באיזו עונה מבצעים איטום?
(נועם)
|
קניתי בית שיש בו רטיבות במרתף. הרטיבות עפ"י בדיקת המהנדס שהיה היא ברצפה ובחיבור בין הקירות לרצפה. הטענה היא שהבעיה נמצאת בחיבור בין הרצפה לקירות.
דיברתי עם איש מקצוע מסויים שטען (בלי לראות את הבית) שאת האיטום צריך לעשות כנגד מים, ולכן עדיף לבצע את האיטום בחורף. אופציה אחרת היתה שאם הולכים לעשות את העבודה בקיץ - אז להזרים מים בהשקיה כל הזמן.
האמנם?
|
|
|
איטום בית- רטיבות במרתף
(גבי)
|
שלום נועם,
אין כל מניעה מבצוע איטום כעת ואין כל טעם לדחות את העבודה לחורף הבא.
קבלן איטום מנוסה אינו צריך להמתין לחורף על מנת לראות את הרטיבות והוא אמור ממילא לבצע את עבודת האיטום היטב גם כאשר כל השטח כבר יבש לגמרי.
ראה את שלבי העבודה במאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים. במצב שתארת יהיה צורך לבצע את האיטום הפנימי בכל שטח הרצפה ובכל החיבורים בין הקירות לרצפה. לא מומלץ לבצע איטום חלקי בלבד ועליך לקבל תעודת-אחריות על כל השטח שיאטם.
נשמח לעזור הלאה ובהצלחה,
גבי
|
|
|
שאלת המשך
(נועם)
|
תודה על התשובה.
הטענה שלו היא שצריך לעשות האיטום כנגד מים.. זה חלק מהעבודה הוא טען. לא רק כדי לראות איפה יש בעיה..
האמנם?
|
|
|
איטום ”נגד מים”
(גבי)
|
שלום נועם,
איטום שלילי אפשר לעשות בכל מקרה, גם לא "כנגד מים פעילים".
המקרה היחידי שבו עושים איטום על תשתית שחייבת להיות רטובה מאוד הוא במקרה של תיקוני איטום בהזרקה. בשיטה זו מזריקים פוליאוריטן נוזלי לתוך סדקים כגון לתוך הסדק שבחיבור בין יציקת הרצפה לקיר המרתף. הפוליאוריטן הנוזלי תופח כאשר הוא בא במגע עם מים שנמצאים בסדק. מסיבה זו על הסדק להיות רטוב.
אלא שניתן להרטיב את הסדק בנפרד וממילא לא מומלץ כלל להסתמך רק על איטום בהזרקה וידרשו איטומים נוספים של כל שטח הרצפה ושל תחתית הקירות, על פי המאמר שבקישור. אין כל סיבה רצינית / אמיתית שמחייבת המתנה לחורף.
בברכה,
גבי
|
|
|
תודה רבה!
(נועם)
|
|
|
מקל סבא ביציאת צנרת בגג
(אבי)
|
האם מקובל להשתמש בצינור גיבריט? ראיתי באחד התשובות שלך שכתבת שחומר איטום לא נצמד אליו טוב. מצד שני, הגיבריט יותר עמיד מפי.בי.סי. מה דעתך?
תודה.
|
|
|
מעבר צנרת בגג, צינור גיבריט
(גבי)
|
שלום אבי,
צנרות גיבריט אכן טובות יותר מצנרות PVC ולכן נעשה בהם שימוש רב יותר בבניה חדשה. אין כל מניעה משימוש בגיבריט כצינור מוביל למעברי צנרת וכבלים בגג.
יש פשוט לסיים את קצהו של הצינור בצורת "מקל סבא" כך שמי הגשמים לא יחדרו לתוכו. בהיקף הצנרת, בינה לבין הבטון, אפשר לאטום עם מסטיקים ביטומנים למיניהם.
(ראה למשל בקישור הבא חומרים מסוג "כל אוטם", "Pipe Sealing" או חומרי איטום ביטומנים משחתיים אחרים.
בברכה,
גבי
|
|
|
חומר לאיטום צנרת גביריט
(גיורא)
|
החומר המצוי ביותר בחנויות לצורך זה הוא "טיקסופלט" TIXOPHALTE, משוווק על ידי "מיקו פתרונות".
|
|
|
|
עצה למפרט בידוד פנים לממ”ד
(ברשקה)
|
אני זקוק לעצה:
קיבלתי מפרט בידוד לקיר ממ"ד:
1. קורות עץ מחוטא 5 על 2 או אומגה : להשגת שטח פנים גדול יותר.
2. רונדופן 2 או 3 ס"מ
3. מעל הרונדופן יריעת ניילון
4. גבס ירוק ( האם כדאי גבס מצופה אלומיניום במקום יריעות הניילון?)
5. גימור שפכטל
5. פוליסיד ולא סופרקריל ע"ג הגבס
תודה על העזרה
|
|
|
בידוד פנימי לממד
(גבי)
|
שלום ברשקה,
המפרט שקיבלת תקין (כולל יריעת הניילון). למפרטי בידוד קירות פנימיים ראה אצל משווקים כגון פזקר או ביטום. סיוע במפרטים ניתן לקבל גם אצל חברת "גולמט".
בהצלחה,
גבי
|
|
|
אין שום מניעה לישם צבע אקרילי על הגבס. הסבר בפנים
(גיורא)
|
האבחנה בין פוליסיד לבין סופרקריל שייכת להסטוריה הרחוקה שאז היה סיד טבעי לעומת צבעים פלסטיים, ומאוחר יותר פותח ה"פוליסיד" המקורי שהיה גם הוא על בסיס דבק פלסטי אך פחות חזק מכנית, אולם תכונתו היתה שהוא מעביר לחות, ("נושם"), לעומת הצבע הפלסטי של אז. כיום לעומת זאת ,כל צבעי הקירות הם צבעים אקריליים (הדבק שלהם מבוסס על שרפים אקרילים) כולל הפוליסיד, וכולם "נושמים" ונדבקים אחד על השני. אפילו צבע "פלסטי" אם תמצא עוד כזה, הוא בעצם אקרילי... כל הצבעים האקרילים "נושמים" כך שאין בעיה להשתמש בכולם לכל שימוש בבית. היצרנים עדיין משתמשים בשמות זהים או דומים למוצרים שכבר אינם קיימים, מתוך שיקול מסחרי בלי קשר לתכונות האמיתיות של החומר. ההבדל בין הסוגים השונים הוא רק ברמת העמידות ברחיצה ובחוזק המכני. "פוליסיד" הוא פשוט חומר אקרילי זול בהרבה ונחשב פחות "מהודר", פחות עמיד ברחצה מאשר הצבעים שנקראים XXXXXקריל, או XXXXקריל 2000, זה כל ההבדל.. את כולם אפשר לישם גם על קירות, גם על תקרות וגם על קירות גבס באותו מידה. בהצלחה
|
|
|
|
בידוד גג חדש לפני בט קל
(אבי)
|
שלום, עם איזה חומר מומלץ לבודד? שמעתי המלצה על פוליאוריתן מוקצף בשטח כי אין לו נטייה לדחוף את הבטקל למעלה כמו לוחות קלקר למשל. האם זה נכון?
תודה מראש, אבי.
|
|
|
בידוד גג חדש
(גבי)
|
שלום אבי,
לוחות בידוד עדיפים על פוליאוריטן מוקצף. הם אינם "דוחפים" את הבטקל אלא צפים ומתרוממים כאשר יוצקים מעליהם את הבטקל הטרי. מסיבה זו יש להדביק אותם אל הגג באמצעות זפת חמה או דבק לקלקר. הלוחות העדיפים הם לוחות מסוג "פוליפאן".
בברכה,
גבי
|
|
|
מה החיסרון בהקצפה במקום, בהנחה שמקבלים אותה רמת בידוד?
(אבי)
|
|
בידוד לפני בטקל עם פוליאוריטן
(גבי)
|
שלום אבי,
לא ניתן לפסול את השימוש בפוליאוריטן. ההתזה כשלעצמה אינה מהווה כל בעיה והיתרון בשיטה הוא גם בכך שלא נוצרים בה גשרי-קור קטנים בחיבורים בין הלוחות למשל או במקומות בעיתיים אחרים.
ה"בעיה" בשיטה היא ביציבותו של הבטקל שיבוצע מעל הפוליאוריטן. הפוליאוריטן עושה לעיתים בעיות ומשנה מנפחו, במיוחד כאשר ישנה רטיבות מתחת לבטקל. במקרים אלו הבטקל נוטה להסדק ולהשתחרר ממקומו. מדובר כאמור בהמלצה כללית ואין כל סיבה לשלול באופן "גורף" את השימוש בפוליאוריטן.
בהצלחה,
גבי
|
|
|
|
בידוד תרמי של גג משותף
(ניר)
|
שלום
ברצוני לדעת איזה סוג בידוד עדיף לגג בבניין משותף שחלק גדול ממנו מכוסה בדודי שמש וקולטים ,שיטת גג הפוך או שימוש בלוחות קלקר ומעליהן יישום של בטקל?
האים השיטות ניתנות ליישום בתנאים הנ"ל?
איזו מהשיטות מבודדת יותר על סמך ניסיונכם בביצוע?
תודה מראש
ניר
|
|
|
בידוד גג משותף, גג ”הפוך”
(גבי)
|
שלום ניר,
במצב שתארת הטוב ביותר יהיה ליישם בידוד בשיטת גג "הפוך", עם לוחות קלקר או לוחות "פוליפאן" ומעליהם חצץ. יש לבצע איטום מחודש על כל שטח הגג ו/או בדיקת הצפה, לפני הנחת שכבת הבידוד.
ראה מאמר על "בידוד גגות בשיטת גג הפוך" המתאר את השיטה ואת יתרונותיה.
במצב הנוכחי ממילא לא ניתן יהיה לבצע שכבת "בטקל" מבלי להרים את דודי-השמש ועלות העבודה ממילא תהיה יקרה יותר. כך שאוכל להניח שבצוע שכזה ממילא לא יהיה רלוונטי.
לשאלתך- בידוד חיצוני שמיושם מעל שכבת האיטום (כגון בשיטת גג "הפוך")- מספק את התוצאות הטובות ביותר, במיוחד בעונת הקיץ. בעונת החורף כושר בידוד שכזה פוחת במידת מה מכיוון שהוא חשוף לגשמים.
הטוב ביותר יהיה כמובן לבצע את שני הבידודים: גם בידוד מתחת לשיפועים וגם בידוד בשיטת "גג הפוך" מעל לשכבת האיטום. אלא שלא נהוג לבצע זאת, מטעמים מובנים.
שבוע טוב,
גבי
|
|
|
|