הוספת הודעה חדשה
עמוד 2084 מתוך 2751 · סה״כ 13755 נושאים בפורום
  • · חגורת בטון בפתח האמבטיה

    (אריה)

    אני אוטם את האמבטיה בסיקה, וראיתי שדרוש לעשות חגורת בטון בפתח. ובנוסף לשים פס אלומיניום שיאטום מהחגורה ועד גובה פני הריצוף. אבל לא הבנתי, שאם במילא עושים פס אלומיניום, לשם מה לעשות גם חגורת בטון. הרי אפשר לעשות את פס האלומיניום רחב יותר, וכלומר שנוסיף לרוחבו את גובה חגורת הבטון, ופס האלומיניום יעמוד על התשתית, ויגיע עד פני ריצוף הדירה. והרי פס האלומיניום אוטם לא פחות טוב מחגורת הבטון האטומה בסיקה.

    והשאלה בייחוד אצלי. שבאמבטיה אצלי כל התשתית מאוד הוגבהה (ביחס לתשתית של שאר הדירה). ובפרט ליד הפתח, ששם התשתית כבר בעצם בגובה החגורה (אבל זה לא במקום של החגורה, שהרי החגורה אמורה להיות תחת ריצוף הבית). וממילא אני יכול לשים פס אלומיניום רגיל (= לא רחב יותר מהרגיל) על התשתית, והוא יגיע עד פני הריצוף.

    אז אולי אני יכול לוותר לגמרי על חגורת הבטון?

    • · איטום אמבטיה- יציקת סף הפרדה

      (גבי)

      שלום אריה,

      אם ישנו מרחק קטן מאוד תוכל לבצע כפי שאמרת, עם פס אלומניום בלבד וללא יציקת בטון. בבצוע ריצוף בהדבקה או כאשר אין מספיק מקום ליציקה- הענין מקובל. יש לדאוג לכך שהסרגל יהיה מקובע היטב בצדדים ובהיקף בתוספתחומר איטוםגמיש.

      לעובי גדול יותר הסרגל אינו אמור להחליף את חגורת הבטון, שהיא חזקה יותר ומעוגנת היטב לצידי הפתח.

      בברכה,

      גבי

      • · מתי לעשות את פס האלומיניום

        (אריה)

        תודה לך.

        משהו אחר. אם הייתי קודם מרצף את הבית ובסוף את האמבטיה, הייתי שם את פס האלומיניום בתום ריצוף הבית ולפני ריצוף האמבטיה. אבלמסיבות טכניות עלי לרצף קודם את האמבטיה, ואח"כ את הבית. ואת ריצוף הבית אני מתחיל מהכניסה לדירה(ולא מליד האמבטיה).

        ולכן לא ברור לי מתי לעשות את פס האלומיניום. שאם אעשה אותו כעת (לפני כל הריצוף), הוא ודאי עלול להתנתק במעבר העובדים שם, כי לא יהיה לו משען בריצוף משני צידיו. ואם אעשה אותו לאחר ריצוף האמבטיה, אני מסופק אם יהיה כבר גישה נוחה להדביק שם את הסיקפלקס בכל ההיקף. וחשבתי להדביק אותו סמוך לגמר הריצוף באמבטיה, ומיד לאחר שאדביק את הסיקפלקס אגמור את הריצוף. אבל אינני יודע אם לאדרוש להמתין עד שהמסטיק יתייבש לפני שמרצפים עליו (הריצוף שם יהיה כנראה בהדבקה, כי התשתית גבוהה).וגם שהרי הפס גבוה יותר מריצוף האמבטיה, והוא יבלוט מהריצוף בין 0.5-1 ס"מ (כי הפס הרי שוה לגובה ריצוף הדירה), ומהצד של הדירה לא יהיה לו משען רק כשאגיע עם ריצוף הדירה עד לאמבטיה. וממילא שוב הפס עלול להתנתק במעבר העובדים, כשרגליהם תתנגשנה בפס הבולט.

        מה היית מציע?

        • · איטום אמבטיה, סף הפרדה מאלומיניום

          (גבי)

          שלום אריה,

          החשש שלך מוצדק מבחינת הפגיעה המכנית שעלולה להגרם לאלומיניום. הטוב ביותר יהיה להשאיר שורת מרצפות פתוחה ליד הכניסה לחדר הרחצה.

          כמו כן שים לב שהעסק צריך להיות אטום מבפנים, מהצד של חדר הרחצה -ולא מבחוץ. כך שממילא יהיה עליך לאפשר גישה נוחה לעבודה עם הסיקפלקס.

          לשאלתך : לא מומלץ ליישם את הסיקפלקס סביב המרזב באותו המועד של הריצוף. באופן תאורתי זה ניתן לבצוע והמסטיק פשוט יתייבש יותר לאט. אלא שבאופן מעשי הרצף יגרום לתזוזות בסרגל ולא הייתי סומך על כך שהענין יעבור בשלום. רצוי לבצע את המסטיק יום או אפילו יומיים קודם לכן.

          אפשרות חליפית וטובה עוד יותר היאלסיים את כל העבודות באמבטיה כולל סרגל האלומיניום ואחר כך להגן עליו מפגיעה מכנית באמצעות קרשיםאו כל אמצעי אחר שיצור"מדרגה" באזור, כך שהעובדים לא יוכלו לדרוך על הסרגל.

          בברכה,

          גבי

  • · עיבוי

    (ענבר)

    שלום רב,

    אני גרה בבית פרטי ותוצאה מבעיות עיבוי החלטנו לצבוע את הקירות והתקרה בחומר מונע פטריות ועובש בכל חדרי המגורים והאמבטיה (בסלון ובמטבח הבעייה כמעט ולא קיימת). אנחנו כעת בתהליך הצביעה ובחדר שכבר נצבע, במספר מקומות על הקירות ממש הצטברה רטיבות (כשמעבירים יד על הקיר הוא רטוב). בחדרים אנחנו מחממים בדרך כלל עם רדיאטור והיום עם מזגן. בסלון בעזרת תנור נפט. קיים מרחק משמעותי בין הסלון וחדרי המגורים. הבית בנוי בקומה אחת. הצבעי שראה את זה המליץ לי על התקנת ונטות בחדרים. האם התקנת ונטה יעילה יותר מסתם פתיחת חלון לאוורור? האם אפשר להתקין משהו במערכת המיזוג המרכזי שיוציא לחות החוצה? האם אין מתקנים אחרים שיונקים לחות? כמה מתסכל ומייאש

    • · מכשיר מייבש לחות

      (ענבר)

      שוב שלום,

      אחרי שקראתי קצת עוד בפורום, ראיתי שאכן אתה מזכיר מכשירים שואבי לחות. אתה יודע היכן כדאי לרכוש אותם מכיוון שהלינק שנתת כבר לא נגיש? משיטוט קצר ברשת הבנתי שישנם מספר מכשירים ומספר נפחים. האם אתה יכול לסייע במה דרוש. אצלי מדובר ב-3 חדרי שינה, ממ"ד אחד ושני חדרי אמבטיה. האם המכשיר צריך לעבוד כל שעות היום באותו חדר, או שמספיק להעביר אותו בין החדרים? האם פתיחת חלונות תיצור את אותו אפקט? לכמה זמן צריך לפתוח חלונות בכדי שלא תיווצר לחות על הקירות? בסה"כ, זה חורף, וגם אם פותחים חלונות, אח"כ סוגרים ומחממים (יש לי שתי בנות קטנות שלא ממש בא לי להקפיא אותן). תודה.

      • · בעיות עיבוי

        (גבי)

        שלום ענבר,

        נשמע שאכן דרוש פתרון כולל לכל הבעיה כולל איוורור, שינוי שיטת החימום , וכדאי גם לבדוק אם הקירות החיצוניים סופחים רטיבות, במקרה שמדובר על קירות עם ציפוי סופג (שפריץ צימנטי, ציפוי כורכרי וכדומה).

        בסלון כדאי לעבור לחימום עם מזגן. חימום בתנורי נפט / סולר מגביר את תופעת העיבוי.

        שימי לב שאין לבצע צביעה על קירות רטובים. יש להמתין לייבוש מלא של השטח אחרת הצבע פשוט יתקלף מאוחר יותר.

        מבחינת האיוורור- מפוח חשמלי עובד כמובן יותר טוב מפתיחת חלון זמנית ואף ניתן להתקין אותו במקום מתאים. רצוי לבקש את עזרתם של יועצים מתאימים ו/או של מתקיני המפוחים. ראי רשימה של מספר מתקינים / ספקים:

        ונטה 1-800-668899

        יגר 04-9858897

        איוורור ר"ג 03-7525012

        שואב לחות נהוג ליישם בחלל מגורים אחד בלבד. לא ברור מה תהיה יעילותו לגבי חדרים אחרים, אם תשאירי אותו רק בחדר מסויים. ניתן לתזמן את תיפעולו לכל היום או למספר שעות ולהעבירו מחדר לחדר.

        אין צורך להקפיא את הילדות. עם כל מגוון הפתרונות- בסוף הכל יהיה בסדר.

        בהצלחה,

        גבי

        • · ונטה או שואב לחות?

          (ענבר)

          המון תודה על התשובה המפורטת והמהירה!! איזה כיף.

          אני מניחה שמה שאתה מכנה "מפוח חשמלי" הוא ונטה. לדעתך האם אפשר להסתפק רק בונטה או רק בשואב לחות? מה עדיף? יש לך מושג איפה אפשר לרכוש שואב לחות? לא נראה לי הגיוני לרכוש שואב לחות לכל חדר, אז האם זה בכלל פתרון אפקטיבי אם הוא יפעל כל יום בחדר אחר, או זמן לא רב בכל אחד מהחדרים ביום אחד? האם ידוע לך אם מבחינת צריכת חשמל עדיף ונטה או שואב לחות.

          • · ייבוש רטיבות / לחות

            (גבי)

            בוקר טוב ענבר,

            שואב לחות משמש למעשה למקרים בהם יש לחות בחלל החדר ואין אפשרות לבצע איוורור , או כאשר האיוורור איננו מספק.כך שפתרון אמיתי הנו איוורור עם ונטה / "מפוח" ודאגה לכך שתהייה תחלופת אויר רציפה. אם האיוורור לא יספיק - תוכלי לרכוש מייבש / שואב לחות.

            שואבי לחות ניתן להשיג במרכזים הגדולים למוצרי חשמל. אין הגיון, כדבריך, לקנות שואב לחות לכל חדר. נסי תחילה את פתרון הונטות ואת שאר הדברים מהתקשורת הראשונה.

            בהצלחה,

            גבי

  • · היפרדסמו-T /מריטראנס עלות למ”ר

    (מתי)

    שלום רב,בהמשך להתייעצות, האם אוכל לקבל הערכה לעלות ביצוע (כולל חומר כמובן) של בעל מקצוע, ליישום כל אחד מהחומרים.כאמור מדובר בכ 100 מ"ר מרפסת.תודהמתי

    • · איטום גג מרוצף / מרפסת

      (גבי)

      שלום מתי,

      המחירים משתנים בהתאם למצבה של התשתית, עבודות הכנה דרושות ואיטומים מקומיים נוספים. באופן מאוד גס קח בחשבון שהמחירים יכולים לנוע בין 80 ל 110 ש"ח למ"ר. כמובן שההערכה מאוד גסה ולא מחייבת.

      בברכה,

      גבי

  • · היפרדסימו PB-1K

    (גיל מנדלוביץ)

    מה ידוע על חומר זה?

    מה האמינות שלהחומר

    האם זה כמו זפת קר?

    בברכה

    גיל

    • · היפרדסמו PB-1K, איטום סדקים במשטחי אספלט

      (גבי)

      שלום גיל,

      החומר הנו שילוב של ביטומן עם פוליאוריטן ומיועד לתיקון משטחי אספלט וסדקים במשטחי בטון. הוא "כמו" זפת קר (אני מניח שכוונתך לחומרים ביטומנים משחתיים אחרים), אך יותר סמיך.

      תוכל להפנות את שאלותיך גם אל חברת פולידן 09-7689688-9.

      בברכה,

      גבי

  • · איטום בסביבת בטון גלוי

    (דורון, חיפה)

    שאלה מקצועית

    יש רצפת בטון החשופה לגשם והתחומה ע"י קירות מבטון אדריכלי (חשוף)

    יצוקים מכל צידיה. מתחת לרצפה יש חדרים פעילים ולכן עליה להיות אטומה

    לגשם (אצלנו משתמשים ביריעות איטום ביטומניות בעובי 5מ"מ).

    בד"כ נהוג לעלות עם האיטוםכ- 10 ס"מ מעל מפלס ריצוף/פיתוח

    אבל ברור שכאן זה לא אפשרי מכיוון שאין טיח או חיפוי שמסתיר את העלייה

    הנ"ל והקירות נשארים מבטון גלוי בגמר סופי.

    עובי השכבות מבטון לגמר סופי כ-15 ס"מ והגמר משתנה בין משתלבות

    לריצוף אבן בהדבקה ולאספלט.

    האם יש למישהו רעיון כיצד לבצע את האיטום ולעמוד בדרישות התקנים?

    • · איטום משטח בטון

      (גבי)

      שלום דורון,

      מטבע הדברים לא תוכל לטפס עם היריעות על הקירות עד מעבר למפלס הריצוף, כך שתאלץ לטפס אתן ממש עד לאותו המפלס. אלא שבמקרה שכזה עדיף לאטום את הקירות עם חומרים שניתן לדייק עמם את קו הסיום, ושאינם מועדים להיפרדות מהקיר, כגון חומר צימנטי משחתי בעובי 4 ק"ג למ"ר. כך שהרצפה תהיה עם יריעות , איטום עם מסטיק בפינות ומעליו חומר צימנטי משחתי שלא יראה כלל (בתנאי שהוא יתבצע במדוייק עד לגובה הריצוף).

      אפשרות נוספת היא לחתוך את הקירות עם דיסק יהלום עד לגובה הרצוי , של מפלס הריצוף, ולכסות עם האיטום (הצימנטי) את כל הדפנות של המגרעת שתיווצר. האריח עצמו יהיה במקרה זה שקוע מעט בתוך הקיר.

      אם ניתן לבצע פנלים בהיקף זו יהיה כמובן הפתרון המועדף , כאשר גם במקרה זה ניתן לחצוב בקיר ולחתוך אותו מעט באלכסון כך שתיווצר מעין "שן" / אף מים. הפנל יכסה את חומר האיטום (יריעות ביטומניות או אחר) שיגיע עד לגובה סמוך ככל האפשר לקצה של הפנל.

      אגב- לא ציינת מהו גודל השטח. בשטח גדול- האיטום של הרצפה צריך להתבצע עם שתי שכבות של יריעות ורצוי גם שכבת זפת תחתונה. יווצר עובי של כ ס"מ אחד, כך שעדיף לעבור לחומר איטום אחר בקירות.

      אני מניח שעל חלק מהאפשרויות כבר חשבת בעצמך. להערכתי- פרט אדריכלי מתאים בהיקף, שיכסה את האיטום- יהיה הפתרון הטוב ביותר. אך ניתן לבצע עבודת איטום טובה גם באחת הדרכים הללו וגם עם חומרים אחרים.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום באיזור בטון אדריכלי

        (דורון,חיפה)

        1. קודם כל תודה על התשובה המהירה והמפורטת.

        2. יועץ האיטום שלנו (מהיותר מוכרים בארץ) טוען שהוא מפחד

        שקיר הבטון "ישתה" את המים הזורמים במפלס הריצוף ויעביר אותם

        לתוך המבנה ולכן מתעקש על עלייה של 10 ס"מ.

        מתשובתך אני מבין שאינך רואה בעיה לסיים במפלס הריצוף

        כל עוד נעשה עם החומר הנכון ובעבודה מקצועית.

        אם כן, כיצד אתה רואה את חששו של היועץ?

        תודה מראש, דורון

        • · איטום מבנה בטון אדריכלי

          (גבי)

          שלום דורון,

          חששו של יועץ האיטום מוצדק, אלא שישנן מגבלות ויריעות ביטומניות בהיקף אכן יכערו את מראה המשטח. החשש מוצדק אגב, במיוחד למקומות הנמוכים של המשטח , בהם זרימת המים מן השיפוע של המשטח פוגשת בקרקעית הקירות.

          חומר איטום צימנטי, שמיועד גם לישומים שליליים, יכול לספק מענה גם במקרה שחלק מהמים יספגו בקירות. אפשר לשקול שימוש בנוסף, גם עם חומר איטום גבישי כגון "זייפקס מרוכז", שיספג בעומק קיר ויפחית מהספיגה. בעקרון ברורשרצוי לעלות עם האיטום גם בקירות, אלא שהצבת מגבלות אדריכליות מובנות.

          אם אין מגבלה מבחינת הקונסטרוקטור, ניתן לחצוב נישה בקיר שתהייה 4-5 ס"מ יותר גבוהה ממפלס הריצוף, וכנ"ל בעומק/ עוביהקיר. בתוך הנישה תוכל לטפס עם האיטום בדופן לגובה שמעל מפלס הריצוף כך שהאיטום יוסתר למעשה ויראה כחלק מהעיצוב האדריכלי.

          בברכה,

          גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן