איטום מרפסות עם חומרי איטום פוליאוריטנים שקופים

איטום גגות מרוצפים או מרפסות עם חומרי איטום פוליאוריטנים שקופים

בשנים האחרונות, עם כניסתם של חומרי איטום פוליאוריטנים לשוק האיטום הישראלי, נפתחה האפשרות לבצוע שכבות איטום פוליאוריטניות ישירות על גבי משטחים מרוצפים של מרפסות וגגות מרוצפים.

במקרים בהן קיימות נזילות תחת מרפסות או גגות מרוצפים ניתן לבצע מערכת איטום מסוג זה במהירות וביעילות, ללא צורך בהרמת הריצוף הקיים.

אורך החיים של מערכות אטימה מסוג זה הנו מטבעו קצר יותר מזה של מערכות איטום אשר מתבצעות תחת משטחים מרוצפים ואין בו כדי לבטל את הצורך לבצוע איטום תחת הריצוף, כנדרש, עם יריעות ביטומניות.

יחד עם זאת, שיטה זו יכולה להקנות פתרון חסכוני ומיידי, למניעת המשך נזילות ורטיבויות אל קומות תחתונות, גם אם לזמן קצר יותר.

חומרי איטום פוליאוריטנים מתקדמים, ממשפחת החומרים הפוליאוריטנים ה"אליפטים", ניחנים בעמידות לקרינת השמש (Ultra Violet). החומרים שומרים על הגוון לזמן ארוך ,אינם דוהים ואינם מקבלים גוון צהבהב, והנם בעלי עמידות גבוהה בפני שחיקה.

כושר הגמישות של החומרים בתוספת אחיזה מצויינת אל התשתית באמצעות פריימר (חומר יסוד) מתאים- מציב את החומרים הפוליאורטנים כאפשרות אלטרנטיבית מצויינת לפתרון מהיר של בעיות איטום במשטחים מרוצפים של מרפסות ,גגות מרוצפים, וכדומה.

מרפסת לאחר שכבת יסוד שקופה

מראה מרפסת לאחר ייבוש שכבת היסוד

החומרים הפוליאוריטנים המשחתיים ניתנים ליישום באמצעות מריחה עם רולר או מברשת או באמצעות התזה במכונה. קיימים חומרי יסוד יעודיים אשר מותאמים לסוגי תשתיות ואריחים מסוגים שונים, אשר מאפשרים יישום יעיל, מהיר ואיכותי על גבי משטחים מרוצפים קיימים, מכל הסוגים.

מריחת חומר האיטום עם רולר , על גבי שכבת היסוד.

תחילת איטום מרפסת

מריחת חומר האיטום עם רולר , על גבי שכבת היסוד.

בצוע העבודות נמשך זמן קצר ומאפשר את השימוש במשטח המרוצף כבר לאחר כ 48 שעות. עבודות הכנה של השטח יש לבצע על פי הצורך, על קירות ומעקות סביב המשטח המרוצף.

כעקרון- מומלץ לאפשר לשטח להתייבש בטרם בצוע עבודות מסוג זה, על מנת לשחרר את אדי הרטיבות הכלואים תחת שכבת הריצוף. בנוסף, מומלץ להתקין מרזב דו-מפלסי לניקוז רטיבות או מים כלואים תחת הריצוף.

למאמר מקיף ולהסברים נוספים בנושא בצוע איטום עליון על גבי משטחים מרוצפים קיימים, יש לגשת אל המאמר על איטום מרפסות או גגות מרוצפים – על גבי הריצוף הקיים. במאמר זה מפורטים מגבלות המערכת וצעדים מקדימים שיש לבצע בטרם תחילת העבודות.

לאחר סיום עבודות האיטום השטח מקבל מראה חלק שקוף ומבריק.

מרפסת לאחר סיום

לאחר סיום עבודות האיטום השטח מקבל מראה חלק שקוף ומבריק.

התמונות המוצגות בעמוד זה לקוחות מעבודת איטום מרפסת עם חומר איטום פוליאוריטני שקוף. ניתן לבצע עבודות מסוג זה גם עם חומרים פוליאוריטנים צבעוניים המקנים מראה חלק ובוהק.

מחובתנו לשוב ולהדגיש כי אטימת מרפסות בשיטה זו אינה מהווה בשום אופן תחליף לצורך באיטום מרפסת עם יריעות ביטומניות, תחת שכבת הריצוף. למפרט טכני ראשי בנושא זה ראה את המאמר על איטום מרפסות או גגות מרוצפים באמצעות יריעות ביטומניות.

למאמרים בנושא ניתן לגשת למדור מפרטי איטום ושיקום.

ניתן להפנות כל שאלה אל פורום איטום ושיקום ונשמח לעזור.

בברכה,

איטומן –

מומחי איטום ושיקום מבנים

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן