איטום קירות

איטום קירות חיצונים במבנים קיימים הנו תחום רחב ומגוון כמספר סוגי החיפויים החיצונים המצויים בארצנו.

הופעת כתמי רטיבות, נזילות ,לחות גבוהה והזעה של הקירות הנם תוצאה ישירה של מערכת איטום לקויה בקירות חיצוניים של מבנה. כתוצר נלווה מכך גם מאבד קיר הבית את כושר הבידוד שלו.

פתרונות האיטום הם מגוונים ולא ניתן לפרט את כולם במספר מילים. בדרך כלל חודרת רטיבות אל תוך קיר המבנה דרך סדקים נימיים ואחרים או עקב ספיגת רטיבות ישירה אל תוך הקיר.

במקרים של קירות חיצוניים מחופים באבן, שייש או חיפוי חיצוני אחר- חודרת הרטיבות דרך החיפוי עצמו או במישקים אשר בין אבני החיפוי. במקרים כגון אלה יתכנו מצבים של רטיבות כלואה מאחורי החיפוי וסימני הרטיבות בפנים הדירה יהיו גדולים יותר ויארך זמן רב יותר עד להתייבשותו של אותו קיר. מסיבה זו יש לאטום קירות היטב, לפני שלבי הבצוע של חיפוי חיצוני.

את חלקן של עבודות האיטום הללו ניתן לבצע באמצעות חבלי גלישה (סנפלינג) או עם פיגומים ניידים (חשמליים). אולם במקרים אחרים עדיפה הצבתו של פיגום קבוע ובצוע איטום או שיפוץ כולל על כל שטח קירותיו החיצוניים של המבנה.

אנו מבצעים מגוון רחב של עבודות איטום בכל סוגי החזיתות :

קירות חיצוניים מבטון חשוף, קירות עם טיח וצבע, קירות שפריץ צימנטי או אקרילי , קירות בעלי חיפוי שייש, קרמיקה, פסיפס, מרמרינה, קירות אבן וקירות בעלי שליכט צבעוני צימנטי, אקרילי או מינרלי.

במבנים חדשים נוכל לבצע איטום או שיפוץ יסודי של קירות חוץ בטרם הנחת החיפויים. כמו כן אנו מבצעים אטימת קירות ע"י צביעה במערכות צבע או שליכט גמישות, באמצעות טיח אוטם, ועוד.

קירות בעלי ציפוי טיח חשוף או שפריץ צימנטי (ללא צבע) , כמו גם קירות בטון חשוף נאטמים בדרך כלל באמצעות הספגתם בחומרים שקופים מונעי ספיגה (סילוקסן). ניתן לשלב עבודות שיקום בהתאם לצורך, על פי מצבם של הקירות. במבני בטון ישנים ניתן אף לשלב את האיטום בצעד מקדים בו מוספגים / מותזים חומרי הגנה אל עומק היציקה, לצורך הגנה על ברזלי-הזיון מפני תקיפת חלודה. שיטת הגנה זו מומלצת ליישום לפני שלב האיטום, בעת בצוע עבודות שיפוץ או שיקום חיצוני ,על גבי קיר בטון או אלמנטים אחרים יצוקים כגון חגורות , עמודים, מעקות בטון- וכדומה.

מפרטים רלוונטים לנושא זה הם המאמרים על איטום סדקים בקירות וביציקות בטון ועל איטום קירות חיצונים בחומר איטום שקוף מסוג סילוקסן .

פרטים נוספים לגבי שיטות בצוע ניתן לקבל במדור מפרטי איטום ושיקום.

בכל שאלה מקצועית בנושא אנא פנו אל פורום איטום ושיקום ונשמח לסייע.

בברכה,

איטומן-

מומחי איטום ושיקום מבנים

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן