הוספת הודעה חדשה
  • · סדקים בין חדש לישן

    (זהבה)

    שלום:

    לפני כ- 5 חודשים בניתי תוספת לבית שקיים בניתי ממ"ד מחובר לבית וחדר שמשמש כמטבח , בין הקיים לחדש בחלק של המטבח נוצר סדק קטן פתוח הבאתי את המהנדס והוא מסר שהקבלן שבנה לי לא שם תפ תפר בן החדש לישן, כתוצאה מכך אני רואה שינוי בתזוזה בריצוף שמחבר את הישן והחדש וכן את הסדק,

    המהנדס אמר שצריך להרים את הריצוף בתפר ולחבר שם עם חומרים של נירוסטה או אלומניום בין הישן לחדש וכן לבצע אותו דבר בסדק בצד ובתקרה.

    ברצוני לציין שבתקרה למעלה הכל אטום עם יריעות כך שאם נוצר סדק אני לא רואה למעלה את הסדק בכל מצב צריך לתקן את זה. כי מהצד אנו רואים את הבריחה.

    אורך הסדק הוא 3 מ` מה שכן, צריך לתקן מהצד בקיר את הסדק ולאורך התקרה וכן לעקור את הריצוף ולבצע את התיקון.

    בכל מקום בין החדש לישן נוצר לי מן סדק שמחבר בין ביניהם.

    המהנדס ציין שאצלנו באזור האדמה זזה המון ולכן עד שנתיים תיהיה תזוזה עד שהמבנה ימקם את עצמו.

    אבקש לדעת אם ניתן לתקן מצב כזה לאחר שבנינו את התוספת ומהן העלויות שיהיו כרוכות בתיקון כזה. (בערך) יש לי את הסדק לאורך המטבח 3 מ` וכן הסדק מהצד ולהרים את הריצוף לאורך החיבור, וכן סדק בין הממ"ד לישן סדק בחיבור. -

    ועוד 3 סדקים של חיבורים - סדקים לא עם רווח.

    • · סדקים בין מבנה קיים לתוספת בניה

      (גבי)

      שלום זהבה,

      יש לקחת בחשבון שאותם סדקים ימשיכו להיות בתזוזה גם בעתיד ואין לסמוך על כך שאחרי שנתיים התזוזות יפסקו. בדרך כלל זה אינו כך ובכל מקרה לא ניתן לנבא זאת או לסמוך על כך.

      מסיבה זו מתקינים מלכתחילה תפר התפשטות ברצפה , בקירות ובתקרה- כפי שאמר המהנדס.

      בקירות הפנימיים ואולי גם בתקרה, ניתן לכסות את הסדקים עם לוח גבס שיהיה מנותק מהתשתית כך שתזוזות בין הישן לחדש לא יגרמו לסדיקה בקיר הפנימי (בגבס). בריצוף ההמלצה שקיבלת נכונה.

      מהצד החיצוני של הקירות יש לאטום את הסדקים עם מסטיק פוליאוריטני , כגון סיקפלקס PRO, על מנת למנוע חדירה של רטיבות דרך הסדקים פנימה. אם הסדקים שנוצרו הנם בקווים ישרים אז ניתן לעבד אותם עם דיסק חשמלי וליצור תפר התפשטות ברוחב של כ 1.5 או 1.0 ס"מ, שיראה סביר מהבחינה האסטתית. במידה והסדקים בקירות מפותלים-- הסיפור שונה, לפחות מהבחינה העיצובית, אך עדיין יהיה צורך לאטום את כל הסדקים מבחוץ.

      על מנת להעריך מחיר חובה לבקר בשטח ולראות, גם את הקירות של הממד וגם את המטבח. לא ניתן להעריף מחיר ללא בדיקה בשטח, מלבד לאמר שמדובר על "אלפי שקלים" (שאינו עוזר במיוחד).

      בגג יש לבדוק את מצבן של היריעות הביטומניות ואת הבצוע של האיטום בין חלקי המבנה. יתכן שלא יהיה צורך לבצע טיפול באזור זה. אך חובה לבדוק הכל בשטח.

      בברכה,

      גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן