הוספת הודעה חדשה
עמוד 2279 מתוך 2753 · סה״כ 13763 נושאים בפורום
  • · נקודת ניקוז עילי

    (אורי)

    שלום לך גבי

    נפגשתי בהמלצתך להתקין נקודת ניקוז עילי באיזורי ברזים. איך אפשר לוודא שהנקודה לא תסתם מחדירת פסולת (תוכ"ד שטיפה, ובכלל הרי החוריםבנקודה די גדולים, וקל מאוד שתכנס שם פסולת)?

    כמו"כ, אם הניקוז מוביל לביוב, האם לא חודר ריח מהביוב דרך המתקן?

    אם אתה מכיר מתקנים טובים, שנוח לנקותם ושהם חסומים לריח הביוב - אודה לך על המלצה.

    אגב, מתקני הניקוז הכפול (שאתה ממליץ עליהם בחום) של דלמר הם טובים גם מבחינות אלו?

    • · נקודות ניקוז, חדרי רחצה

      (גבי)

      שלום אורי,

      ניתן להתקין קופסא עם מחסום ריח, כפי שממילא קובל להתקין בחדרים רטובים למיניהם, בהמשך הצנרת. כך שלא אמורה להיות בעיה של ריח מהביוב. עליך להיוועץ בענין זה עםהאינסטלטור שיתקין את מערכת הדלוחין. ניקוז עילי יכול להתבצע עםאלמנטים לניקוז של מספר גדול של יצרנים. המלצתי לגבי "דלמר" נכונה במיוחד לגבי ניקוזים כפולים במרפסות, אדניות וחדרי רחצה. אך במקרה של ניקוז עילי המבחר בשוק גדולואין בעיה. ראה בתחתית העמוד בקישור הבא, אביזרי ניקוז עם מחסומי ריח של דלמר.

      בהצלחה,

      גבי

  • · שיש במעקות וחלונות

    (ערן)

    שמעתי דעה שעדיף להניח על מעקה מרפסת (מעקה נמוך מבטון) קופינג (מאבן ירושלמית)ולא שיש. מהם השיקולים כאן (יתרונות וחסרונות השיש לעומת קופינג)?

    האם נכון שהשיש לא נדבק טוב לבטון?

    וכן אמרו לי שבחלונות ודלתות, כשהקיר מחופה באבן ירושלמית, לא רצוי להניח במשקופים ובהיקף החלון שיש,כי הוא לא נדבק טוב לאבן. האם זה נכון?

    כאשר כן מדביקים שיש, האם אטימת גבולות השיש נעשית בכוחלה (למשל בדלת בין המשקוף העליון למשקופים הצדדיים, ובמעקה בין לוח שיש אחד לשכנו). וכן תחת השיש בין גבולות השיש למעקה הבטון

    • · קופינג, מעקה סביב גג

      (גבי)

      שלום ערן,

      באופן עקרוני השיקול לגבי סוג הקופינג / הסף, אמור להיות אדריכלי / אסטתי.

      אבן אכן נדבקת יותר טוב משיש אך אין שום מניעה מהדבקת לוחות שיש. הבעיה בהדבקת לוחות שיש היא אנשי המקצוע שמדביקים את הלוחות, אשר אינם מקפידים על בצוע השלבים הנחוצים : לא מנקים את השיש היטב, לא מבצעים שכבת יסוד על גבי השיש ועל גבי התשתית, ולא משתמשים במספיק דבק בתערובת הטיט. כאשר מבצעים את העבודה כמו שצריך השיש ידבק חזק לגמרי , וישאר מודבק היטב בלי שום בעיה, גם תחת תנאים קשים.

      כך שהשיקול צריך להיות שלך- על פי המראה הסופי אותו אתה מעדיף.

      לגבי האיטום סביב הלוחות ובינהן:

      במפגשים בין לוח ללוח מבצעים רובה ולא כוחלה. סוג המילוי תלוי ברוחב הפוגות שבין הלוחות ויש להשתמש בחומר שמתאים לרוחב הפוגות. בחיבורים בהיקף הלוחות - בינם לבין התשתית - יש לאטום עם חומר גמיש (מסטיק), כגון סיקפלקס.

      בהצלחה,

      גבי

      • · הדבקת השיש

        (ערן)

        תודה רבה.

        אכן זכור לי שכשהדביקו את השיש ב2 החלונות, זה היה ללא כל שכבת יסוד, אלא בטיט רגיל שגם לא היה בו כמדומני כל דבק.

        כעת אני אמור להתקין שיש במקומות נוספים, וחשוב לכן שאדע לדאוג שזה יבוצע נכון.

        מה ההרכב של שכבת היסוד שהזכרת? אודה על יחסים מפורטים ומדויקים (לא "מעט/הרבה/מספיק דבק").

        מה הרכב הטיט, ובאיזה דבק מדובר?

        בחלונות אין מפגשים בין לוח ללוח באותו מישור, אלא 2 לוחות אנכיים מצידי החלון ואחד למעלה ואחד למטה. כך שאין פוגות של X מ"מ אלא שטח צר מאוד. מה עושים לזה?

        בחלונות שכבר הדביקו לי שיש באופן לא טוב, אני אמור לעשות חלונות אלומיניום. האם נראה לך שעדיף לפרק את השיש (חברוני 3 ס"מ) ולהדביקו מחדש היטב? השיקול פה שאם אח"כ השיש יתפרק, ואצטרך לפרק ולהדביק מחדש, אולי לא אוכל להדביק את חלונות האלומיניום מחדש, שלא ניתן לדייק שהדבקת השיש החדשה תשאיר את אותו גודל חלל כקודם.

        גם אינני יודע אם אין בכך סיכון בטיחותי, אם שיש + חלון אלומיניום יפלו מקומה חמישית.

        • · הדבקת שיש

          (גבי)

          שלום ערן,

          לא אוכל לאמר לך אם להוציא את השיש שהודבק או להשאירו כפי שהוא. החשש מנפילה הוא קצת מוגזם וגם החלון יהיה ממילא מקובע למספר מקומות. אם ברצונך לבדוק את איכות ההדבקה נסה פשוט למשוך את השיש עם היד. אם הוא יצא ממקומו, או אם הוא ישמיע רעשים של תזוזה (מעין חריקות) - אז כדאי להסירו.

          בענין החיבורים בין הלוחות : רצוי לאטום את הרווחים בפינות עם חומר גמיש כגון סיקפלקס 11FC.

          הדבקת שיש:

          הדרך הטובה ביותר להדבקה חזקה היא בשיטת "רטוב-על-רטוב".

          1. מנקים היטב את התשתית עצמה ואת גב לוח השיש.

          2. מורחים שכבת הדבקה על גבי התשתית עצמה ועל גבי גב לוח השיש.

          שכבת ההדבקה מרכבת ממלט וחול ביחס של1:1 ו 50 אחוז דבק לטקס SBR בתוך המים של התערובת. בתאור זה הכוונה לדבק לטקס SBR "סופר" של חברת סיקה. אם תשתמש בדבק לטקס SBR של חברה אחרת, או בדבק אחר ,יהיה עליך להשתמש בדבק עצמו ללא דילול במים, או עם דלול מופחת. עצתי - רכוש את אותו דבק "סיקה לטקס סופר".

          שכבת ההדבקה נותנת עובי של מספר מילימטרים בלבד ויש לשנן אותה עם מלג` משונן. לאחר מכן מניחים את הלוח במקומו, על גבי התשתית המוכנה, בעוד החומר טרי. מהדקים היטב בלחץ או בפטיש גומי.

          כאשר התשתית איננה חלקה ויש צורך במילוי נוסף של 1 או 2 ס"מ עובי, ניתן להשתמש , בנוסף לאמור, בתערובת של מלט וחול ביחס 2:1 או 2.5:1. הכל ב"רטוב-על-רטוב".

          יש לנקות היטב את השאריות של התערובת הרטובה מהלוחות. חומר שיתייבש יהיה מאוד קשה להסרה.

          בברכה,

          גבי

          • · הדבק בטיט

            (ערן)

            שלום גבי

            בתשובתך הראשונה כתבת שצריך שכבת יסוד על השיש והתשתית, וצריך מספיק דבק בתערובת הטיט. בתשובתך השניה הבאת רק את שכבת ההדבקה (זה שכבת היסוד?), והוספת תערובת מלט וחול (זותערובת הטיט?)אם התשתית לא חלקה, אך לא כתבת שבתערובת זודרוש דבק. ואם זו לא תערובת הטיט, א"כ חסרה לי תערובת טיט עם הדבק בתמונה.

            הרכב שכבת ההדבקה: אם 1 ליטר חול ו 1ליטר מלט, יהיה אז 2 ליטר דבק SBR(סיקה לטקס סופר)?וכל זה בלי המים, שכך הדבק הוא 50% מהארבע ליטר הסופייםשל החומרים לפני המים.

            וכמה מים מוספים בדוגמה זו לשכבת ההדבקה?

            תודה לך ושבת שלום

            ערן

            • · דבק לבטון

              (גבי)

              שלום ערן,

              להלן הבהרות לענין..

              1. שכבת ההדבקה היא אכן שכבת היסוד. כאשר התשתית מוחלקת לגמרי אין צורך בדבק עבה ולכן מריחת אותה שכבת הדבקה, על התשתית ועל האבן, מספיקה.

              2. כאשר יש לבצע את העבודה עם שכבת דבק עבה, מבצעים את אותה הפעולה (שכבת הדבקה על גב האבן ועל התשתית) ומייד אחר כך מיישמים תערובת עם יותר חול, בהתאם לעובי הדרוש וכפי שתואר בתקשורת הקודמת.

              הכל בשיטת רטוב-על-רטוב: מורחים את שכבת ההדבקה על האבן ועל התשתית, מייד אחר כך את התערובת היותר "כבדה" ומייד לאחר מכן מצמידים את השיש למקומו.

              באשר ליחסי התערובת - לא ניתן לאמר כמה מים עליך לשים ביחס לכמות המלט והחול. אופן הכנת התערובת מתבצע כלהלן:

              1. מערבבים בנפרד חול יבש עם מלט ביחס המתאים.

              2. בדלי נפרד מערבבים מים עם דבק ביחס המתאים.

              3. לאחר מכן מוסיפים את התערובת הנוזלית אל תוך התערובת הצימנטית היבשה (המעורבבת). מוסיפים בכל פעם קצת יותר מהנוזל ומערבבים, עד שמתקבלת עיסה שנוחה לעבודה. זו השיטה שמשתמשים בה בשטח, בעבודות הבניה. קשה כמובן להסביר מעל דפי הפורום מהי תערובת נוחה לעבודה. באופן כללי החומר צריך להיות סמיךדיו כך שאם תעביר עליו מל`ג משונן, הוא ישאיר סימנים משוננים.

              אם משהו לא ברור, נשוב ונסביר.

              כהערה כללית / חוקית : העצות שנתנות בפורום אינם תחליף לנוכחות אנשי מקצוע בשטח כך שלא אוכל לקחת אחריות על הדברים שתבצע בעצמך על פי מה שנאמר כאן. בכל מקרה, כמובן שנשמח לעזור הלאה בכל שאלה.

              בברכה,

              גבי

              • · א”כ טיט זה מלט עם חול?

                (ערן)

                בוקר טוב

                תודה. אני מבין שהדברים פה אינם חוקים קבועים. מתיאור שיטת עירוב החומרים, מובן שאין יחס קבוע גם לדבק. כי למים אין יחס קבוע, והדבק הלא מעורב קודם במים. וכאשר בסוף משאירים חלק מהמים בדלי, עולה ששמנו פחות דבק.

                בתשובתך הראשונה כתבת שהבעיה שהפועלים לא שמים מספיק דבק בתערובת הטיט. בתשובתך האחרונה הסברת שדרושתערובת טיט רק כשהשכבה לא מוחלקת, ותיארת את התערובת כתערובת שכבת הדבק רק יותר חול. מצרוף התשובות מובן שהטיט הוא חול+מלט+דבק. האם זה טיט? תמיד חשבתי שטיט זה תערובת אחרת מוכנה (או עם חול מחצבה).

                • · מה זה טיט

                  (גבי)

                  בוקר טוב ערן,

                  החוקים הם דוקא קבועים לגמרי. אלא שגם כל יצרני החומרים מספקים את הוראות המינון כפי שתארתי, ללא התייחסות מדוייקת לכמות הדבק והמים ביחס לחומר היבש , בהנחה שאנשי המקצוע ממילא יכינו תערובות נוחות לעבודה. הוראות המינון מכוונות לכך.

                  יחד עם זאת הערתך לגמרי במקומה. למשל -במפעלים בהם מכינים תערובות בטון מוכנות, המינון של כל הרכיבים נקבע במדוייק, כולל כמות המים, הדבק ושאר המוספים, בהתאם למשקל היבש של התערובת (בד"כ בהתייחסות למשקל המלט).

                  מה זה טיט :

                  המונח "טיט" אכן מבלבל. משום שמשתמשים בו תחת מספר הגדרות.

                  1- "טיט" שהנו התערובת החולית אותה מערבבים עם המלט ליצירת טיט עבור טיח או ריצוף. (אותו שק טיט שניתן לרכוש אותו בחנויות חומרי בנין).

                  2- "טיט" שהוא הטיח או התערובת המוכנה עצמה. (לריצוף או לטיוח).

                  3- משתמשים גם במונח "טיט" לתאור תערובת צימנטית רגילה כגון מלט+חול, או אפילו לתאור תערובות צימנטיות מיוחדות, כגון :"טיט שאינו מתכווץ".

                  כך שגם כאן ההערה / שאלה שלך לגמרי במקומה.

                  יום טוב,

                  גבי

                  • · הדבק בשכבת היסוד

                    (ערן)

                    שלום ותודה

                    שאלתי קודםלגבי כמות הדבק בשכבת היסוד, אם 1 ליטר חול ו 1ליטר מלט, האם יהיה אז 2 ליטר דבק SBR(סיקה לטקס סופר)?וכל זה בלי המים, שכך הדבק הוא 50% מהארבע ליטר הסופייםשל החומרים לפני המים.

                    בתחילה לא רציתי כבר לחזור על השאלה, מכיון שהבנתי שזה לא משנה כ"כ. אמנםבמחשבה שניה אם הנוסחה דלעיל לא נכונה, זו עלולה להיות טעות קשה. מכיון שהאפשרויות האחרות להבין את דבריך(ב 50% דבק) הם: 1- 50% מהחול והמלט יחד, וז"א ליטר דבק. וא"כ יצא שהנוסחהדלעיל (2 ליטר דבק)נותנת פי שנים דבק, שזה משמעותי מאוד. 2- 50% מהמלט וז"א חצי ליטר, וא"כ יוצא שהנוסחה לעיל נותנת פי 4! כך שאפילו אם מותר לערבב בערך ולא במדויק, אבל פה אני עלול להגזים לחלוטין.

                    לכן אודה אם תוכל לתת כמות דבק מוגדרת לדוגמא דלעיל (ליטר חול ליטר מלט), ואז אפילו אם המים ישנו מעט את היחס, אבל הפער לא יהיה תהומי.

                    תודה.

                    • · כמות דבק לשכבת יסוד

                      (גבי)

                      שלום ערן,

                      נראה שמשהו לא הבנת משום שהענין פשוט למדי:

                      כפי שציינתי לפני כן, הדבק הוא 50 אחוז מכמות המים.

                      מערבבים 1 ליטר מים עם 1 ליטר דבק. הנוזל שמתקבל הוא הנוזל אותו מוסיפים לתערובת היבשה של המלט והחול. מוסיפים את הנוזל הזה ומערבבים עד שמתקבלת עיסה נוחה לעבודה / למריחה.

                      גבי

                      • · האיטום בין הלוחות

                        (ערן)

                        תודה. שכחתי לשאול על האיטום. בתשובה הראשונה כתבת שבין הלוחות לתשתית אוטמים בסיקפלקס ובין הלוחות לבין עצמם אוטמים ברובה, ופה כתבתי שבין הלוחות לבין עצמםם במסטיק סיקפלקס 11FC. האם זה בגללשכתבתי שאין לוח ליד לוח באותו מישור ( אלא 2 לוחות אנכיים מצידי החלון ואחד למעלה ואחד למטה. כך שאין פוגות של X מ"מ אלא שטח צר מאוד).

                        האם הסיקפלקס 11FC זהה למסטיק סיקפלקס שהזכרת בתשובה הראשונה?

                        • · סיקפלקס

                          (גבי)

                          שלום ערן,

                          אכן כך, בדיוק כמו שתארת. הסיקפלקס הרצוי הוא סיקפלקס מסוג 11FC. (קיימים מספר סוגים של סיקפלקס).

                          כאשר מחפים עם לוחות צמודים זה לזה על מישור אחד (אנכי או אפקי) יש להשתמש ברובה, כמו בריצוף רגיל. אך משום שמדובר על נקודת מפגש בין לוח אנכי לאפקי עדיף להשתמש בחומר גמיש (סיקפלקס 11FC), משום שאזורים אלה נוטים יותר להיסדק כתוצאה מתזוזות בין האלמנטים (בין יציקת המשקוף האנכית ליציקה של המשקוף האפקית, במקרה זה).

                          בהצלחה עם הבניה,

                          גבי

  • · רטיבות מן השכנים במקלחת

    (יוחנן ארז)

    שנים יש לנו בעיה חוזרת של רטיבות בתקרת המקלחת מן השכנים מעלינו. תקופה ארוכה לא טיפלו. אמרו לנו לפנות לקבלן ולועד הבית.

    מתישהו טענו שהפעילו ביטוח ותיקנו, אבל המשיכה רטיבות.

    זה לא טיפטוף קבוע אלא לסרוגין כנראה בעית איטום במקלחת שלהם.

    גם לנו הייתה בעיה כלפי השכנים מתחתינו ואיטום חדש של האמבטיה פצרה הבעיה.

    כעת יש לי תקרה עם כתמי רטיבות, לא בטוח אם יש עוד רטיבות של ממש מתחת אבל התקרה עם כתמים שחורים.

    הנדסאי בניין לפני שנה אישר לנו בכתב שזה מא מן השכנים.

    הם לא מוכנים לטפל בזה כמו שצריך ומזלזלים שנפנה לקבלן.

    מה אני צריך לעשות על מנת להוכיח שהנזק מהם?

    שלא לא יגידו שזה בא מאדים של המקלחת שלנו וכו`.

    • · נזילות מתקרת מקלחת

      (גבי)

      שלום יוחנן,

      להערכתי אין מנוס מהגשת כתב תביעה או מכתב מאיים בסגנון זה, הן לדיירים והן לקבלן. על המכתב להיות מגובה בחוות דעת של אותו הנדסאי או של איש מקצוע אחר / חברה לביקורת מבנים. את דרכי הנועם כבר ניסית, ולא נראה שיש ברירה אחרת...

      הדוח שתקבל אמור לציין שהרטיבות באה מהדירה העליונה, כך שבתוספת לדוח שכבר יש בידך מאותו הנדסאי , לא נראה שתהיה בעיה מבחינת ההוכחה של מקור הרטיבות.

      בהצלחה,

      גבי

  • · משקופי חלונות

    (אורן)

    ועוד שאלה,

    יש לנו בקומה השניה מעטפת והחלונות חסומים בבלוקים (ויש גם מגרעת כדי שנוכל לראות היכן לשבור בעתיד).

    בשלב זה של חיינו, קבלן הטיח אמור לעשות טיח חיצוני על גבי ה"חלונות" האטומים ובעתיד הרחוק, אנחנו נשבור את החלון האטום, נשים ספי שיש ואז כמובן חלונות אלומיניום.

    1) את ספי כל החלונות העתידיים הללו, האם לאטום בעתיד (לפני הרכבת ספי השיש)או כבר עכשיועליהם לטייח,מה אתה מציע?

    2) שאלה נוספת,בשני חלונות מבין החלונות העתידיים הללו, קבלן השלד לא עשה חגורת בטון בתחתית החלון ובעצם אין ממש "משקוף" תחתון אלא בלוקים ובבלוקים יש כידוע חורים שדרכם ייכנס גשם. האם אפשר לחכות שהטייח יסתום הכל עם טיח שחור, ואז לפני השליכט למרוח שם סיקה טופ? האם השליכט יצליח להידבק לסיקה טופ? מצורפת תמונה להבהרה.

    ו3) לגבי כל החלונות הללו, האם אפשר יהיה להניח את ספי השיש על גבי הטיח שליכט ולא ממש על משקוף בטון?

    תודה רבה רבה על הכל

    אורן

    • · מעטפת קומה שניה

      (גבי)

      שלום אורן,

      את שלב האיטום הייתי דוחה למועד ההתקנה של הסף / החלון. ממילא יהיה צורך להתאים את שטח האיטום לסף שיורכב אחר כך.

      בנוגע לאיטום של החלק התחתון (המגרעת), יש לאטום אותה לפני הטיח ולא אחר כך.אפשר לתת שכבה של מלט + חול+דבק (שכבת הרבצה עבה) בתחתית החלון ואחר כך להמשיך כרגיל : שכבת הרבצה בקירות וטיח מיישר מעל. בכל מקרה האיטום צריך להיות לפני הטיח ולא לפני השליכט, הן מבחינת האחיזה של השליכט והן משום שמריחת חומר האיטום תשנה את המרקם של הקיר , מה שעלול ליצור הבדל במירקם של השליכט החיצוני.

      לא לגמרי הבנתי מהתאור שלך אם הטיח עצמו יראה כמו שזה נראה כעת , כלומר עם מגרעת במקום של החלון, או שהטייח יכסה את כל הקיר כך שהחלון לא יראה כלל.

      אם החלון ישאר שקוע, הרי שהאופציה השניה שעומדת בפניך היא לבצע את כל ההכנות כבר כעת, במיוחד את אותן חגורות בטון שחסרות. בצורה זו תוכל להמנע מהרס השליכט החיצוני בעתיד. שים לב שלא ניתן לבצע תיקונים בקירות שיש עליהם שליכט חיצוני צבעוני. כך שיהיה כדאי לבצע את כל השלבים הנכונים כעת, כך שבעתיד תוכל "לחתוך" בעדינות את מסגרת החלון ולהרכיב אותו, ללא גרימת נזק לשכבת השליכט. (אם יגרם נזק לשליכט תצטרך לצפות את כל הקיר מחדש..).

      גבי

      • · הדבקת ספי השייש

        (גבי)

        לגבי השאלה השלישית, לא ניתן להדביק את הסף על גבי השליכט הצבעוני אלא ישירות על הבטון.

        גבי

  • · סיקה טופ 107

    (אורן)

    גבי שלום,

    אפשרא למרוח סיקה טופ 107 על מלט שטרם התקשה? (לא על יציקה ממש אלא על סתימת חור)?

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן