הוספת הודעה חדשה
עמוד 2479 מתוך 2756 · סה״כ 13779 נושאים בפורום
  • · איטום מתחת לצינורות

    (שרון)

    האם זה לא יותר נכון לאטום את החדרים הרטובים פעמיים?

    פעם לפני שלב התשתיות ופעם לאחר ביטונם?

    הרי אם יש פיצוץ בצינור עצמו אז תהייה נזילה כלפי מטה

    מצד שני....אם יש פיצוץ או נזילה בצינור המים חייבים ללכת לאן שהו לא?

    תודה

    • · מקלחת

      (גבי)

      שלום שרון,

      השאלה מאוד נכונה. הדעות חלוקות בנושא זה. יש שמצדדים באיטום מתחת לצנרת ויש שמצדדים באיטום מעל לצנרת. במדורהמאמרים תוכל למצוא מפרטים שמתייחסים לשתי צורות האיטום. המאמר על איטום מקלחות וחדרים רטובים בחומרי איטום צימנטים מתאר אטימה מתחת לצינורות. המאמר הראשון ברשימה, על איטום מקלחות וחדרים רטובים בחומרי איטום ביטומנים משחתייםמתאר אטימה מעל לצנרת, מעל ליציקה שמכסה את הצינורות.

      הפתרון הנכון לבעיה זו של אטימת חדרי רחצה למעשה כמעט שאיננו מתבצע כלל, גם בבניה חדשה, ואף אינו מופיע במפרטים של מכון התקנים- וחבל.

      הפתרון הוא לבצע שיפועלכיוון המרזב (נקודת הניקוז) , לאטום את כל השטח, להניח את הצינורות מעל ולהתקין קולטן / מרזב דו מפלסי שינקז גם את הרטיבות שחודרת אל מתחת לריצוף (כמו שעושים בגגות מרוצפים). במקרה שכזה גם כאשר תהייה נזילה מהצנרת המים יזרמו אל נקודת הניקוז ולא יגרם נזק. בנוסף- ניתן להתקין פתח ביקורת במקום כלשהו במקלחת אשר ניתן יהיה לפתוח אותו ולבדוק מדי פעם באם קיימת רטיבות מתחת לריצוף. לצערי- איש איננו מבצע זאת וכנראה שיקח עוד הרבה זמן עד שהגופים הנכונים יתעוררו לנושא...

      למען ההגינות - בשנים האחרונות נעשה יותר ויותר שימוש בקולטן / מרזב דו-מפלסי, אך השימוש בו מגוחך למדי משום שממילא לא מבצעים שיפועים ומשום שממילא היציקות שמעל לצנרת חוסמים את מעבר המים לכיוון אותו קולטן...(!).

      כפי שאתה יכול לראות- הנושא פרוץ ומוזנח לגמרי על ידי כל הגורמים העוסקים בתחום. העדפתי האישית היא אטימה בחומר צימנטי, מתחת לצנרת. במקרה של נזילה, אם החדר יהיה אטום לגמרי, המים יבצבצו בין המרצפות ולא יעברו לשאר שטחי הדירה או לקומה התחתונה. אך הנוהג הנפוץ יותר הוא לאטום מעל היציקה של הצינורות כך שבמקרה של בעיה בצנרת יהיה ניתן להבחין בבעיה (בקומה התחתונה...).

      חג שמח,

      גבי

      • · שאלת המשך

        (שרון)

        האם איטום בחומר צמנטי כגון סיקה 107 מתחת לצינורות

        וחומר משחתי מעליהם כשהם מבוטנים כמובן

        הוא פתרון מעל לטוב לדעתך?

        בכמה זה ייקר את העבודות?אחוזים כמובן

        תודה

        • · אטימה מתחת לצנרת

          (גבי)

          שלום שרון,

          לא מדובר על פתרון מעבר לטוב ואפשר לוותר עליו. בצורה שכזו המים יהיו כלואים בתוך היציקה,כך שאינני רואה בכך מעין פתרון. מבחינת המחיר - אין משמעות. האינסטלטור יכול למרוח שכבה או שתיים של החומר לפני הבצוע של היציקה ומדובר על עלות זעומה של חומר או עבודה. (חובה להכניס דבק לטקס בתוך התערובת של היציקה).

          בהצלחה,

          גבי

  • · סגירת תקרה במרפסת

    (עידן)

    שלום,

    אני מתגורר בקומת קרקע ויש לי יציאה מרוצפת לגינה בגודל של כ- 16 מ`.מעליי קיימת מרפסת בגודל של כ- 12 מ`, מה שמותיר אזור פתוח ממנו לצערי מועף לכלוך ושאר נוזלים מהשכנים שמעליי.

    אני מעוניין לאטום את הפתח הקיים שהינו ברוחב של כמטר ואורך של כ4 מ`.

    האם תהיה בעיה של הצטברות גשם בחורף? יש להכין לשם כך פתח ליציאת מים?באיזו חומר עליי לבצע זאת? האם הינכם מבצעים עבודה מסוג שכזה? מה אמורה להיות העלות המשוערת לסגירה כגון זאת?

    תודה רבה!!

    עידן

    • · משטח מרוצף בגינה

      (גבי)

      שלום עידן,

      קראתי את התאור שלך מספר פעמים אך עדיין לא הצלחתי להבין במה בדיוק מדובר.

      האם ישנו משטח מרוצף שמעליו מרפסת, ואשר הוא פתוח מכל צדדיו, או רק מצד אחד ? מדוע ברצונך לסגור רק צד אחד באורך של מטר ? האם הכוונה לבנות קיר או ויטרינה שתשמשכקיר , לאורך דופן זו ? מדוע לא לבנות גגון שיכסה את השטח הנותר אשר איננו מקורהכעת על ידי המרפסת ? האם אתה רק רוצה לאטום את פתח היציאה לגינה ולא להשתמש בחצר ?...

      אנאנסה להסביר בפרוט (תוכל גם לצרף תמונה). לא ברור לאיזה חומר אטימה אתה מתכוון , היכן הוא אמור להיות מיושם, אוהיכן אמור להיות הניקוז : בחלק המרוצף שישאר מחוץ לקיר ?..

      בקיצור- התמונה לגמרי לא ברורה. אנא נסה לפרט מחדש.

      נשמח לעזור.

      גבי

      • · מרפסת

        (עידן)

        תודה על התשובה. אנסה להסביר -

        קיימת יציאה מהסלון למרפסת מרוצפת ולאחריה קיימת גינה. המרפסת המרוצפת מקורה ב- 70% על ידי המרפסת של השכן שמעליי. אני מעוניין לבצע קירוי של החלק

        שאינו מקורה. האם אוכל להשתמש בגבס? יש צורך בניקוז?

        מצ"ב סקיצה שממחישה את החלק של המרפסת המרוצפת שלי לאחר היציאה מהסלון ואת החלק המקורה על ידי מרפסת השכן (שקטנה משלי ב- 40% לערך).

        להלן קישור לתמונה - http://www.adimakeup.com/balcon.jpg

        תודה רבה.

        • · גגון

          (שרון)

          לא הייתי ממליץ לקרות בגבס משום שאתה מדבר על חלל חיצני שיהיה חשוף למי גשם ולכן גם גבס ירוק שעמיד בפני מים לא יהיה פיתרון טוב.

          תבנה גגון ותשקול גם לעשות לו מרזב במקרה הצורך.

          • · גגון למרפסת

            (גבי)

            שלום עידן,

            התשובה של שרון נכונה ומכסה את העיקר. עליך לבצע גגון עם שיפוע כלפי חוץ. אין להשתמש בלוחות גבס. תוכל לבצע שוקת עם מרזב לאותו גגון, ותוכל גם להשאיר אותו כפי שהוא כך שהמים ירדו לצדדים.

            את הגגון תוכל לבצע עם רעפי, עם לחות גליים, לוחות פוליקרבונט ("פוליגל"), ואחרים. קיים מבחר גדול בשוק של פנלים מוכנים לגגות בכל גודל שתבחר.

            מבחינת האיטום יש לשים את הדגש על החיבורים סביב הגגון, בינו לבין התשתית (המרפסת של השכן). יש להתקין כיסוי מפח ("פלשונג") אשר יכסה את המפגש בין הגגון לתשתית. תוכל לקבל הדרכה לביצוע שכזה בנקודות המכירה של אותם חומרים.

            נשמ לעזור הלאה , אך בדרך כלל איננו מבצעים עבודות הרכבה של גגונים.

            בהצלחה,

            גבי

  • · איטום בריכה

    (אלי)

    בניתי בריכה עם בטון וסלעים גדולים הריצפה מבטון 10 ס"מ מסביב סלעים ואותם ציפיתי בבטון עובי 2ס"מ הקירות הסדקים בין הסלעים מולאו בבטון גובה הבריכה 40 ס"מ רוחב 80 ס"מ על 100 ס"מאת הבטון ציפיתי ב סיקהטופ 107 2 שכבות ואחר כך עוד 2 שכבות עם כל זה המים מחלחלים כיצד ניתן לאיטום את הבריכה תודה מראש אלי ואורנה

    • · בריכה

      (גבי)

      שלום אלי וארנה,

      מנסיוני במקרים דומים קשה מאוד, עד בלתי אפשרי, לאטום בריכות שנבנו בצורהשכזו. הדרך הנכונה לבניית הבריכה היא לאטום אותה לפני הנחת האבנים. בצורה הנוכחית פשוט קיימיםיותר מדימקומות אשר מועדים לסדיקה , בין האבנים, מתוך האבנים עצמן, ובמקום המפגשבין הקירות לרצפה.

      אנא נסו להעלות את התמונה מחדש. לא ברור מהתאור שלכם אם ישנו כעת בטון שמכסה את כל השטח הפנימי או שבוצע בטון רק בין האבנים. אנא הסבירו.

      באופן כללי:

      סדקים בבטון או במקומות הרגישים יש לאטום עם חומר גמיש מסוג סיקפלקס. אם כל השטח הפנימי של הקירות מצופה בבטון אז ניתן גם לבצע שכבת אטימה עם חומר צימנטי מסוג סיקה טופ 107. יש לבצע שכבה אחת- להדביק עליה רשת אינטרגלס ואחר כך לבצע שתי שכבות נוספות. במקומות החיבור של הקירות עם הרצפה יש לבצע העגלה מבטון (רולקה) כך שלא תהיה פינה / זוית חדה, אלא מעין צורת ירח שעליה תודבק הרשת.

      אפשרות נוספת לאיטום הבריכה ללא פרוק היא לאטום את כולה עם יריעת PVC אך כמובן שמראה הבריכה ישתנה לגמרי.

      אם תפרטו יותר נתונים , רצוי עם תמונה- נוכל להבין יותר במה מדובר.

      חג שמח,

      גבי

      • · בריכה תמונה לגבי

        (אלי ואורנה)
        • · בריכת נוי

          (גבי)

          שלום לכם,

          הבריכה אכן מאוד יפה, אך לא בנויה טוב.

          כפי שציינתי בתקשורת הראשונה, ישנו סיכוי סביר שיפתחו סדקים בעתיד במקומות החיבור : בין האבנים, או בין האבניםלרצפה.

          לפתרון ארוך טווח הכי טוב לפרק, לבנות קיר יצוק - לאטום אותו (ביחד עם הרצפה) ואחר כך לחפות עם האבנים. אם תבחרו בפתרון זה אוכל לפרט דברים נוספים שיש לבצע.

          אך אם אינכם רוצים לפרק את הכל ולבנות מחדש, אז תוכלו לבצע את המפרט הבא, ולקוות לטוב :

          1. יש למלא שקעים בקירות בין האבנים, בתערובת של מלט וחול 2:1 ודבק לטקס "סופר" בתערובת ביחס של כ 30 אחוז מהמים. בכל מקומות החיבור בין הרצפה לקירות יש לבצע העגלת בטון כפי שתואר בתקשורת הראשונה. (אינני יכול להבחין מהתמונה אם ישנה העגלה כזו כעת). העקרון הוא שהשטח צריך להיות חלק , ללא שקעים או בליטות, כך שיהיה אפשר להדביק על השטח את רשת האינטרגלס.

          2. יש למרוח שכבה ראשונה של חומר איטום צימנטי מסוג סיקה-טופ 107, בעובי של כ 1.5 ק"ג למ"ר (או בעובי של כ 1.5 עד 2.0 מ"מ).

          3. בעוד השכבה טריה יש להדביק עליה רשת אינטרגלס ולהשקיע את הרשת מעט בתוכה, באמצעות מברשת.

          4. מייד אחר כך מבצעים שכבה שניה של חומר האיטום ומכסים היטב כך שלא תראה הרשת כלל. רצוי לכסות את הבריכה שלא תהייה חשופה לשמש ולהמתין לייבוש כ 24 שעות.

          5. יש לנקות היטב את הצינורות ולאטום בינם לבין הבריכה עם חומר גמיש מסוג סיקפלקס 11FC.

          כאמור- מדובר עלאטימה עם הימור עקב חשש גדול מהיווצרות סדקים במשך הזמן.

          לשיקולכם.

          המשך חג שמח,

          גבי

  • · שאלה לגבי הסכנות מהחשיפה לאסבסט

    (גל)

    רציתי לשאול מה הסכנה מחשיפה קצרת מועד לסיבי אסבסט?

    מדובר בחשיפה של שעתיים באזור שבו פורק גג אסבסט באותו היום

    האם יש נזק מיידי? האם יכול להיות נזק מיידי בזמן חשיפה כזה? הנזק הוא משאיפת האוויר? האם יש משמעות לגיל הנחשף?

    מדובר בחשיפה חד פעמית

    אשמח לתשובות

    תודה

    • · אסבסט

      (גבי)

      שלום גל,

      השאלות מתאימות יותר לפורום מומחי בריאות. נסה למצוא חומר (או לשאול) באתר של החברה להגנת הסביבה.

      על פי הבנתיכלל לא ניתן לקבוע אם חשיפה אחת גרמה לנזק . הנזק מתגלה תמיד בשלבים הרבה יותר מאוחרים, הרבה שנים לאחר החשיפה.בדרך כלל מדובר על חשיפה ממושכת של בעלי מקצוע בתחום ולא על משהו חד פעמי.

      חג שמח ורגוע,

      גבי

  • · בטון מוחלק על הגג

    (צור)

    במאמר שלכם "איטום מרפסות או גגות מרוצפים..." ההתייחסות שלכם היא לגג מרוצף במרצפות.

    אם אני רוצה על האיטום לעשות בטון מוחלק האם יש הוראות שונות? איך אתם ממליצים לעשות את זה עם בטון מוחלק על הגג?

    כתבתם במאמר שנדרש שיפוע של מינימום 1.5% - האם זה לא שיפוע שכבר הופך למורגש?

    והאם בבטון מוחלק צריך שיפוע גדול יותר בגלל שהעבודה עם ההליקופטר קצת פחות מדויקת מעבודת מרצפות?

    תודה מראש וחג שמח

    • · גג מרוצף עם בטון מוחלק

      (גבי)

      שלום צור,

      אנא ציין לאיזה מאמר התכוונת בדיוק משום שקיימים מספר מאמרים בנושא. האם ברצונך לבצע בטון מוחלק במקום המרצפות- על גבי איטום עם יריעות ביטומניות, או שבכוונתך לבצע את הבטון המוחלק על גבי הריצוף הקיים ?

      לגבי השיפועים אבחנתך נכונה. שיפוע של 1.5 מעלות אכן מורגש, אלא שזה מה שמקובל לבצע על פי תקן בגגות. כמובןשהרגשת השיפוע תלויה גם בגודלו של הגג. אם תרצה תוכל לבצע שיפוע נמוך יותר- שיהיה "מורגש" פחות.

      בבטון מוחלק אין צורך לבצע שיפוע גדול יותר העבודה עם ההליקופטר יכולה להיות מאוד מדוייקת ולא אמורה להיות בעיה.

      אנא פרט יותר נתונים ונשמח לעזור הלאה.

      חג שמח,

      גבי

      • · בטון מוחלק על הגג - חידוד השאלה

        (צור)

        שלום גבי וראשית כל תודה על התגובה המהירה וחג שמח.

        התכוונתי למאמר שלכם שכותרתו "איטום מרפסות או גגות מרוצפים באמצעות יריעות ביטומניות." - זה המאמר היחיד בכותרת זו שמצאתי באתר והוא מתיחס לריצוף במרצפות מעל לשכבת האיטום.

        והשאלה שלי היתה -האם משהו משתנה כאשר מעל האיטום אני רוצה לעשות בטון מוחלק ולא לרצף במרצפות?

        אני מדגיש כי אין לי עוד שום מגבלה של בניין קיים (אנו עדיין בשלב תכניות ביצוע). הבית מתוכנן רובו במפלס תחתון עם חדר למעלה שממנו יציאה לגג של בערך 120 מ"ר. אנו צריכים כמובן שהגג יהיה אטום, אך אנו רוצים מעל שכבת האיטום לעשות בטון מוחלק שיהיה אפשר לצאת אל הגג. בד"כ מצאתי על גגות ומרפסות מרצפות ולא בטון מוחלק ומכאן נבעה שאלתי. הבטון המוחלק לא אמור לבוא מעל ריצוף אלא במקום ריצוף.

        השיקולים שעלי לבצע הם: האם בטון מוחלק עדיף או זהה למרצפות מבחינת העמידות והאיטום? האם זה בעייתי? האם בטון מוחלק יפגע בשכבת האיטום שתחתיו יותר מאשר ריצוף או שהמצב עקרוניתזהה?

        מה השלביםכשעושים בטון מוחלק מעל שכבת האיטום? מעלים משאבה יוצקים ומחליקים? איך נשמרים שלא לפגוע בשכבת האיטום?

        ולבסוף אם תוכל אולי להעריך - האםהעלות של ריצוף גבוהה או נמוכה לעומת בטון מוחלק (בהנחה של עבודה סבירה וטובה בשני המקרים)?

        בברכה ותודה מראש

        • · איטום לפני בטון מוחלק בגג

          (גבי)

          שלום צור,

          וחג שמח.

          כאשר מבצעים בטון מוחלק יש לדאוג להגנה על שכבת האיטום ולהפריד בינה לבין הבטון.ההפרדה נועדה להגנה על שכבת האיטום מפגיעה מכנית בעתולאחר היציקה, להגנה על שכבת האיטום כתוצאה מתזוזות עתידיות שלמשטח הבטון, ולניקוז הרטיבות שתחדור מתישהו אל מתחת ליציקה.

          את ההגנה וההפרדה ניתן לבצע במספר דרכיםכגון-פריסת בדגאוטכני על גבי האיטום ולאחר מכן יריעת ניקוז והגנה יעודית ,כגון "פזדריין". לחילופין- פריסת בד גאוטכני ואחר כך שכבתגרגרי שומשום בעובי של כ 5 ס"מ. כמובן שיש לדאוג מראש להתקנת מרזב / קולטן דו-מפלסי שינקז את הרטיבות שתחדור אל מתחת ליציקה.

          התכנון של כל המערכת אמור להתבצע על ידי האדריכל /המתכנןגם מבחינת הבידוד ובחינת המשקל המותר על הגג. מדובר במערכת יותר מסובכת ויותר יקרה מאשר גג מרוצף רגיל, אך עליך להשוות עלויות גם בהקשר לגימור הרצוי של הבטון.

          מבחינת עמידות אין בעיה, מלבד המגבלות הרגילות של בטון מוחלק (מקבל סדקים נימיים "טבעיים" , עם הזמן). אם ברצונך לקבל בטון מוחלק דקורטיבי צבעוני (נקרא גם "צריבת בטון" או בטון צרוב"), אז העלות יכולה להגיע עד לכ 350 ש"ח למ"ר. בטון מוחלק ללא גימור יכול לעלות כ 150 ש"ח למ"ר.

          שלבי העבודה הם כפי שציינת : מעלים את הבטון לגג, יוצקים אותו על גבי שכבת ההגנה,ולאחר מכן מחליקים עם הליקופטר. לאחר האשפרה והייבוש מבצעים סילר או צורבים עם חומצות צבע +סילר. חובה להגן על הבטון אחרת הוא יספוג לכלוך.

          עצתי : פנה לחברת בומנייט (לדוגמא) ולחברות אחרות בתחום הבטון הדקורטיבי ובקש מהם הצעות מחיר ומפרטים מתאימים. הכל צריך להתבצע תחת מפרט מסודר מהאדריכל.

          בהצלחה,

          גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן