· נזילה בגג צמנט בורד
(עמירם)שלום.
בגג משופע מצמנט בורד חודרים מים דרך הברגים שמקבעים את לוחות הגג לקורות שמתחתם.
כיצד אוטמים את המקומות האלה?
תודה !
עמירם.
16.02.2009 22:43חלון חדשהוספת תגובה· נזילות, צימנט בורד
(גבי)שלום עמירם,
ישנן שתי דרכים לאטום את הנזילות:
האחת :
מפרקים את הברגים, שמים טבעת גומי אוטמת ומחזירים את הברגים למקומם.
השניה:
אוטמים על גבי הברגים עם מסטיק גמיש כגון סיקפלקס 11FC. מנקים את השטח סביב הבורג ואת הבורג עצמו. מורחים פריימר לסיקפלקס על גבי הצימנט בורד (לא על הברגים) ולאחר כמחצית השעה מיישמים את הסיקפלקס. מייד לאחר היישום של הסיקפלקס , כאשר החומר עדיין טרי, משטחים ומחליקים אותו בעזרת אצבע שטבולה במי סבון.
אם הברגים חלודים ועתיקים- מומלץ להחליפם. לחילופין אפשר לנקות מהם את החלודה ולצפות אותו בצבע נגד חלודה כגון המרייט או ממיר-חלודה של טמבור.
אם אין ברשותך פריימר לסיקפלקס תוכל "לאלתר" ולבצע ללא הפריימר, או לצבוע את הצימנט בורד סביב הבורג בצבע שמן ולאחר הייבוש (למחרת) להמשיך עם הסיקפלקס.
ככל שתקפיד יותר על הבצוע כך יאריכו חיי האיטום. אך בכל מקרה העסק יאטם.
בהצלחה,
גבי
16.02.2009 23:37חלון חדשהוספת תגובה· נזילות צמנט בורד
(עמירם)17.02.2009 13:10חלון חדשהוספת תגובה· נזילות צמנט בורד
(עמירם)שלום.
ראשית-תודה על תשובה מהירה.
שאלה נוספת :בלוחות הצמט בורד יש גם חורים בגודל ראש מסמר.
מה הדרך לאטום את אותם החורים(החורים נבעו מביצוע רשלני של הקבלן).
האם משך תקינות הגג לאחר סתימת החורים שווהלמשך הזמן של גג ללא סתימות?
תודה !
17.02.2009 13:16חלון חדשהוספת תגובה· חורים בגג
(גבי)שלום עמירם,
ניתן לתקן את החורים עם אותו החומר. לא תהיה בעיה ואין צורך להחליף את הלוחות : הם יחזיקו מעמד כאילו היו ללא חורים.
בברכה,
גבי
17.02.2009 15:17חלון חדשהוספת תגובה· לבנות מחסן מצמנט בורד
(אבי)האם כדאי לבנות מחסן מצמנט בורד ועליו גג רעפים. האם הוא יהיה חזק מספיק? האם יהיה עמיד לגשם ולשמש ולרעידות? מעוניין להשוות מול מחסן עץ או מחסן בלוקים.
26.06.2012 15:23חלון חדשהוספת תגובה· בניית מחסן
(גבי)שלום אבי,
צמנט בורד יוצר בעיות סדיקה בחיבורים בין הלוחות מכיוון שהלוחות נוטים להתעוות במהלך הזמן. אפשר למנוע זה אך לעיתים לא ניתן "להמנע" מזה לגמרי.
בנייה עם בלוקים רגילים (בטון וחגורות בטון כמקובל) היא השיטה הטובה ביותר.
יחד עם זאת קיימים לוחות משופרים שעדיפים על פני הצמנט בורד, כגון לוחות "מאסטר-קיר" למשל. ראה פרטים ומפרטים באתר "רוטנברג".
בהצלחה,
גבי
26.06.2012 16:18חלון חדשהוספת תגובה· בניית מחסן
(אבי)תודה רבה על התשובה המהירה.
מה לגבי מחסן מעץ (כמו צימר) האם הוא עדיף מצמנט בורד? מבחינת חוזק ועמידות למזג אוויר?
26.06.2012 16:33חלון חדשהוספת תגובה
· התקנת אמבטיה
(מוטי)האם אמבטיה (אקרילית עם קונסטרוקצית מתכת) מתקינים אחרי גמר איטום?
16.02.2009 20:47חלון חדשהוספת תגובה· אטימת אמבטיה
(גבי)שלום מוטי,
הדרך הנכונה היא לאטום תחילהאת שטח הרצפה וגם אתהקיר אליו האמבטיה תהיה צמודה. (לא ניתן יהיה לאטום שטחים אלו לאחר הרכבת האמבטיה).
בברכה,
גבי
16.02.2009 21:52חלון חדשהוספת תגובה· תודה
(מוטי)17.02.2009 08:39חלון חדשהוספת תגובה
· הלבנת גגות המחופים ביריעות ביטומניות
(מני)גבי שלום,
במאמר שאליו הפנית אותי בעניין מוזכרת שיטה להלבנה עם סיד ודבק אקרילי.מהו דבק אקרילי?ביג`יבונד רגיל נחשב לדבק כזה?משהו אחר שמומלץ כדבק לערבוב עם הסיד?
תודה
מני
16.02.2009 19:32חלון חדשהוספת תגובה· הלבנת יריעות ביטומניות
(גבי)שלום מני,
שים לב שלהלבנת יריעות ביטומניות אסור להשתמש בסיד אלא רק בצבע אקרילי.
להלבנת גגות עם זפת ניתן להשתמש בסיד עם דבק אקרילי. רצוי להשתמש בדבק על בסיס לטקס אך למעשה כל דבק אקרילי אחר ("בי גי בונד" על סוגיו השונים) יהיה טוב גם הוא.
בברכה,
גבי
16.02.2009 20:22חלון חדשהוספת תגובה
· בידוד ואיטום
(רותם)מה ההבדל בין בידוד F15 ל F-30 לעומת פוליאורטן מוקצץ ומה המחירים למטר?
האם לאיטום גג בטון שטוח מספיק יריעה אחת של 5 מ"מ עם אגרירט? מה המחיר למטר כיום?
תודה
15.02.2009 22:24חלון חדשהוספת תגובה· גג בטון חדש, קלקר , יריעות
(גבי)שלום רותם,
המספריםF15 או F30 מציינים את משקלו הסגולי של הקלקר (פוליסטירן מוקצף). ככל שהחומר יותר צפוף (יותר כבד) הוא גם מבודד יותר טוב. F15 מציין משקל של 15 ק"ג למטר מעוקב (קוביית קלקר בגודלשל מטר על מטר).
קלקר F15 איננו מומלץ לשימוש כלל. יש להשתמש בקלקר מסוג F30 לצורך הבידוד מתחת לשכבת השיפועים (אם לכך כוונתך). ההבדל במחיר בין שני הסוגים הוא מספר שקלים בודדים למ"ר או כמה מאות שקלים לכל שטח הגג. המחיר מחושב על פי קוב: קלקר מסוג F15 עולה כ 270 ש"ח לקוב, וקלקר מסוג F30 עולה בערך 450 ש"ח לקוב. על מנת לבצע חישוב למ"ר יש לחלק את המחיר הנ"ל בעובי הלוחות.
לברור מחיר מדוייק אנא פני אל היצרנים (למשל פוליביד, קלקר בע"מ וכולי) או אל ספקים מתאימים (למשל יעקב סבן בכפר אז"ר, רוטנברג בהרצליה, פרידמן,ועוד..).
בהחלט מקובל לאטום גגות שטוחים עם שכבת איטום אחת של יריעות ביטומניות בעובי 5 מ"מ. מחיר הבצוע תלוי בגודל הגג , בצורה הגאומטרית שלו ובקומה המדוברת. המחירים יכולים לנוע בהתאם, בין 55 ל 70 ש"ח למ"ר.
נשמח לעזור הלאה ובהצלחה,
גבי
15.02.2009 23:18חלון חדשהוספת תגובה
· איטום מרטף
(אלעד)קמה יעלה בערך לאטום בצורה מקצועית קיר פנימי של מרטף בערך 12 מטר?
15.02.2009 21:54חלון חדשהוספת תגובה· הערכת מחיר של איטום שלילי / פנימי- מרתף.
(גבי)שלום אלעד,
השאלה מאוד כללית וחסרים נתונים רבים.
האם קיים טיח וצבע על גבי הקיר ?
האם מדובר על מרתף מרוצף ?
היכן נמצאת הרטיבות: בתחתית הקיר או במקומות גבוהים יותר ?
אנא פרט את הנתונים החסרים ונשמח לתת הערכת מחיר.
בברכה,
גבי
15.02.2009 23:05חלון חדשהוספת תגובה· איטום מרטף
(אלעד)גבי שלום,
מדובר בעצם בתחתית של בית שנמצא על צלע הר.
כך כל הדופן הפנימית של החלק הזה צמודה להר ולא ניתן לחפור מצד החיצוני ע"מ לבצע איטוםבגלל סלעים.
נכון לעכשיו יש בעצם חול וסלעים שנחצבו ויצרו מעיין קיר.
החלק העליון (כ 1.3 מטר) של הקיר כבר קיים יציקה בעובי 20 ס"מ חלק של הבית מעל.
כלומר מצב התחלתי לפני הקמת קיר לבנים/בטון.
כמו כן הריצפה כבר יצוקה אך לא מרוצפת.
האם צריך עוד פרטים?
כמו כן האם הכתבה על איטום מרטף מבפנים רלוונטית למקרה זה?
15.02.2009 23:15חלון חדשהוספת תגובה· בניית מרתף תת קרקעי על צלע הר
(גבי)שלום אלעד,
המאמר על איטום מרתפים או מקלטים מבפנים מתאר את שיטת הבצוע במבנים קיימים אשר ישנו בהם כשל בשכבת האיטום החיצונית. במקרה שלך אכן אפשר ומומלץ לבצעאת הנאמר במאמר -לאחר סיום בניית המרתף, אך באופן עקרוני אטימה מבפנים אינה באה במקום אטימה מבחוץ אלא בנוסף לה.
המצב שתארת מחייב התייחסות קפדנית ותכנון מראש. למרות שאפשר לאטום את המרתף מבפנים בשיטה האמורה, ובהצלחה, במקרה שהמרתף עדיין איננו בנוי יש לבנות אותו כמו שצריך על מנת להמנע מבעיות. דהיינו: האיטום רצוי שיתבצע מבחוץ. בנוסף- יש לאפשר מירווח ו / או תעלת ניקוז מאחורי הקיר- בינו לבין הסלע, על מנת לשחרר לחץ מים הידרוסטטי שעלול להצטבר שם.
משאלתך, ומשאלותיך הקודמות בענין זה, אני מניח שברצונך לבצע רק איטום פנימי, כך שלא אחזור ואפרט שוב את כל תאור עבודות הבניה והאיטום שיש לבצע מבחוץ. אם אין שום אפשרות לבצוע אטימה מבחוץ אז יש לבצע, בקווים כלליים , כלהלן:
1. את אותו קיר תת קרקעי יש לצקת מבטון (בשום אופן לא בלוקים). כנ"ל לגבי קירות תת קרקעיים סמוכים.
2. בתוך תערובת היציקה יש להוסיף חומרי אטימה ומוספים לשיפור הצפיפות / הזרימה של הבטון.
3. יש לבצע עצר מים כימי בחיבור בין היציקה של הרצפה לקירות. (עדיף לצקת את הקיר בשלבים על מנת לאפשר גישה מבחוץ אל נקודת החיבור בין הרצפה לקיר- ולאטום אותה היטב. לאחר מכן- ממשיכים עם היציקה).
4. מאחורי הקיר יש להתקין, לפני היציקה, צינור שרשורי שינקז את הרטיבות שתצטבר מאחור.
5. אטימה פנימית- על פי הנאמר במאמר הנ"ל.
שים לב שמדובר על תאור מאוד כללי לבעיה מיוחדת שדורשת התיחסות מקומית ובצוע מדוייק. מכיוון שהתעקשת בנושא במספר תקשורות קודמות- הוספתי פרוט לאפשרות ביצועית שכזו, אך עליך לקבל ייעוץ בשטח וישנם פרטים נוספים שחסרים ושלא צוינו כאן כלל.
נשמח לעזור הלאה.
בברכה,
גבי
15.02.2009 23:48חלון חדשהוספת תגובה· הערה נוספת..
(גבי)בכל מקרה יהיה עליך לבצע אטימה שלילית / פנימית, על כל שטח הרצפה והקירות הסמוכים הקירות, מכיון שלא בוצעה אטימה לפני יציקת הרצפה. במצב הנוכחי- רטיבות שתחדור אל יציקת הרצפה תטפס אל הקירות (או מתחת לריצוף).
בהצלחה,
גבי
16.02.2009 00:23חלון חדשהוספת תגובה