי)

          שלום ירון,

          סיקפלקס 11FC הנו יותר קשיח, פחות גמיש. נתפס מצויין לתשתיות פח ובטון וגם מתייבש מהר יותר. FC = Fast Cure. הפח ידבק חזק מאוד אל קרקעית הרצפה ולא תהיינה תזוזות.

          סיקפלקס PRO נועד בעיקר לתפרי התפשטות עם עבידות / תזוזות. החומר גמיש יותר ויותר "רך". במקרה של תזוזות רבות בקרקעית הוא יכול לשנות מעט את צורתו ולזוז בהתאם לתזוזות , כלומר הוא ינוע עם התזוזות בעוד הסיקפלקס 11FC יותר ימנע מהתזוזותשל הפח להתרחש.

          תוכל להשתמש גם בו, אם כבר רכשת אותו. אין בעיה. אך אם עדיין לא רכשת את החומר - עדיף ה FC.

          בהצלחה,

          גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן