הוספת הודעה חדשה
עמוד 803 מתוך 2756 · סה״כ 13777 נושאים בפורום
  • · שאלת רטיבות במרפסת מרוצפת

    (טלי)

    שלום

    רטיבות בדירה מתחתינו

    מרפסת 70 מ"ר מרוצף

    החל בחורף קודם ובחודשים האחרונים לאחר שחידשנו רובה אקרילית וצינור בריכה נותק היתה שוב חדירת מים לשכנים וגם לסלון ביתנו !!

    קיבלנו כמה הצעות :

    1. רובה אפוקסית

    2. קבלן הגיע וטען כי הבעיה מתרכזת בפתח היציאה למרפסת ולכן יש לבצע במקום איטום מחדש - הסרת שורה של מרצפות סובב מקום הנזילה ואיטום מחדש

    לדבריו הבעיה מתמקמת שם מאחר והאיטום בדכ כושל ( משהו בטקל....לא ממש מבינה בזה)

    3. מריחת חומר אוטם על גבי כל המרפסת

    אשמח לחוות דעת ך

    • · בעיות רטיבות מתמשכות במרפסת גדולה

      (גבי)

      שלום טלי,

      לאור הנתונים שציינת ולאור גודלה של המרפסת דעתי המקצועית היא שהטוב ביותר יהיה לבצע עבודה יסודית ולסיים את הפרשה אחת ולתמיד. דהיינו: יש לפרק את כל שכבת הריצוף ולחדש את שכבת האיטום ביריעות ביטומניות (כולל את חגורת הפרדה שמתחת לפתח היציאה למרפסת, שאליה התכוון הקבלן).

      ראי מפרט איטום מרפסות / גגות מרוצפים עם יריעות. פתרון זה יתן את המענה המקצועי הנכון ביותר ויפתור את כל הבעיות. נהוג לספק 10 שנות אחריות עבור עבודה שכזו אך האיטום יחזיק מעמד הרבה יותר זמן מכך.

      הפתרונות האחרים שהוצעו לך הם תחליפיים וזולים יותר לבצוע. הם יכולים להצליח (או שלא להצליח..), ובכל מקרה - לתקופת זמן מוגבלת יותר. אם ברצונך ללכת בכיוון זה אזי כדאי לבצע את כל השלבים שהזכרת בשאלותיך, שהם:

      1. יש לפרק את שורת הריצוף באזור פתח הכניסה ולתקן שם את האיטום כפי שהקבלן הציע. (אם פעולה זו לא תבוצע הרטיבות תמשיך לנדוד אל מתחת לריצוף של שאר חלקי הדירה).

      2. יש לאטום את כל הפוגות ברובה אקרילית או אפוקסית וכולל את האזור שמתחת ובין הפנלים. האיטום חייב להיות מקצועי. רובה רופפת או חלשה יש להסיר לגמרי ממקומה לפני תחילת העבודות.

      3. לאחר מכן מומלץ לצפות את המרפסת כולה בחומר איטום פוליאוריטני שקוף וגמיש.

      כפי שציינתי בתחילה- המלצתי היא להמנע מלנסות לחסוך ולבצע את העבודה היסודית כבר כעת (במקום מאוחר יותר..).

      הכל נתון לשיקולך כמובן ונשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

  • · בעיית איטום בבריכת שחיה

    (אשר)

    שלום.קבלן הבריכה שלי יצק אותה בפעם אחת עם בטון ב 400 מחוזק לבריכות. מרח על קירות הפנים פעמיים סיקה 107. לאחר מילוי הבריכה התגלו מספר נזילות בקיר החיצוני וסימני חלודה בברזל בפנים הבריכה.מה ההמלצה לתקן את הנזילות והבריכה. בבקשה אשמח לעצה מבעלי ניסיון.

    • · איטום בריכת שחיה חדשה

      (גבי)

      שלום אשר,

      מתאורך משתמע שהקבלן פשוט דלג על כל שלבי ההכנה של הבריכה לפני מריחת שכבות האיטום. מריחה "מזורזת" של 2 שכבות "סיקה טופ 107" אינה יכולה להחשב כאיטום תקין מה גם שהיא אף מטשטשת ומסתירה את הליקויים. (כהערת אגב ספק גם אם 2 שכבות יקנו עובי מספק לשכבת האיטום).

      בעקרון, לאחר סיום הבניה מומלץ למלא את הבריכה במים. מילוי המים (למען אשפרת הבטון) מגלה נזילות ורטיבויות ואף חושף לעין סימני ותוואי סדקים בבטון שאחרת היו קשים מאוד לאיתור.

      שלב ההכנות כולל אם כך את תיקון הליקויים שמתגלים כמו גם טיפול בברזלי-זיון חלודים ע"פ מפרט מקובל לשיקום בטונים.

      לאחר מכן מומלץ לבצע שכבת החלקה צימנטית (ו/או טיח צימנטי מתועש ומחוזק בסיבים או שמוכן באתר) שמעליה מבצעים את שכבת האיטום. מומלץ להשתמש ברשת אינטרגלס בין השכבות של חומר האיטום, לכל הפחות באזורים שמועדים לסדיקה, ורצוי בכל השטח.

      לשאלתך:

      במצב הנוכחי קשה לאתר פגמים מכיוון ששכבת האיטום מכסה עליהם. כמו כן קיים חשש ששכבת האיטום לא נצמדה היטב אל הבטון החשוף מכיוון שלא בוצעו בו ההכנות הראויות.

      יש לבחון את המצב בשטח ולבצע תיקונים ושיקומי בטונים במקומות הדרושים.

      סביר להניח שבצוע תיקונים מקומיים בלבד לא יאפשר לספק אחריות מלאה על איטום הבריכה.

      בברכה,

      גבי

      • · איטום בריכה - לא מפתיע

        (חגי שושני)

        שימוש בחומרים מעולים כגון "ב-400 מחוזק לבריכות" הוא חרב פיפיות בידי מי שאינו מבין את ההבדלים היישומיים בינו לבין בטון ב-300 רגיל.

        עודף חוזק אינו ייתרון במקום שאינו נחוץ קונסטרוקטיבית, ותופעות הלוואי שלו מחייבות התייחסות מיוחדת תוך כדי היציקה:

        עודף החוזק מתקבל על ידי תוספת צמנט והורדת היחס מים:צמנט.

        תופעת הלוואי העיקרית היא התחממות ניכרת במהלך היציקה ואחריה, במיוחד באלמנטים עבים. ההתחממות עלולה לגרום להתייבשות מהירה ולסדיקה מוגברת (הן סדיקה תרמית והן סדיקה פלסטית).

        תופעת הלוואי השנייה בתדירותה עבידות מופחתת המתבטאת, במידה והריטוט אינו מוקפד, ב"קיני חצץ" (סגרגציות).

        קבלנים רבים ממהרים להסתיר את התופעות הנ"ל על ידי מריחה מהירה מבחוץ של חומר צמנטי (סיקה כלשהו, הרבצה, טיח, או כל תירוץ אחר).

        הסתרת הנזקים אינה מעלימה אותם, ולרוב מעצימה אותם כי הם יכולים להתפתח ולהתגלות רק בכשל.

        מה נכון לעשות?

        לגרד את ה"סיקה" עד חשיפת הבטון.

        למרוח מעכב קורוזיה מסוג 2020-MCI על מנת לעצור את התפתחות הקורוזיה.

        לאבחן ולטפל בהתאם לצורך בסדקים ובסגרגציות (איטום גבישי במידה ואין סגרגציות ובמידה והסדקים נימיים עד 0.4 מילימטר, חציבה ומילוי פרטני של סגרגציות וסדקים משמעותיים מעל 3 מילימטר)

        איטום וציפוי הבריכה (התאמת החומרים למצב הבטון).

        איטום בלבד "מעל המצב הקיים" ייכשל כאשר הקורוזיה תמשיך, תנפח פי 8 לערך את ברזלי הזיון, שיבקעו את הבטון מעבר ליכולת הכיסוי של כל חומרי האיטום.

        במידה ומחליטים, משיקולי עלות, לבצע מינימום, מומלץ לפחות ליישם מעכב קורוזיה, שבמריחה על הקירות והרצפה ינדוד לעובי הבטון וידכא החלדת שתי שכבות רשת הזיון. חשוב להבין כי הבטון כנראה אינו אטום בצורה מוחלטת מחוץ לבריכה, וחלודה של הזיון בעידודה של רטיבות מבחוץ (אדמה רטובה בגשם למשל), תכשיל כל איטום פנימי במוקדם או במוקדם יותר.

        לגולשים שטרם יצקו בריכות ומתכוונים לצקת באמצעות קבלנים שאינם מנוסים בבטונים מיוחדים, מומלץ להשתמש בבטון "רגיל" עם אינהיביטור מסוג 2005-MCI .

        פיקח מצליח לצאת ממצבים שחכם אינו נכנס אליהם.

        בהצלחה

  • · סילר לאיטום מדרגות מאבן גיר

    (אסף)

    שלום.

    באיזה סילר שקוף מומלץ להשתמש למריחה על מדרגות מסוג בטיש אזול (גוון מט),ואיך אני מיישם את הסילר על המדרגות,מצרף תמונה.

    תודה

    • · סילר למדרגות

      (גבי)

      שלום אסף,

      תוכל להשתמש במגוון רחב של סילרים. תחילה עליך להחליט בין סילר ניטרלי לבין סילר שמעמיק את הגוון / מכהה את האבן.

      לסילר ניטרלי ראה למשל את ה-"ננוסיל".

      יש לישמו מעל גבי משטח נקי לגמרי ויבש לגמרי (ללא רטיבות כלואה). יש להמנע מבצוע שכבה עבה מדי. ראה הוראות יישום של היצרן בקישור המצורף.

      בברכה,

      גבי

  • · יריעות או התזה

    (ישראל)

    שלום וברכה,

    אני גר בקומה רביעית בבניין משנת 1965. דיירי הבניין לא רוצים להשתתף בתשלום על איטום ולכן אני מעוניין לאטום רק את הגג שמעל הדירה שלי. מדובר ב 65 מטר גג, עליו ישנם 4 דודי שמש ישנים.

    היו אצלי שלושה אנשי מקצוע.

    אחד המליץ על מריחה של חומרי איטום

    השני המליץ על יריעות ביטומניות

    השלישי המליץ על התזה של MARISEAL 250 AQUA

    תקרת הדירה סובלת מרטיבות ועובש קשים ביותר ואני רוצה את הדבר הכי טוב שאפשר. על מה כדי ללכת?

    • · חומרים לאיטום גג הדירה

      (גבי)

      שלום ישראל,

      לא ציינת בשאלתך איזה חומר איטום ישנו כעת על הגג.

      באופן כללי- על גג צפוף שיש בו ריבוי של דודי שמש קשה מאוד לאטום עם יריעות ביטומניות. עדיף לאטום בחומרים משחתיים, במריחה (ולוא דוקא בהתזה), כאשר ישנה עדיפות לחומרים המשחתיים הפוליאוריטניים שעמידים בתנאי שלוליות.

      "מאריסיל 250 אקווה" יכול להתאים, כמו גם חומרים אחרים פוליאוריטניים, על בסיס מדללים, כגון "מריסיל 250", "היפרדסמו LV"- ועוד..

      נשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

      בהצלחה,

      גבי

  • · סילר לאיטום בטון מוחלק

    (אמיר)

    גבי שלום

    ברצוני לבצע החלקת בטון אצל סבתי שמעליו רציתי ליישם סילר לאטימה+חומר נגד החלקה...מס` שאלות ברשותך:

    1. על איזה סילר אתה ממליץ ? ע"ב מים או סולבנטים?

    2. האם יש סילר שהוא משולב עם חומר אנטיסליפ או שצריך ליישם את שניהם בנפרד?

    3. כמה ימים לאחר יציקת הבטון (כמובן שאבצע אשפרה נכונה) ניתן למרוח את התוספים?

    בברכה

    אמיר

    • · סילר לבטון מוחלק

      (גבי)

      שלום אמיר,

      מספר תשובות..

      1. בעקרון ניתן להשתמש גם בסילרים על בסיס מים וגם על בסיס מדללים.

      האחרונים חודרים עמוק יותר אל התשתית ולכן גם עמידים יותר בשחיקה לאורך זמן. ברצפות בטון חשוב גם לבחור בסילרים לבטון שעמידים בהכתמה.

      2. ישנו סילר דו רכיבי שמעורבב עם גרגרים אשר מקנים רמת חיכוך (אנטי סליפ). ראה למשל סילר "פולי אספרגטי" נגד החלקה של חברת NTSI.

      אפשר גם לפזר אגרגט מעל גבי סילרים אחרים או לחספס את הבטון לפני הספגתו בסילר, למשל עם חומר מסוג "קלינר 5000 +" (של אותה החברה).

      לתשומת לבה של סבתך.. רצפות "אנטי סליפ" קשות יותר לניקוי (מחוספסות) ופחות נעימות למגע כאשר הולכים יחפים ומרגישים עליהן את הגרגרים.

      3. תמיד מומלץ לוודא שהבטון הוא עם 3 אחוזי לחות ומטה. אפשר למדוד באמצעות מד לחות או פשוט להמתין ככל האפשר (ימים) לייבוש הבטון.

      בהצלחה,

      גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן