עבודות גובה – סנפלינג

שיטת עבודה זו מוצגת במדור שיקום מבנים זה באופן אקראי לגמרי ואין לראות בה חלק מעבודות שיקום מבנים אלא יש לראותה כאמצעי בלבד לבצוע עבודות גובה שונות בתחומי איטום או שיקום מבנים, ללא שימוש בפיגומים.

במרוצת סוף שנות השמונים והתשעים נפתחו בארץ עשרות ואולי מאות עסקים וחברות העוסקות בעבודות סנפלינג. חברתנו היתה אחת מהחברות החלוצות בתחום זה החל משנות השמונים ואפשר לאמר שאנו מרגישים לפיכך מעט מחוייבים לאמר את כל האמת בקשר לתחום זה של עבודות סנפלינג.

עבודות גובה (או עבודות סנפלינג ) הנן אמצעי מצויין לבצוע עבודות שונות ללא צורך בפיגומים קבועים או חשמליים. אך יש לאמר ולהדגיש כי אין שיטה זו טובה לבצוע עבודות בקנה מידה נרחב אלא בתנאים מסוימים אשר יפורטו בהמשך.

כאשר, מטעמי חסכון בלבד, משתמשים בשיטה זו לבצוע עבודות שיפוץ חזיתות נרחב- מקבלים במרבית המקרים עבודה פחות טובה מזו שהיתה מתבצעת עם פיגומים.

עבודות סנפלינג טובות לצורך בצוע סוגים מסוימים של פעולות אשר חלקן מפורט להלן:

תיקוני טיח קטנים ומקומיים בקירות חיצונים , איטום סדקים בקירות, איטום סביב משקופי חלונות, איטום תפרי התפשטות, מילוי פוגות בקירות מחופים שייש או אבן, התזת חומר איטום שקוף, צביעה מקומית, איטום קרניזים וגגונים קטנים מעל חלונות, איטום צינורות ומערכות מיזוג בקירות חיצונים, איטום פתחים בקירות כתוצאה מהסרת מזגני-חלון וכדומה.

במקרה של צביעה חיצונית או שיפוץ חיצוני של חזיתות עדיף תמיד לבצע את עבודות השיפוץ באמצעות פיגומים קבועים או ניידים ולא באמצעות סנפלינג. ככלל ניתן לאמר שתנאי העבודה על גבי פיגומים הנם טובים פי כמה וכמה מתנאי העבודה באמצעות חבלי גלישה (סנפלינג). במיוחד נכון הדבר לעבודות עם חומרי מליטה , טיח וכדומה.

במקרים נדירים יחסית ניתן לבצע צביעה כללית של מבנה באמצעות סנפלינג ולחסוך את הצורך בהרכבת פיגומים. מקרים אלו הנם בהם חזיתות המבנה אינן דורשות תיקונים רבים ושבהם תנאי העבודה עם סנפלינג נוחים במיוחד (כגון אי ריבוי חלונות או קיום של קירות בטון חלקים במבנים גבוהים).

יתרונה של השיטה ברור מאליו ותקף במיוחד לצורך בצוע עבודות איטום בסנפלינג. ואולם בכל מקרה של עבודות שיקום ואיטום נרחבות מומלץ תמיד לעבוד בשיטות המקובלות עבור עבודות גובה (פיגומים קבועים או ניידים / חשמליים).

כהערה יש להוסיף כי עבודות גובה ניתנות לבצוע גם באמצעות מנופים. במקרים לא מעטים, במיוחד, אך לא רק, במבנים מדורגים- יתברר כי השימוש במנוף עם במת עבודה מתאימה יזרז את בצוע העבודות במידה משמעותית ועלות השכרת המנוף תהיה שולית לעומת הרווח המושג כתוצאה מזרוז העבודות.

בתמונות בעמוד זה- פרוייקט צביעת סילוסים במפעלי מלט ישראליים -"נשר", ועבודות איטום בסנפלינג כולל שיקום וצביעת חזיתות במלון דבורה- תל אביב.

להמלצות בצוע נוספות ובכל שאלה – אנא פנו אל פורום איטום ושיקום.

למפרטים טכנים והוראות בצוע של עבודות שונות אנא גשו אל מפרטי איטום ושיקום.

בברכה,

איטומן –

מומחי איטום ושיקום מבנים

האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן