איטום גגות עם פוליאוריטן

במרוצת השנים האחרונות, עם התפתחות שוק מוצרי האיטום, הלך וגבר השימוש בחומרי איטום פוליאוריטנים לצורך איטום גגות , מרפסות וכדומה.

יתרונם של חומרי איטום פוליאוריטנים הנו בחוזקם, גמישותם, בעמידותם מפני כימיקלים ובנוחות. הבצוע. החומרים ניתנים ליישום באמצעות מריחה או התזה במכונה והנם מצויינים לשימוש במקומות בהם לא ניתן לבצע את עבודות האיטום עם יריעות ביטומניות, עקב צורתו הגאומטרית של השטח.

החומרים הפוליאוריטנים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: חומרי איטום פוליאוריטנים ארומטים וחומרי איטום פוליאוריטנים אליפטים. הסוג האחרון עמיד ביותר בקרינת השמש ובתקיפת כימיקלים, בעוד הסוג הראשוני עמיד פחות ואף מצהיב ומשנה את הגוון כתוצאה מחשיפתו לשמש.

ניתן לאטום באמצעות חומרי אטימה פוליאוריטנים גם גגות ומשטחים המיועדים לשימוש של עוברי אורח, גגות המשמשים כחניוני רכבים, וכדומה.

החומר נצמד מצויין אל מגוון רחב של תשתיות באמצעות חומרי יסוד (פריימרים) מתאימים. לפיכך ניתן ליישם את החומר גם ישירות על גבי משטחים מרוצפים / מרפסות. כמו כן ניתן ליישם את החומר על גבי גגות קלים ממתכת , אסבסט – ועוד.

חסרונו של הפוליאוריטן האליפטי הנו במחירו הגבוה.

לפני השימוש בחומר זה יש לבצע הכנות יסודיות של השטח, ליישם שכבת יסוד ולאחריה שתיים עד שלוש שכבות של החומר עם או ללא רשת אינטרגלס ביו השכבות, על פי גודל השטח ועל פי הוראות היצרנים.

ניתן לבצע בחומר זה איטומים מקומיים שונים, איטום גגות על גבי שכבות זפת ישנות, משטחי בטון חשופים , ועוד.

מידע נוסף ניתן לקבל במאמר על איטום גגות ובמאמרים אחרים במדור מפרטי איטום ושיקום.

כתמיד, ניתן להציג כל שאלה גם באמצעות פורום איטום ושיקום.

בברכה,

איטומן – 
מומחי איטום ושיקום מבנים

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן