הוספת הודעה חדשה
  • · איטום מרפסת

    (אלון)

    אני גר בבית פרטי. יש לי מרפסת שהיום יש לה גג מפאנל ( מעין קיר קלקר עם ציפוי מתכת). אני רוצה לסגור את המרפסת גם עם הפאנל ושאלתי מהו חומר האיטום הכי טוב לשימוש בכמה מקומות : בחיבור שבין הגג של המבנה לפאנל. בקירות הפאנל עצמם. תודה, אלון

    • · אטימת חיבור בגג ובקיר.

      (גבי)

      שלום, קשה להחליט מבלי לראות את המצב בשטח אבל ננסה להתקדם. 1. בין הקיר לתקרה. בהנחה שהחיבור מתבצע בין מתכת למתכת ולא בין מתכת לקלקר תוכל להשתמש בחומר גמיש מסוג סיקפלקס FC11. יש לנקות את השטח היטב מאבק ולכלוך וליישם שכבה עבה של החומר. אם החיבור צריך להתבצע בין פח (בקיר) לקלקר (בתקרה) אז הסיפור יותר מסובך ולא ניתן לחבר על הקלקר כלום ללא ציפוי קודם שלו בחומרים אחרים כך שעדיף להסיר אותו מאזור החיבור. 2. בין הפאנל שבתקרה לגג הקיים. אני מניח שהתכוונת למקום המיפגש בין הפנל לקיר הבטון הקיים של המבנה או להמשך גג המבנה ? בצוע חיבורים מסוג זה מתבצע בדרך כלל באמצעות רצועת פח ”פלשונג” אשר מוחדרת מאחורי שכבת הטיח של הקיר. זו רצועה באורך המתאים וברוחב של כ 15 סנטימטרים אשר מונחת בשיפוע כך שמי הגשמים שמחלחלים על הקיר גולשים דרכה אל הגג. אפשר גם לחרוץ עם דיסק חריץ במקום המיועד ולהכניס את הפח לתוך החריץ. בנקודת החיבור בין הפח לקיר אפשר גם כן ליישם את הסיקפלקס אך יש למרוח חומר יסוד שלו על גבי קיר המבנה (לא על גבי הפח). זהו הפתרון המקובל והמקצועי ביותר. פתרון פחות טוב יהיה באמצעות הסיקפלקס בלבד כולל פריימר. אך זהו פתרון שלא יחזיק שנים רבות מכיוון שפאנלים כאלו מאוד גמישים ובסופו של דבר עלול החומר להתנתק עקב תזוזות רבות. אם משהו לא ברור, נמשיך וננסה הלאה. בהצלחה.

      • · תודה ועוד שאלה....

        (אלון)

        תודה על התשובה. כול החיבורים הם בין מתכת למתכת ולא לקלקר. לגבי החיבורים בין התקרה למבנה, כיום התקרה של המרפסת, הבנויה מפאנל, צמודה לגג רעפים. חשבתי על הרעיון של הפח, אבל אני מפחד ממקומות בהם אין אטימות מלאה. האם ניתן לשים על החיבורים הללו רצועות איטום כמו PVC או אחרים ? או שמספיק לשים שכבה עבה של חומר אוטם בצירוף הפח כפי שהסברת ?

        • · זה לא מספיק ברור:

          (גבי)

          למה אתה מתכוון כשאתה אומר שהחיבור הוא בין הפאנל לרעפים: האם החיבור הוא ממש בין הפאנל לרעפים עצמם ? כלומר- האם הוא מונח על הרעפים או שהוא יושב מתחתם ? הפאנל אמור להתחבר לכל הפחות אל הקורה אשר מתחת לרעפים. לגבי ה PVC בהחלט אפשרי ורצוי. אפשר להדביק אותו עם סיקהפלקס כנ”ל. אם היית מצרף תמונה זה היה יותר ברור. עקרונית- אם יש רווחים גדולים בין הפאנל לחיבור רצוי לכסות אותם עם הפח או עם PVC. סיקפלקס יכול לגשר על רווחים אלו אך זה יהיה פחות טוב.

« חזרה לפורום
האתר בשיפוץ

אתר איטומן הוותיק נמצא בעיצומם של תהליכי שדרוג אשר יתרחשו במספר פעימות.

נשמח לקבל הערות והמלצות.

תודה וגלישה נעימה !

משהו לא ברור?

אנא שאל בפורום ונשמח לעזור.

הפתרון לעובש

צבע מקצועי מהפכני נגד עובש ופטריות. אינו מכיל רעלנים וידידותי לסביבה.

מוצרי זיפקס

טכנולוגיית האיטום הייחודית של זיפקס נועדה לאיטום כל משטח בטון.

דילוג לתוכן