הוספת הודעה חדשה
  • · גודל צינור הניקוז

    (משה)

    אני עושה מרפסת, ומתכנן ניקוז כפול אופקי (שיצא עם פישר לחצר). הגובה שיש לי מהמקום הנמוך במדה עד לבטון הוא מקסימום 7 ס"מ. זה מתאים לנקז כפול של 4 על 2. אך אתה ממליץ שרוחב הניקוז יהיה לפחות 4 צול. אני משער שה 4 צול דרוש רק לניקוז העליון, כי הניקוז התחתוןזה מיםנקיים לגמרי. אמנם אם לא ניתן ליישם לניקוז התחתוןנקז 4 על 4 בגלל מגבלת הגובה, ממילא גם לניקוז העליון לא יהיה צינור בגובה 4, שהרי שני הניקוזים משתמשים באותו צינור.

    השאלה היא אם אני טועה ויש כן אפשרות לקבל רוחב 4 צול לניקוז העליון?

    והאם לחילופין ניתן לעשות לניקוז העליון צינור נפרד (פישר רגיל), שפתחו יהיה מעל לריצוף, ובו אוכל לעשות 4 צול אם ארצה. כוונתי בשאלה זו, האם הנקז התחתון חייב להיות משולב בניקוז העליון? והאם אין בעיות רטיבות בין פתח הצינור לקיר ולפנלים?

    • · איטום ניקוז מרפסת

      (גבי)

      שלום משה,

      אין צורך לניקוז בקוטר גדול מתחת לריצוף. ניקוזים תחת הריצוף ממילא אינם אמורים לאסוף כמויות גדולות של מים אלא שאריות בלבד, וגם בהתקנים מתועשים המים עוברים דרך חריץ / מירווח קטן מאוד, כך שאין סיבה לדאגה באשר לקוטר של הניקוז שמתחת לריצוף.

      באשר לניקוז העליון, אכן מומלץ, אם ניתן, לאסוף את המים עם פתח ניקוז רחב ככל האפשר, על מנת להמנע מסתימות והצפות. אפשר להשיג מתאם בין הצינור העליון לבין התחתון. או לחילופין להסתפק בקוטר קטן יותר.

      במקרה של התקנת המרזב בקיר, ניתן לאטום ללא חשש לחדירת מים בין הצינור לפנל / לקיר. ישנם אלמנטים מתועשים המגשרים בין שכבת האיטום לבין הצינור הראשי וניתן גם לייצר כאלה אצל פחח. אלא שיש לבדוק זאת בשטח.

      בברכה,

      גבי

      • · איך שייך מתאם, הרי צוואר הבקבוק נשאר קטן

        (משה)

        תודה גבי

        לא הבנתי איך יעזור מתאם בין הצינור התחתון הצר לצינור העליון הרחב. הרי כל המטרה שאנו רוצים צינור רחב לניקוז העילי, זה כי עלולה לחדור פסולת סותמת. והרי מי הניקוז העילי יוצאים בסופו של דבר מאותו צינור צר שממנו יוצאים מי הניקוז התחתון. וא"כ יש לנו צוואר בקבוק, ומה יעזור המתאם?

        אני חשבתי דרך נוספת -לעשות ניקוז עילי נפרד לגמרי מהניקוז התחתון. ואז לא אחבר לנקז של MBMI את החלק העליון כלל. ואעשה חור נפרד בקיר לניקוז העילי, שהוא יהיה ברוחב 4 צול. אמנם השאלה האם אפשר בכלל לא לחבר לנקז של MBMI את החלק העליון. וכן חששתי שאז לא תהיה לי גישה לנקות סתימות בצינור במידה ויהיו (כי מעל הנקז יהיה ריצוף, ולא פתח ניקוז).

        • · ניקוז מרפסות

          (גבי)

          שלום שוב.

          הדאגה מיותרת. החשש מסתימות הוא באזור פתח הכניסה אל המרזב ,ולא מסתימות בעומק הצינור. כך שאם הפתח יהיה רחב ומכוסה ברשת , החשש מסתימת הפתח מעלים ולכלוך- יפחת בהתאם.

          גבי

          • · א”כ למה דרוש מתאם בין ה4 ל2, הרי זה מובנה בנקז הכפול

            (משה)

            שוב בוקר טוב

            לאחר כל התקשורות, לא תפסתי למה התכוונת שאפשר לעשות מתאם בין הפתח של ה4 צול לצינור של ה2 צול. הרי השאלה היתה על נקז כפול של 4 על 2, שבו מובנה כבר ה"מתאם", כי יש לו פתח 4 צול, ויוצא ממנו צינור 2 צול.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן