הוספת הודעה חדשה
  • · איטום חדר הרחיצה

    (איתן)

    גם אצלי קבלן השיפוצים שהוא אינסטלטור אומר שלא טוב לעשות אטימת ריצפה בחדר הרחצה משום שהמים ממילא הם בתוך האמבטיה שאטומה. מה עוד שלטענתו עם יש נזילה השכנים מלמטה יתריעו מיד וניתן יהיה לזהות ולתקן מיד. בעוד שעם יש אטימה הרי שלא נדע כי יש נזילה עד אשר המים יפרצו מחדר הרחיצה עם האטימה לכל חדרי הבית האחרים ואזי הנזק יהיה חמור בהרבה. וגם אז מימלא השכן למטה יסבול מרטיבות שתרד איליו בכמות גדולה בהרבה מאשר אילו זהינו בהתחלה. מה אתם אומרים על כך?

    • · חדר רחצה

      (גבי)

      שלום איתן,

      בענינים שכאלה עדיף להקצין ולעשות גם את מה שאולי "לא צריך" וע"י כך להמנע מבעיות יקרות שעלולות לקרות בעתיד. מה גם שהמלצות מסוג "לא צריך" כוונתן, בחלק מהמקרים, היא לחסוך בצורך להגיע למקום פעם נוספת לצורך בצוע פעולה זו או אחרת.

      בעקרון כל האזור של רצפת חדר אמבטיה כולל הקיר בצמוד לאמבטיה, אמור להיות אטום לגמרי. כאשר מתבצעת אטימה טובה כל השטח של רצפת החדר משמש כמעין בריכה אטומה . אם תהיה בעיה בחיבור של צינור הניקוז תחת האמבטיה המים יעלו בין הריצוף של אותו חדר ולא יעברו למקומות אחרים בדירה. מצד שני אם לא תהיה אטימה המים יוכלו לעבור דרך תחתית הקיר הלא אטום- למקומות אחרים בדירה.

      על כל פנים הענין נתון כמובן לשיקולך,(ולשיקולו של השכן מלמטה...).

      בהצלחה ושב"ש,

      גבי

      • · איטום חדר הרחצה

        (איתן)

        שלום גבי,

        תודה על תשובתך אבל אולי תוכל להרחיב איך אני אזהה את הנזילה.

        מה פירוש "אם תהיה בעיה בחיבור של צינור הניקוז תחת האמבטיה המים יעלו בין הריצוף של אותו חדר ולא יעברו למקומות אחרים בדירה." איך אני אזהה את הנזילה? אני אראה ממש מים מעל הריצוף בחדר האמבטיה? אם יהיו מים מעל הריצוף באמבטיה הרי שהם יגלשו לחדרים אחרים בבית. מה ימנע מהמים לגלוש לחדרים אחרים?

        • · המשך...

          (גבי)

          המים אכן יעלו מעלה כפי שתארת, ויבצבצו בין האריחים של המקלחת.

          במקרים מסויימים הם אפילו יגרמו להנתקות של האריחים כתוצאה מהלחץ שיווצר.

          רצפת חדר הרחצה היא ממילא נמוכה מעט יותר משאר שטח הרצפה של הבית. אם קיימת נקודת ניקוז עילית על גבי הריצוף של המקלחת היא תנקז את המים.

          אם לא קיים ניקוז עילי ואם הרטיבות תימשך לאורך זמן (מה שאינו סביר משום שהרי יהיה מישהו שמתקלח באותה שעה באמבטיה) הרי שהמים אכן יעברו למסדרון הסמוך.

          לשיקולך, ובהצלחה.

          גבי

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן