הוספת הודעה חדשה
עמוד 2264 מתוך 2756 · סה״כ 13777 נושאים בפורום
  • · תיקון ליקויי בנייה

    (גרינברג צבי)

    שלום רב,

    בתוספת בנייה שביצעתי, הגדרתי לקבלן בחוזה (מבוסס על פרטים בתוכנית קונסטרקטור) לבנות את השלדבבניית בלוקים, שטרבות ליציקת עמודים ותקרת בטון ב-30 בעובי 15 ס"מ.

    הגדרתי שבחיבורים בין חדש לקיים ( יציקות ובלוקים ) יש להשתמש בפח מגלוון , קלקר וסיליקון לאיטום תפרים אופקיים ואנכיים.

    בנוסף, הגדרתי בחוזה שטיח פנים וחוץ יתבצע על רשת שיש להניח בין חדש לקיים.

    נ.ב התוספת היא על בית שבנוי בבלוק איטונג.

    בפועל, הקבלן לא ביצע את המתבקש בשלב השלד והחל בשלב הטיח בלי לפרוס שום רשת.

    כמו כן, בבדיקת הצפה שביצעתי בתקרה, ראיתי שהמיים חודרים את הבטון בהמון מקומות.

    בבדיקה מדוקדקת ראיתי שהסדקים בתקרה (מהגג) הם נימיים ברוחב של עד 3 מ"מ וכנראה שנוצרו בגלל אשפרה לקוייה ולא יסודית.

    שאלתי היא כזו :

    האם לדרוש מהקבלן לתקן עם מלט וחול את כל הסדקים בתקרה לפני שלב האיטום בזפת ויישום גג הרעפים, או שבשלב אטימת הגג כל הסדקים ייפטרו ואין צורך לתקנם.

    בנוסף, האם לעצור את הטיוח ולדרוש לפרוס רשתות אקספנדד או אחרות בקירות חוץ ופנים ?

    לתשובתך אודה מאוד !

    צביקה

    • · תוספת בניה

      (גבי)

      שלום צבי,

      בענין יציקת הבטון של הגג אין מקום לדאגה. סדקים נימיים הם ענין שגרתי.האיטום העליון יפתור זאת.

      לענין המלצות הקונסטרוקטור- אין לסטות מהן. אם הקונסטרוקטור קבע שיש להשתמש ברשת אקספנדד אז חובה לבצע זאת וממילא הענין מעוגן בחוזה. כנ"ל גבי רשתות אחרות, בחיבורים בין בלוקים ליציקות. אין סיבה לוותר על כלום, ובמיוחד כאשר הדבר כבר מעוגן בהסכם.

      שב"ש,

      גבי

  • · קירות מרפסת פתוחה

    (שירה)

    שלום גבי

    לגבי קופינג על מעקה בטון, המלצת לי לפני יומיים לאטום גם מתחת לקופינג בסיקהטופ וכדו` (אף שזה לא מחויב). אך לא הבנתי, שהרי על הקירותשל המרפסת (בשטחם האנכי)אינך כותב כלל לאוטמם עם סיקה. אז מדוע תחת לקופינג כן מומלץ. ובפרט שתחת לקופינג יש את הגנת הקופינג.

    אבקש גם להבין מדוע במקלחת בקירות הרטובים דרוש לעשות סיקה וכדו` (ולא מסתפקים באיטום הגלנץ), ובמרפסת החשופה לגשמים עזים ומפגעי טבע מספיק הגלנץ או דומיו.

    • · קירות מרפסת

      (גבי)

      שלום שירה,

      קירות מרפסות הן קירות חוץ לכל דבר ונהוג להסתפק בשכבת ההרבצה שמתחת לטיח המיישר. כמו כן הציפוי העליון עצמו משמש כאיטום.

      תחת הקופינג הסיפור שונה במקצת, משתי סיבות : האחת- מדובר על משטח אפקי שרגיש יותר למים והשניה- בין הלוחות עצמם תיתכן חדירת רטיבות. גם השיש עצמו עלול לספוג מעט. במקרה שתחדור רטיבות משם היא עלולה להתבטא בקילופי צבע בחלק העליון של הקירות הקרובים לקופינג.

      באשר להשוואה בין מרפסות או קירות חוץ לבין מקלחונים- השאלה במקומה. אך צבע חיצוני אינו מתנהג כמו אריחים, בהם המים יכולים לחדור בין הפוגות. כך שעדיף לאטום שם עם חומר אטימה צימנטי. כמובן שאפשר לבצע זאת על כל הקירות החיצונים של הבית, אך פשוט אין צורך בכך.

      בברכה,

      שב"ש,

      גבי

  • · סף חלון

    (שניר ענבל)

    ושוב אהלן...

    מקווה שלא נזכרתי מאוחר מדי....

    אמנם קראתי עכשיו במאמר, על מריחת חומר עוד לפני הדבקת הסף חלון (שיש חברון 5 ס"מ).... והסף כבר מודבק. את ההדבקה עשו עם ערבוב של טיט ומלט לבן

    למה בדיוק התכוונו במאמר, כשדיברו על מריחת חומר אחרי הדבקת הסף? האם מדובר על החיבור שנוצר בין השיש לטיח מתחת לשיש? אולי גם בחיבור מעל השיש,

    בקיצור... אז איזה חומר מומלץ? והיכן למרוח?

    נ.ב.

    לא יודעת אם המידע הבא רלבנטי...

    התקנת השיש נעשתה לתוך הקיר ולא רק בין דפנות החלון. כלומר אם המפתח של החלון (לא חלון כיס) הוא 60, חצבו קצת בתחתית החלון בכל צד והתקינו שיש ברוחב 64

    ושוב...תודה

    ענבל

    • · אטימה של סף חלון

      (גבי)

      בוקר טוב ענבל,

      זה שלא בוצעה אטימה לפני הדבקת השיש - עלול לגרום לצרות בעתיד. אם מאוחר -אז מאוחר.. נשאיר זאת לשיקולך.

      ונעבור לדברים הטובים:

      1. הכנסת השיש אל הצדדים של הקיר היא תקינה לגמרי, ככה זה צריך להיות.

      2. סביב הסף, בכל בחיבורים בינו לבין הטיח- יש לאטום עם מסטיק גמיש (כגון אותו סיקפלקס 11FC). יש לבצע זאת ממש בכל החיבורים : מתחת- בחיבור עם הקיר, בצדדים- בחיבור עם הקירות האנכיים, וגם בחלק הפנימי היכן שהוא יתחבר אל המשקוף.

      3. בנוסף- ניתן למרוח סילר שקוף על הסף עצמו, למניעת חילחול של רטיבות דרך השיש עצמו.

      אם תצרפי תמונה של הסף אולי נראה עוד משהו.

      בהצלחה + יום טוב,

      גבי

      • · סיקפלקס- סף חלון

        (שניר ענבל)

        מריחת סיקפלקס מתחת ובצדדים - ברור. אדאג לזה לפני ביצוע צביעת הבית בטיח צבעוני, כדי שלא יראו את החומר

        מה קורה לגבי החלק הפנימי? כרגע, חלק פנים של הבית גמור מבחינת טיח והבית מוכן לצבע . איך אמורה להתבצע המריחה? בחיבור בין השיש לשכבה הלבנה (הכנה לצבע)? וצביעת הבית תסתיר תסתיר את זה? (הבית עובר שפכטל אמרקאי, מלבד חדרי השינה). האם צריך לגרד את השכבה הלבנה ולבצע מריחה בין השיש לטיח?

        שבת שלום

        ענבל

        • · סף שיש חברון

          (גבי)

          שלום ענבל,

          בפנים הבית אין חובה או צורך מיוחד ביישום הסיקפלקס, משום שאין חשש מבעיות רטיבות. ניתן ליישם (גם בצורה אסטתית) אך לא מוכרחים.

          שב"ש,

          גבי

  • · רולקות מעל לשביל

    (אורן)

    גבי, אני מצרף תמונה של מפתן הבית.

    איך יש לאטום את ההתממשקות של המשטח המרובע בקצה השביל, עם קירותעם הבית, האם ניתן עם רולקות + אלסטופז 2000?

    האם יש לאטום גם את כל המשטח המרובע?

    כמובן שיש גם הגבהה לסף הדלת - האם גם את ההגבהה צריך לאטום? אם אאטום את החלק העליון של ההגבהה, האם זה לא יגרום לכך שהמרצפת לא תידבק עליו?

    אורן

    • · אטימת מפתן כניסה

      (גבי)

      שלום אורן,

      קח בחשבון כאילו כל אותו משטח בטון מרובע יהיה רטוב כל הזמן, עקב המגע שיש לו עם הקרקע. כך שבכל מקום אליו הוא נושק, הוא יכול להעביר רטיבות.

      לפיכך היה צריך לבצע איטום לפני (מתחת) ליציקה. לכל הפחות היה צריך לבצע איטום של הקיר בנקודת המגע בינו לבין המשטח- לפני יציקת המשטח.

      לשאלות:

      1. כן, אם ברצונך להתחמק מהחומר הצימנטי- תוכל לאטום עם אלסטופז ויש לבצע רולקות קטנות לפני כן, שלא תפרענה לריצוף. כפי שדובר קודם, בענין השביל.

      2. כן, יש לאטום את כל המשטח, מהסיבה המוזכרת לעיל. רטיבות שהמשטח יספוג תוכל לחלחל אל הקירות.

      3. גם את ההגבהה של הדלת צריך לאטום. אך זה תלוי בתכנון של הריצוף. תתייחס אל המשטח כאילו היה מרפסת חיצונית לכל דבר. חייב להיות סף אטום ומפריד בין הריצוף החיצוני לפנימי. אם הפן העליון של הסף יהיה חשוף לגשם אז חובה לאטום גם אותו. בכל מקרה יש לבצע הפרדה. אם תבצע את האיטום של הפן העליון עם האלסטופז, והריצוף יהיה עם מילוי חול / טיט- לא אמורה להיות בעיה. אם הריצוף מעל לחלק הזה אמור להיות בהדבקה - ישירות על חומר האיטום, אז עדיף לעבור לחומר הצימנטי (הסיקה-טופ). ( אך אם אתה ממש מתעקש- תוכל להדביק ישירות על החומר הביטומני, אם כיזה פחות רצוי).

      בהצלחה,

      גבי

  • · רולקות

    (אורן)

    שלום גבי,

    שלוש שאלות:

    1) באיזה שלב של הטיח כדאי לבצע את איטום הגג, אחרי הטיח השחור ולפני הצבעוני?

    2) עשיתי רולקות בממשק בין שביל היצאה מהבית לבין הקיר החיצוני של הבית ואני מעוניין לאטום אותם עם אלסטופז 2000. האם כדאי לבצע את האיטום הזה לפני תחילת הטיח או לאחר שיסיימו את הטיח החיצוני וישאירו קצתמרווח מעללפאנלים (האם בחוץ משאירים בכלל מרווח לפנלים? היות ומדובר בשליכט צבעוני והבנתי שלא ניתן לבצע תיקון/השלמה לפני הדבקת הפאנלים כשמדובר בשליכט צבעוני).

    ואם אכן כדאי לפני תחילת הטיח- האם האיטום לא ייפגע?

    3) אותה שאלה כמו 2 גם לגבי הרולקות בחדרים הרטובים - האם גם שם כדאי לאטום את הרצפה לפני הטיח או לאחריו?

    תודה,

    אורן

    • · שלבי איטום, טיח

      (גבי)

      שלום אורן,

      1. במעקות סביב הגג רצוי לדרוש מהטייח שיבצע את הטיח רק בחלק העליון , כך שיאיר את הקטע התחתון ללא טיח. לאחר מכן יבוצע האיטום עם היריעות ולאחריו יחזור הטייח למקום ויבצע את הטיח בחלק התחתון ל הקירות (אחר כך ממשיכים עם עבודות השליכט הצבעוני). בעקרון הטיח הצבעוני הוא השלב האחרון ברשימה.

      2. בקירות הצמודים לשביל החיצוני רצוי לבצע את אותה השיטה: טיח מיישר על כל הקיר מלבד על החלק התחתון - לאחר מכן האיטום בחיבור אל הקיר - לאחר מכן השלמת הטיח המיישר- ורק אחר כך שליכט צבעוני על כל השטח. שוב- השליכט הצבעוני, כפי שאמרת, אינו ניתן לתיקונים והשלמות ויש לבצעו במכה אחת, בסוף.

      עדיף לבצע את האיטום על הרולקות עם חומר צימנטי, ולא עם האלסטופז. האלסטופז גמיש ושינויי הטמפרטורה (תזוזות תרמיות) יכולות לגרום להנתקות בין הטיח לאלסטופז בעתיד. אם תבצע את האיטום עם חומר צימנטי משחתי יהיה עליך להתיז עליו שכבת קישור צימנטית ואחר כך לבצע את הטיח המיישר. כאשר מבצעים את האיטום עם חומרים כגון אלסטופז, מחברים רשת טיח / אקספנדד אל הקיר בזמן שעושים את שכבת ההרבצה / הטיח, על מנת להמנע מאותה היפרדות ומהיווצרות סדיקה כתוצאה מכך.

      כהערה- לא ברור מהתאור שלך כיצד אותו שביל חיצוני מחובר אל הקיר של הבית : האם הוא נפרד , עם תפר התפשטות, או שיצוקכיחידה אחת ? דרוש פרט איטום מתאים עבור השביל מחשש לעלייה קפילארית של רטיבות דרך היציקה אל הקירות.

      3. בחדרים רטובים אפשר ורצוי לבצע את העבודות באותו הסדר. אך בדרך כלל , משום שמדובר על שטח קטן,אין על כך הקפדה מיוחדת,במיוחד כאשר האיטום נעשה עם חומר צימנטי, שאיננו כל כך רגיש לפגיעות מכניות.

      אפשר לבצע את האיטום של הרצפה תחילה (עד מעבר לגובה הרולקות), לאחר מכן את הריצוף ולהמשיך משם בעבודות האיטום והטיח של הקירות.

      מסיבות פרקטיות בדרך כלל מבצעים קודם כל את כל עבודות האיטום -בקירות וברצפה. לאחר מכן מרצפים את הרצפה ואחר כך ממשיכים עם הקירות (טיח וקרמיקה).

      בברכה,

      גבי

      • · רולקות

        (אורן)

        תודה גבי על התשובות המפורטות והמדהימות (באמת!)

        לגבי הרולקות בשביל - חשבתי להשתמש באלסטופז, היות וזה חומר מאוד נוח לעבודה (התנסיתי כבר בסיקהטופ 107 בקורות הקשר ובחלונות והוא קצת יותר מייגע) ובנוסף, ממילא על הרולקות יבוא חול+ ריצוף ולא הטיח ולכן חשבתי שלא צריך חומר צימנטי.

        הבנתי ממך בעבר שצריך לטפס עם חומר האיטום קצת מעבר לרולקות ולריצוף על הקירות (כמה ס"מ?) ומן הסתם על האיזור שמעל לריצוף כבר יש טיח, אך האם המעט סנטימטרים הללו, עליהם יהיה מרוח אלסטופז, יפריעו להיקשרות בין הטיח לבין האלסטופז?

        בנוסף, במפרטים שלכם בחדרים רטובים כתוב שכן ניתן להשתמש בחומר ביטומני משחתי על גבי הרולקות וגם לטפס מעט על הקירות עד מעל לגובה הריצוף, והרי גם שם יש טיח?

        אתה שם לב שאני מנסה להימלט מהסיקהטופ 107?... (אם כי על קירות החדרים הרטובים אין ספק שאבצע רק סיקהטופ).

        מה מכילה שכבת קישור צמנטית? האם הטייחים יודעים איך לעבוד עם זה? בהנחה ועל קירות החדרים הרטובים יימרח סיקה טופ 107, האם יש חשיבות לסוג הדבק אותו ישים הטייח?

        תודה,

        אורן

        • · רולקות,שביל חיצוני

          (גבי)

          היי אורן,

          נסיון ההימלטות מובן. אכן הרבה יותר נוח לעבוד עם אלסטופז. בעקרון יש לאטום את כל המקומות שיבואו במגע עם החול הרטוב ועם הריצוף של אותו שביל. ליתר בטחון מטפסים עם שכבת האיטום מעט יותר גבוה על הקיר. אתה יכול לטפס רק כ 10 ס"מ וגם זה יהיה תקין, ויפחית מהחשש לסדיקה.

          לענין ההשוואה למקלחות- ההשוואה נכונה, אך פשוט חובה לטפס מעט מעל מפלס הריצוף על מנת למנוע מעבר מים בעת הצפות / שטיפות של הרצפה. במקלחות הענין מעט שונה משום שישנה שם קרמיקה שנאחזת היטב על גבי הקיר שמעל לאיטום.

          שכבת קישור:

          טייחים יודעים לבצע אך לא אוהבים שאומרים להם איך לעבוד...

          הבצוע פשוט. לוקחים מלט וחול 1:1 ומערבבים על יבש. אחר כך לוקחים מים ומערבבים עם דבק לטקס, בנפרד (רצוי 50 אחוז דבק). מערבבים את התערובת הנוזלית עם התערובת היבשה , בסמיכות של "שמנת", ומורחים אותה על הקיר עם מברשת או מלג`. (על החומר הביטומני (או הצימנטי שבקיר). מייד לאחר מכן מחספסים את השטח עם מלג` משונן או כל אמצעי אחר ומשאירים את העסק להתייבש עד למחרת."כולה"15-20 דקות עבודה. למחרת- ממשיכים עם הטיח.

          על הטייח לעשות זאת ממילא כאשרהוא מבצעטיח על גבי חומר ביטומני, ואותו הדבר - על גבי חומר איטום צימנטי. אחרת הטיח לא יתפס ויחליק כלפי מטה.

          לענין דבק לקרמיקה על סיקה-טופ : רצוי להשתמש בדבק לקרמיקה של אותו היצרן, במקרה זה דבק מסוג "סיקה סראם".

          בהצלחה,

          גבי

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן